خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش رسانه‌های اصولگرا در تخریب رابطه دولت و مجلس

ایرناپلاس نوشت: هنوز چیزی از حمله و هجمه اخیر شماری از نمایندگان مجلس یازدهم علیه اعضای کابینه دولت روحانی و همچنین رئیس جمهوری نگذشته که برخی از رسانه‌های اصولگرا درحال آمده کردن نمایندگان برای ادامه پروسه تخریب دولت هستند.

مجلس تازه نفس، کارش را آغاز کرده و در این فرصت چهل روزه، تنها چیزی که سبب کشیده شدن نگاه‌ها به سمت آن شده، پرداختن به حاشیه‌ها با خط سیر تخریبی دولت است. حاشیه‌هایی که به گفته هم‌طیفان مجلس یازدهم، به حساب و عملکرد اصولگرایان نوشته خواهد شد. با این حال اما به نظر می‌رسد طیف تندروی مجلس بنا ندارد به این روال پایان دهد و به جای ارائه راهکار و نقد سازنده، «تاخت‌وتاز علیه دولت» را در سرلوحه برنامه‌هایشان قرار داده‌اند.

همچنان که واکنش‌های انتقادی به رویه مجلس نسبت به دولت و وزیران کابینه‌اش از سوی طیف‌های مختلف حتی اصولگرایان ادامه دارد، اما برخی دیگر از همتایان این طیف در رسانه‌های خود به جای پرهیز از تندروی‌ها، در تلاش برای تحریک نمایندگان تندرو مجلس بوده تا برنامه‌هایشان علیه دولت را با شدت و حدت بیشتری ادامه دهند.

چند رسانه جریان اصلی جناح اصولگر در این روزها به جای پرداختن به لزوم مدیریت فضای سیاسی در راستای منافع و انسجام ملی، شروع به پرداختن درباره سئوال از رئیس جمهوری کرده و به جمع‌بندی رسیده که این طرح از پیش قطعی بوده و مجلس باید این مسیر را ادمه دهد. این مساله در حالی از سوی این رسانه‌ها دنبال می‌شود که در مجلس دهم نیز، نمایندگان این طیف نتوانسته بودند استنکاف رئیس قوه مجریه از اجرای قانون را اثبات کرده و طرح استیضاح خود را به پیش ببرند.

یکی از این رسانه‌های اصولگرا از نمایندگان درخواست کننده برای طرح سوال از رئیس جمهوری خواسته در طرح خود، استنکاف از وظایف قانونی را در نظر بگیرند و در این زمینه توجیه کرده رئیس مجلس قبل پایه‌گذار استدلالی بود که مانع از پاسخگو کردن رئیس‌جمهوری می‌شد.
این رسانه حتی به نمایندگان جدیدالورود یادآوری کرده که حدود سوال از رئیس جمهوری براساس آیین‌نامه مجلس و قانون اساسی چگونه است و مجلسی‌ها چه باید بکنند که به سرنوشت مجلس قبلی در طرح پرسش از رئیس جمهوری دچار نشوند و در این مسیر به موفقیت برسند.

انتشار چنین مطالبی در این رسانه‌های جریان اصولگرا آن هم فقط ۲ روز بعد از اعلام جمع‌آوری امضا برای طرح سئوال از رئیس جمهوری درباره اینکه شیوه طرح سوال چگونه باشد و نمایندگان چه مسیری را باید دنبال کنند، این موضوع را در ذهن متصور می‌کند که گویی نمایندگان، خط سیر خود را از این طریق دنبال کرده و در این فضای فشار اقتصادی خارجی به کشور، تنها به منافع حزبی اندیشیده و منافع ملی در اولویت آنها نیست.

فقط دلمان را خنک نکنیم

در این میان که برخی در مجلس خط رسانه‌های طیف خود را در مجلس دنبال می‌کنند، هستند نمایندگانی که جنجال‌آفرینی سیاسی را نافی حل مسائل می‌دانند.
مهدی طغیانی نماینده مجلس یازدهم که طرح سوال از رئیس جمهوری را امضا نکرده است در صفحه توئیترش نوشت: فقط دلمان را که نمی‌خواهیم خنک کنیم! باید مشکلی از مردم حل شود.

همانگونه که وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس تاکید کرد، همه داخل کشتی جمهوری اسلامی ایران نشسته ایم و برای آمریکا فرقی نمی‌کند اصلاح طلب، اصولگرا، انقلابی یا غیرانقلابی باشی، آمریکا با تمامیت ارضی ایران مشکل دارد.

بارها تاکید شده که انسجام ملی به معنای نقد و انتقاد نکردن نیست؛‌ بلکه کار مجلس انتقاد اصولی همراه با ارائه راهکار است؛ حق نمایندگان است که طبق قانون از رئیس جمهوری سوال بپرسند و حتی او را استیضاح کنند اما باید به این نکته توجه داشت که منفعت‌طلبی‌های حزبی فدای منفعت ملی نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا