خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای همزمانی کرونا و آنفولوآنزا به خدا پناه می‌بریم»

یک متخصص عفونی درباره‌ی همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا گفت: سیستمی معیوب و خسته و افسرده داریم و فقط به خدا پناه می بریم.

دکتر حمید عمادی، متخصص بیماریهای عفونی و گرمسیری در گفت وگو با خبرنگار شفقنا در پاسخ به این سوال که با توجه به بازگشایی مدارس و نگرانی والدین در این خصوص، علایم کرونا در کودکان چگونه است و این علایم در ماه های اخیر چه تغییری داشته و والدین در صورت مشاهده چه علایمی باید برای تست اقدام کنند؟ گفت: مساله کرونا در بچه ها تفاوت چندانی با گذشته ندارد و کرونا در کودکان شدید نیست و در حد یک سرماخوردگی ساده است، حالتی از آبریزش بینی و گلو درد و شاید اسهال و استفراغ و تب مختصری که بالاخره تمام می شود اما نگرانی ما این نیست که بچه ها مشکل پیدا کنند نگرانی ما این است که بچه ها این بیماری را وارد خانواده ها کنند و به پدربزرگ ها و مادربزرگها برسانند. خطری برای خود بچه ها بوجود نمی آید ولی دیگران و پدران و مادران و افراد سالمند و بیمار در خانواده گرفتار می شوند. بچه ها بیماری را در مدرسه به هم سرایت می دهند و از این طریق بیماری در جامعه پخش می شود. نگرانی ما این است و آزمایش توصیه نمی شود.

وی در خصوص اینکه آیا کودکان می توانند ناقلین خاموش باشند ولی همچنان بیماری را منتقل کنند؟ گفت: بسیاری از کودکان در چنین شرایطی خواهند بود و یا بیماری به طور بسیار خفیفی در بین آنها شیوع پیدا می کند.

کسی به حرف ما گوش نمی دهد و مدرسه ها را باز کردند

ما فقط می توانیم دعا کنیم

دکتر عمادی درباره اینکه چطور می توان از این وضعیت جلوگیری کرد؟ اظهار داشت: کسی به حرف ما گوش نمی دهد و مدرسه ها را باز کردند و هر چه گفتیم کادر درمان خسته است و اپیدمی بعدی سخت تر و سنگین تر خواهد بود ولی گوش نکردند. ما فقط دعا می کنیم چون ما که به خودمان رحم نکردیم فقط خدا می تواند به ما رحم کند.

سیستمی معیوب و خسته و افسرده داریم

این متخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که پیش بینی جامعه پزشکی از آینده بیماری و پیوند خوردن با آنفولانزا چیست؟ تصریح کرد: سیستمی معیوب و خسته و افسرده داریم و فقط به خدا پناه می بریم.

واکسن آنفولانزا با محدودیت روبرو می شود

وی در مورد اینکه در این شرایط پیشنهاد می کنید واکسن آنفولانزا به دانش آموزان زده شود؟گفت: قطعا در این شرایط واکسن آنفولانزا با محدودیت روبرو می شود. چون همه می خواهند بزنند و احتمالا با کمبود روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا