خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فیلم «مردن در آب مطهر» ضدایرانی نیست»

نوید محمودی کارگردان «مردن در آب مطهر» گفت: فیلمی ضدایرانی نساختیم.

به گزارش انصاف نیوز، اهالی رسانه به تماشای فیلم برادران محمودی نشستند. نوید محمودی ، جمشید محمودی تهیه‌کننده، علی شادمان، ندا جبرییلی، سوگل خلیق، علیرضا آرا، متین حیدری‌نیا، پیمان مقدمی بازیگران، نیما جعفری جوزانی تدوینگر، محمود دهقانی طراح چهره‌پردازی، شبنم اصغری طراح لباس در این نسست حضور داشتند.

آرامه اعتمادی منتقد نشست توضیح داد: برادران محمودی سوژه‌های سختی را انتخاب می‌کنند که از آنها تقدیر می‌کنم. این فیلم خوب و قابل تقدیر است و باید دیده شود. بازیگران بسیار خوبی در این فیلم بازی کرده‌اند و تمام تلاششان را برای بهتر به تصویر کشیدن زندگی افغان‌ها کرده‌اند.

کارگردان فیلم درباره چرایی انتخاب موضوع توضیح داد: مهم‌ترین مساله‌ای که باعث انتخاب یک سوژه برای من و برادرم می‌شود دغدغه‌هایمان است. نشان دادن مشکلات افغان‌ها باعث می‌شود درام بهتر روایت شود، سال‌های گذشته نیز درباره افغان‌ها فیلم ساخته‌ایم و فیلم‌هایی بوده‌اند که به آن‌ها توجه شده است. در همین راستا قرار است با شبکه سه فیلمی درباره دو برادر جوان و موفق افغان بسازیم.

محمودی درباره برخورد مردم ایران با افغانستانی‌ها گفت: اگر از برخورد ایرانی‌ها با مردم افغان ناراحت شدید برداشت شخصی خودتان است. در فیلم من ایرانی‌هایی که نشان داده شده‌اند قاچاقچیان انسان هستند. زمان مهاجرت کسی با شما شوخی ندارد؛ زیرا هدف تنها رساندن شما به مقصد و گرفتن پول است.

او درباره این موضوع ادامه داد: در این فیلم پلیس حضور دارد که به پرونده دختر گم شده رسیدگی می‌کند یا حتی زنی را در فیلم می‌بینیم که از دختران افغان مراقبت می‌کند و به آن‌ها سقفی برای خواب می‌دهد انسان‌های خوب و بد در همه جای دنیا هستند.

او درباره ادامه ساخت فیلم با موضوع مشکلات مردم افغانستان گفت: شاید در تلویزیون برای کسی تماشای فیلم یا سریال درباره افغان‌ها جذاب نباشد؛ اما در سینما مخاطب هر تصمیمی که بخواهد می‌گیرد و می‌تواند این فیلم را برای تماشا انتخاب کند یا نکند. تا روزی که احساس کنم هنوز قصه درباره افغان‌ها وجود دارد و جذاب است به ساخت فیلم درباره آن‌ها ادامه خواهم داد.

کارگردان فیلم درباره اسم فیلم توضیح داد: وقتی می‌گوییم مردن در آب مطهر به این معنی است که یک آدم برای رفتن به کشوری دیگر باید دین خود را کنار بگذارد و دین آن کشور را برگزیند که این اجبار به معنی مرگ است.

ندا جبرییلی درباره بازی در فیلم برادران محمودی گفت: لهجه من در این فیلم برای عده‌ای از مخاطبان باورپذیر بود و عده دیگری هم بودند که این اعتقاد را نداشتند. معلمی داشتیم و با او برای بازی و گویش تمرین می‌کردیم.

متین حیدری‌نیا درباره غیبت طولانی مدت خود در سینما گفت: به دلایل شخصی مدتی از سینما فاصله گرفتم و می‌خواستم با فیلم قدرتمندتری به سینما بازگردم. کسانی که از بچگی وارد سینما می‌شوند بعد از مدتی از یادها می‌روند. آقای محمودی جسارت به خرج داد و با من که در کودکی وارد سینما شده بودم همکاری کرد. از این به بعد با انرژی و حساسیت بیشتری به کارم ادامه خواهم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا