خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیس‌جمهور عراق: ترکیه حملاتش را متوقف‌ کند

رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیران کشورهای عربی بر توقف حملات و نقض حاکمیت کشورش از سوی ترکیه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، صالح در کاخ ریاست جمهوری «السلام» در پایتخت، میزبان سفیران کشورهای عربی در بغداد بود.

در این دیدار راه‌های گسترش و تقویت روابط عراق با کشورهای عربی و همکاری ها در بخش های گوناگون بررسی شد.

رئیس جمهوری عراق وجود ثبات در کشورش را از پایه های مهم صلح در منطقه عنوان کرد و گفت: عراق کشوری مقتدر و موثر در منطقه‌ و حوزه بین‌الملل است بنابراین همگان باید به حاکمیت بغداد برای برقراری روابط پیشرفته و مبتنی بر تفاهم و منافع مشترک احترام بگذارند و در امور داخلی آن مداخله نکنند.

رئیس جمهوری عراق در این دیدار بر اهمیت حمایت از راهکارهای مسالمت‌آمیز برای حل بحران‌ها و تنش‌های منطقه با هدف تقویت امنیت و ثبات کشورها، تاکید کرد.

صالح گفت که عراق از ابتدا دارای نقش محوری در منطقه بوده و سعی داشته محیطی امن بسازد و منافع و اهداف مشترک را در راستای شکوفایی و پیشرفت اقتصادی محقق کند.

وی بر ضرورت توقف حملات نظامی ترکیه و نقض حاکمیت کشورش تاکید و از اتحادیه عرب و کشورهای دوست در حمایت از امنیت و ثبات عراق قدردانی کرد.

رئیس جمهوری عراق بیان کرد: همکارهای مشترک برای یافتن راه‌حل رفع مشکلات مرزی عراق و ترکیه از مسیر سیاسی و گفت و گوی دیپلماتیک ضروری است.

سفیران کشورهای عربی نیز در این دیدار با حمایت از حاکمیت ملی و سرزمینی عراق از تلاش های این کشور در مقابل حملات ترکیه حمایت کردند.

ترکیه از ۱۵ ژوئن گذشته، عملیات «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق آغاز کرده است.

ارتش ترکیه می گوید که هدف از عملیات موسوم به «پنجه» در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ.ک.ک است.

وزارت خارجه عراق تا کنون دو بار سفیر ترکیه در بغداد را فراخوانده و یادداشت های اعتراضی شدید اللحن به «فاتح ییلدیز» تحویل داده است.

با وجود اعتراض های گسترده به حملات ترکیه در عراق و جهان عرب عملیات نظامی آنکارا در شمال این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا