پاسخ آیت الله امجد به حجتالاسلام صدیقی
آیت الله محمود امجد در یادداشتی در پاسخ به اظهار نظر حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی دربارهی گناه مردم در توقف برگزاری اربعین به دلیل کرونا، نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
شنیدم آقای صدیقی این بلای کرونا را مانع توفیق زیارت اربعین دانسته و علتش را گناهان مردم میداند. گویا آقای صدیقی امثال ما آخوندها را تافته جدا بافته و مبرّا میداند و دیگران سبب و علت بلا هستند ؟!
ناگفته نماند اگر بخاطر این حقپوشی و حقکشی که ما آخوندها داریم خدای تعالی بخواهد به عدلاش رفتار کند همه ما باید نابود شویم .
شخص شما در حضور من مردم بی گناه را بغاة دانستید .این مردم مظلوم بی پناه چه گناهی دارند که هرگونه ظلم و جور و ستم ببینند، مقصر و محکوم هم باشند؟!
سزاوار نیست عمامه بهسرها بخاطر رضای این و آن حقپوشی و حقکشی کنند .
این منصب امامت جمعه اگر در دفاع از حقوق مردم نباشد بزرگترین گناه است .امام جمعه باید روشنگر جامعه باشد .
زیارت اربعین برای نجات از جهالت و ضلالت است.
متأسفانه شما و امثال شما خدا را در نظر ندارید. بدانید قیامتی هست و به حساب همه رسیدگی میشود.
این زندگی دو روزه دنیا ارزش ندارد که انسان خود را خوار و پست کند و دنیای دنی ناچیز را به سعادت ابدی ترجیح دهد.
به جاست که من و امثال شما حرف نزنیم و در خلوت با تضرع و زاری با حقیقت و صداقت رو به خدا آوریم و دل از دنیا بکنیم و از همه کردارها و گفتارهای ناروای خودمان توبه کنیم و بیش از این در اغفال و سرگردانی مردم تلاش نکنیم.
دریغا که مشغول باطل شدیم
زحق دور ماندیم و غافل شدیم
السلام علی من اتبع الهدی
محمود امجد
انتهای پیام
محمود امجد ؛ شاگرد شریف علامه نزیه؛ طباطبایی ، در دفاع از خالق و خلق و حق زنده و برقرار باد
امجد از کوه عرفان سقوط کرد و به ورطه بل هم اضل افتاد
خران نیکوتر از امجد شدند زیرا خران:همیشه خلق را خدمت کنند و امجد خران را
چرندیان برخی تمامی ندارد
1- جناب امجد در دروغگویی همین بس که هر چه را شنیدی تکرار کنی. به شنیده هایتان زیاد اعتماد نکنید.
2- کلام آقای صدیقی : “باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این رو در این روزها و شب ها باید به این فکر کنیم چه کرده ایم که حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟ ”
در اینجا ضمیر متکلم مع الغیر آمده و شامل خود ایشان هم می شود. مرز بندی بین مردم با عمامه به سرها زاده ی ذهن مریض شماست و از کلام ایشان برداشت نمی شود.
3- علاوه بر روایات متعدد، این معنا که گناهان سبب سلب توفیقات می شود و مصائبی به بار می آورد ، تصریح چند آیه قرآن است، پس برای اینکه دچار اشتباه فاحش نشوید “فاقرءوا ما تیسر منه”
سلام دوست عزیز
کلام آقای امجد یک منطوق دارد یک مفهوم.
همانطور که کلام آقای صدیقی هم چنین است.
منطوق چیست؟ آنچه که عین لفظ بر آن دلالت دارد
مفهوم چیست؟!آنچه که آن لفظ با قرائن مختلف از جملات سبک و روش و ساختار رفتاری متکلم بر آن قرینه میشود .
حال در اینجا درست که آقای صدیقی چنین گفته اما اگر خودش را واقعا مقصر میدانست تغییر در روشش میداد مثلا آقای امجد از تعبیر ایشان در مورد مردم خبر میدهد و این که آقای امجد میگوید اگر از خدا میترسید و خودتان را تافته ی جدا بافته نمیدانید پس چرا دم خروس از زیر بغلتان پیداست…
چرا تغییر رویه نمیدهید و روح کلی بیاناتتان تغییر جهتی ندارد از آن جایگاهی که باعث این بروز ویروس تنبه بشریت شده است. چرا دفاع نمیکنید از شکم گرسنگان و بیان ندارید از مفاسدی که فقط و فقط به اسم مصلحت نبودن ،در حجاب سر زیر برفی واقع گردیده است…
برادر من!
این بزرگواران خوب میدانند آن بالا چه خبر است وخوب میدانند که چه میگویند و گفتن چه چیزی را به نحو شیک و مجلسی میپیچانند.
من و شما بسیار عقب تر از اینیم که نسبت تمریض (العیاذ بالله ) به فهم علما بدهیم…
چون برادر کوچکی پیشنهاد استغفار دارم…
کلمات جناب کاظم صدیقی، در وصف رهبری:
«او خودش می جوشد، حضور دارد، علم دارد… ولی خودش، خودش نیست. خدا در او تجلی کرده است!
روح خدا بود، لسان الله بود. این زبان، زبان خودش نبود…
نفسانیتی ندارد… خدا قدرت خودش و حکمت خودش را در این مرکزیتی که همه مردم اعضا و عیون او و ایادی او هستند، مرکزیتی که انرژی را از خدا می گیرد، و در همه اعضای خوش منتشر میکند [داده است]!»
این سخنان تفویض و غلو آشکار است. قائل شدن عصمت برای غیر معصوم است! از خود بی خود شدن و تجلی خداوند در اشخاص که سخنِ مشترک میان غالیان و صوفیان است! عدم داشتنِ اعتقادات صحیح شیعه و عدم درک مستمعین باعث این ذوق و شوق در آنها شده است! فاصله و دوری از عقاید حقه شیعه باعث شده شاهد غلو و تفکرات صوفیه در همه جا باشیم
یا رب فرج امام ما را برسان.
کلیپ سخنان صدیقی: https://t.me/botshenasi/9774
#غلوسیاسی
خاتم الأنبياء صلّی الله علیه و آله فرمود د
فقهاء و عالمان دینی ، امین پیامبران هستند ( آنچه پیامبران از جانب خدا آورده اند را برای شما بیان میکنند ) مادامی که دنیا زده نشده باشند . سؤال شد که یا رسول الله أهل دنیا شدن و دنیا زده شدنِ علماء به چیست ؟ حضرتش فرمود تبعیّتِ از سلطان ، و درباری شدن . پس هرگاه چنین شد بر دین خود از چنین عالمانی بترسید و دینتان را از آنها أخذ نکنید .
– کافی ۱ / ۴۶ ، حدیث ۵ .
– بحار الأنوار ۲ / ۱۰۹ ، حدیث ۱۵ .
پاچه خواری توی این مملکت تمامی ندارد
هوالحی/ کاش در مورد اعدام نیما زن نیز به همین یک عبارت خود عمل می کردی: به جاست که من و امثال شما حرف نزنیم و در خلوت با تضرع و زاری با حقیقت و صداقت رو به خدا آوریم و دل از دنیا بکنیم و از همه کردارها و گفتارهای ناروای خودمان توبه کنیم و بیش از این در اغفال و سرگردانی مردم تلاش نکنیم.
واقعا برای آقای امجد متاسفم.
البته در سنین پیری شاید بر حضرات حرجی نباشد، اما حاج آقا حرف زدن بلد نیستید، حرف نزدن که بلدید.
مثلا در مورد همین نیما زند، موضع شما برای دنیایتان بود یا آخرتتان؟
بنده و امثال بنده که سالها در دانشگاه پای منبر ایشان مینشستیم، می دانیم ایشان از کجا به کجا رسیده اند.
خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند.
نفوذیها خیلی زیرک هستند وگرنه نمیتوانستند به این راحتی در نهادها نفوذ کنند ، امجد با خودزنی در واقع میخواهد کل روحانیت را بزند و از چشم مردم بیندازد ، اما همه ما تفاوت خوب و بد را میدانیم
مشکل اصلی اینه همه در مورد هر مسئله ای نظر میدیم، مشکل بعدی رسانه ها هستند خوراک های جهت دار در اختیار مخاطب قرار میدن،همین پایگاه خبری به دو تا عکس تو این خبری دقت کنید….
١)سلام و استغفار؛
٢)روزگار دانشجویی و پس از آن گاهی پای صحبتهای استاد امجد بودم و بهره بردم.
٣)وقتی تعبیر «شنیدم» را در ابتدای یادداشت ایشان دیدم، نگران شدم و در جستجوی اصل خبر برآمدم:
اعتمادآنلاین/… جت الاسلام صدیقی در پایان سخنان خود بیان کرد: باورم این است که این کرونا، بلای خدا و نتیجه گناهان خود ماست. از این رو در این روزها و شب ها باید به این فکر کنیم چه کرده ایم که حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین به روی ما بسته شده است؟
۴)این یادداشت که گذشته اما کاش اظهار نظر استاد امجد در خصوص اعدام نیما زم از این مبنا و منش نباشد.
امجد از کوه عرفان سقوط کرد و به ورطه بل هم اضل افتاد
خران نیکوتر از امجد شدند زیرا خران: بدون چشمداشتی خلق را خدمت کنند و امجد خران
آقای امجد از موسوی و کروبی حمایت صد درصدی کرده بودن و ضمنا روح الله زم را شهید میدانند . حالا با توجه به محکومیت اعدام زم از طرف دشمنان ایران و انقلاب و همصدا شدن آقای امجد با آنها یا باید تصور کرد تمام آنها برحق بودن و ما بر باطل و یا غربال آخر زمانی فعال شده و دارد مدعیان دینداری را رسوا می کند.
عجیبه
مخاطب بند آخر جملات آقای امجد خود ایشونن
اگر سکوت میکردن خیلی براشون بهتر بود تا اینکه یک طرفه به قاضی برن
معلوم نیست کیا ایشون رو دوره کردن که به این روز افتادن
خدا عاقبت هممونو بخیر کنه
تمام عزیزانی که به نوشتن دست بردید جای سوال داره که چرا واقعا از دفاع و تخریب یا حمله چه تعریف چه تمجید به اصل رفتار ریشهای در کل مطالب بیان شده از آیت الله امجد، حقیقتی که باعث رفتار وی شده اشاره نمیکنید؟
آیت الله خمینی ره در تمامی سالهای مبارزه خود در زمان حکومت شاهنشاهی چه اصلی هدفش بود؟
آیا آیت الله امجد در تمامی سالیانی که به کسب علم در حوزه مشغول بوده علومی غیر حق و باطل آموخته؟
شاید یادمان رفته که عالمان در لباس دفاع از دین و مردم همچنین دستگیری از مستمندان زبان زد بودهاند
اینکه از نگاه سهوی و بی اندیشیدن به سخنان آیت الله امجد درباره مقصر دانستن رهبر به خونهای ریخته شده و اتفاقات سالهای اخیر توجه شده ،باید بگم:
این حرف به هیچ عنوان به معنای اشاره مستقیم به رهبری نیست وقتی حاکمی را به تقصیر خطاب میکنند باید بفهمیم که خواهان حقیقت یابی را به پاسخ از تمام افراد تحت حاکمیتش از حاکم جویا شده
متاسفم برای برداشتهای که ساده انگاری و حتی مغرضانه شده
ترس از خداوند باید ما داشته باشیم نه عالمی که با کوله باری دانش و عملکردی بزرگ با آثاری پربار سخن با رهبر از جنس دین گفته
حضرت حافظ در ۶ سطر شعری نوشته اما در ۶ کتاب از همان شعر به معنا نوشته میشود
حالا چطور از سخنان فردی با دانش بالا این نتیجهها گرفته شده
بله از خدا ما بترسیم اول بهتر است
چهار سال پای صحبت های امجد تو مسجد کوی دانشگاه مینشستم. به جز جفنگ هیچی نمیگفت. هیچوقت به اندازه پشه ای بهش اعتقاد نداشتم. چقدر بچه های پاک و زلالی که دست و عباش رو میبوسیدن. بخدا قسم، بخداقسم، بخداقسم میدونستم عاقبتش این میشه
آخه برادر شما که مطمئن بودید امجد جفنگ میگه ۴ سال پای حرفاش نشستی ، شما چقدر با هوش و ذکاوتی ، احسنت
آخه برادر شما که مطمئن بودید امجد جفنگ میگه ۴ سال پای حرفاش نشستی ، شما چقدر با هوش و ذکاوتی ، احسنت