خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام های تسلیت به مناسبت درگذشت واعظ طبسی

به گزارش انصاف نیوز، تعدادی از شخصیت ها و مسوولین به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی [لینک] پیام تسلیتی صادر کرده اند که در پی می آید:

پیام تسلیت رهبر انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه خبر درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه را دریافت کردم. ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند. از نخستین طلیعه‌های مبارزات نهضت اسلامی، مشهد مقدس شاهد حضور شجاعانه و اثرگذار این روحانی محترم در عرصه های پرخطر و قبول دشواریهای آن بود و این حضور صریح و صادقانه تا آخرین روزهای مبارزات ملت ایران ادامه یافت. پس از انقلاب، اعتماد امام بزرگوار به ایشان منشأ کسب افتخار تولیت و خدمت به آستان مبارک رضوی علیه آلاف التحیة و السلام شد و خدمات بی سابقه به این آستان مقدس با همت و عزم راسخ ایشان شکل گرفت و امید است که توجهات آن حضرت شامل حال این خدمتگزار با اخلاص گردد. موضع انقلابی و وفاداری به آرمانهای نظام اسلامی و مجاهدت در این مسیر دشوار که غالباً بدون تظاهر انجام گرفته است، خود فصل دیگری از زندگی این روحانی عالیقدر است. اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان بویژه همسر صبور و نیک اندیش و فرزندان محترم صمیمانه تسلیت عرض میکنم و صبر و اجر برای آنان مسألت مینمایم.

سید علی خامنه‌ای
۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۴

 

پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی

«انالله و انااليه راجعون»

درگذشت دوست صدیق، برادر، همسنگر سال‌های مبارزه و همکار عزیز آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث تأسف و تألم خاطر گردید.

شخصیت بزرگواری که در دامان پدر شریفشان، حاج شیخ غلامرضا واعظ طبسی، از وعاظ و خطبای زمان، پرورش یافت و علاوه بر تحصیل علوم دینی از محضر بزرگان حوزه‌ های علمیه ، از نخستین روزهای شروع نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) در صف اول و همیشه هسته‌ی مرکزی فعالیت‌های انقلابی در مشهد مقدس بود و با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مؤثرترین شخصیت‌ها برای تثبیت نظام، به ویژه در منطقه‌ی شرق کشور بود. حکم امام به ایشان برای اداره‌ی آستان قدس رضوی، مدیریت حوزه علمیه بزرگ مشهد مقدس و تداوم آن در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، نشان از مدیریت پویا و کارآمدشان داشت که طرح عظیم توسعه‌ی حرم رضوی و حفظ و توسعه موقوفات آستان قدس رضوی از ماندگارترین کارهای مدیریتی‌شان است.

اینجانب با تسلیت این مصیبت به رهبر بزرگوار انقلاب، مردم سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی حوزه‌های علمیه، مخصوصا حوزه علمیه مشهد، اعضای خانواده محترم ، همسر و فرزندان محترم شان و آرزوی علوّ درجات، همجواری با اولیاء و صلحای الهی را در جوار حضرت حق برایشان خواستارم. امیدوارم مسئولان آستان قدس رضوی، اهداف و طرح‌های ناتمام ایشان را برای ساخت و توسعه‌ی حرمی بی‌نظیر ادامه دهند که می‌تواند یکی از بزرگترین پروژه‌های ایرانی ـ اسلامی در جهان تشیّع ‌باشد.

اكبر هاشمي رفسنجاني

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام

 

پیام رییس جمهور

بسم الله الرحمن الرحيم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت ا… حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیر گذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.

فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی الرضا(ع) محشور فرماید.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

پیام وزیر خارجه

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی و شمالی و جنوبی را به محضر حضرت بقیة الله الأعظم روحی و ارواح العالمين لمقدمه الفدا، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه و روحانیت معظم، خانواده معزز، خدمتگزاران آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و همه علاقمندان آن عالم آگاه و مجاهد تسلیت عرض می کنم.

بی تردید تلاش ها و مجاهدت های بی وقفه و خستگی ناپذیر آن عالم خدوم در دوران بلند انقلاب اسلامی از آغاز نهضت حضرت امام خمینی تا به امروز در یاد و خاطره ملت بزرگ ایران به نیکی باقی مانده و پشتوانه حیات نیکوی اخروی آن فقید سعید خواهد بود. بمنه و کرمه

محمد جواد ظریف
وزیر امور خارجه

 

پیام تسلیت وزیر کشور

بسم الله الرحمن الرحیم
“منَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ”
رحلت مرحوم حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان های خراسان رضوی،شمالی و جنوبی و تولیت آستان قدس رضوی که از پیشگامان نهضت بزرگ انقلاب اسلامی و یار و همراه صادق و امین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده است موجبات اندوه و تاثر شدید در میان مردم خداجو و انقلابی شده است.
بی شک فقدان آن مجاهد ثابت قدم و استوار در منطقه شرق کشور ضایعه ای جبران ناپذیر می باشد که جز با اتکا به فضل و رحمت الهی قابل التیام نمی باشد.
اینجانب رحلت این عالم وارسته و ربانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عالی تقلید و علمای شریف حوزه های علمیه،خانواده داغدار، فرهیختگان و عموم مردم و به ویژه ملت آگاه و قدردان استان های خراسان رضوی،شمالی و جنوبی تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات آن زاهد فقید را از خداوند منان مسئلت دارم.
عبدالرضا رحمانی فضلی
وزیر کشور

 

پیام تسلیت دکتر عارف

انالله و اناالیه راجعون

رحلت فقیه دانشمند و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله عباس واعظ طبسی عضو  محترم مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و تالم شد.

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری دوران طاغوت با نقش آفرینی ارزشمند و هدایت جوانان و  با تحمل زندان‌های طولانی مدت از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد. ایشان بعد از انقلاب  اسلامی نیز یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بودند و خدمات خود را با رویکرد وظیفه شناسانه تقدیم ملت شریف ایران  بخصو ص مردم نجیب استان خراسان کردند  و منشاء تحولات چشم گیری در این استان بودند.

اینجانب رحلت حضرت آیت‌الله  واعظ طبسی را به رهبر معظم انقلاب، مردم سرافراز ایران بویژه مردم متدین و بزرگوار استانهای خراسان ،نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری ، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ،حوزه‌های علمیه علی الخصوص خانواده محترم آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم وارسته تسلیت عرض می کنم و علو درجات را برای آن مرحوم  از خداوند متعال مسالت می کنم.

محمدرضا عارف

 

پیام وزیر بهداشت

انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی موجب تاسف و تالم فراوان گردید. امروز بزرگ مردی از میان ما رفت که زوایای شخصیت والایش همچون روزگار حیات، ناشناخته باقی ماند.

عالمی جلیل القدر که در طول عمر پر برکتش و در مناصب گوناگون، هر آن‌چه توانست برای شناساندن مکتب اهل بیت (سلام الله علیهم اجمعین) انجام داد و آموزه‌های رحمانی را درعمل متجلی ساخت. طی دوران آشنایی با آن بزرگوار، شاهد بودم که همواره بر اصول اعتقادیش پای فشرد، ساده زیست و در برابر سخنان ناصواب، سکوت پیشه کرد. در سال‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی را بر عهده داشت نیز خادم و امانتداری واقعی به‌ویژه در امر وقف بود.

امید که همه ما از اسوه‌هایی چون آیت الله واعظ طبسی درس زندگی بیاموزیم و ادب و اخلاق بر گفتار و رفتارمان سایه بگستراند.

ضایعه رحلت یار دیرین حضرت امام و رهبری را به بیت معزز آن عالم وارسته و ملت شریف ایران تسلیت عرض کرده، از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید، علو درجات معنوی را مسئلت می‌نمایم.

دکتر سید حسن هاشمی

وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پیام های تسلیت در این باره، در همین خبر به روز خواهد شد …

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا