خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری همايش ملی دانشگاه و تحريم در دانشگاه كاشان

ریيس دانشگاه كاشان از برگزاري همايش ملي “دانشگاه و تحريم” در اين دانشگاه خبر داد.

به گزارش انصاف نیوز، دكتر عباس زراعت نقش دانشگاه را براي مقابله با تحريم ها حايز اهميت دانست و افزود: دانشگاهها وظيفه دارند به مردم و جامعه كمك كنند تا در برابر اين فشارها صدمه نبينند.

وي افزود: دانشگاه كاشان با كمك صنعتگران و وزارت علوم اين همايش ملي را برگزار مي كند تا با كمك صاحبنظران و انديشمندان بتوانند راهكارهايي را براي مقابله با تحريم ها و تورم هاي تحريمي در كشور ارائه نمايند .

وي با اشاره به تاكيدات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتي افزود: شرايط خاص اقتصادي كشور، فرصت مغتنمي براي قطع وابستگي به خارج است تا صنايع از دانشگاهها كمك بگيرند و با استفاده از توان علمي متخصصان، نيازهايشان را تامين كنند.

دكتر زراعت تحقق شعار دانشگاه جامعه محور رانياز امروز جامعه دانست و اظهار داشت: سعي مي كنيم با برگزاري اين همايش و دعوت از افراد متخصص و صاحب نظر، زمينه هاي همكاري دانشگاه با صنعت و جامعه را بررسي و از اين فرصت تاريخي براي اعتلاي كشور استفاده نماييم.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه ها بايد بتوانند پاسخگوي صنعت باشند، اظهار اميدواري كرد: اين همايش كه اسفند ماه سال جاري با همكاري مؤسسه بين المللي سعيدي و وزارت علوم در دانشگاه كاشان برگزار مي شود، بتواند در راستاي حل مشكلات جامعه و به خصوص تحريم ها مثمرثمر باشد.

رئيس دانشگاه كاشان به اقدامات بسيار مثبت دكتر غلامي وزير علوم در اين زمينه اشاره كرد و افزود: در هيچ دوره اي از آموزش عالي چنين ارتباط هدفمندي بين صنعت و دانشگاه به ويژه در زمينه فعاليت هاي بين المللي وجود نداشته است.

وي با اشاره به اينكه دانشگاهها براي فعاليت موثر در حل مشكلات كشور نياز به آرامش دارند، خاطر نشان كرد: اگر دولت، مجلس و قوه قضائيه در ايجاد اين فضاي امن و ثبات مديريتي به آموزش عالي كمك كنند دانشگاه ها نيز بهتر مي توانند رسالت خود را انجام دهند.

دكتر زراعت با تمجيد از اقدامات نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي براي كمك به آموزش عالي و استمرار مديريت وزير محترم علوم اظهار داشت دانشگاهها به اذعان تمامي روساي مراكز علمي هيچگاه در اين سطح از آرامش نبوده است كه نتيجه آن ، قرار گرفتن جمهوري اسلامي ايران در رتبه اول جهاني رشد علمي است.اميدواريم با استمرار فضاي امن و بي حاشيه دانشگاهها مشكلات ناشي از تحريم ها پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا