خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستور بایدن برای تمدید وضعیت اضطراری ملی درمقابل ایران

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای فرمانی، «وضعیت اضطراری ملی» علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از سایت کاخ سفید، جو بایدن در نامه‌ای به کنگره اطلاع داد که فرمان اجرایی که «وضعیت اضطراری ملی» درباره ایران را، که برای نخستین بار در ماه مارس ۱۹۹۵ میلادی توسط بیل کلینتون رئیس جمهوری وقت صادر شد، از ۱۵ ماه مارس ۲۰۲۱ به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

در متن این فرمان امریکا مدعی می شود که اقدامات و سیاست های دولت ایران همچنان تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است.

بایدن در این باره گفت: به همین دلیل، به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی ۱۲۹۵۷ اعلام شد ادامه خواهد یافت. اولین اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران به ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ [۱۰ روز پس از اشغال لانه جاسوسی آمریکا در ایران] بازمی‌گردد و از آن زمان تاکنون ادامه یافته است.جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا فرمان اجرایی ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ را ۱۰ روز پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران صادر کرده است و به‌موجب این فرمان، تمامی دارایی‌های ایران در خاک آمریکا توقیف می‌شود.

بنابراین گزارش، بیل کلینتون در فرمان اولیه‌ تحریم علیه ایران در سال ۱۹۹۵ همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری کشورش در صنعت نفت‌وگاز ایران را ممنوع کرد، و دو ماه بعد نیز آن را مشمول هر نوع تجارتی با ایران کرد.
این فرمان یا باید در بازه زمانی ۹۰ روزه پیش از محدوده یک ساله‌اش (یعنی ۱۵ مارچ هر سال) تمدید شود و یا در غیر این صورت به طور خودکار لغو می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا