خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتظار جمعی از دانش آموختگان امیرکبیر از رئیس دانشگاه

جمعی از دانش آموختگان پلی تکنیک تهران در نامه‌ای خطاب به دکتر قدسی پور، ریاست دانشگاه، انتظارات خود را درباره‌ی وضعیت دانشگاه و دانشجویان مطرح کرده‌اند و خواسته‌اند که تا آخر آبان‌ماه محقق شود.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، انتظارات پنج گانه‌ی آنها به این شرح است:

۱. پیگیری آزادی دانشجویان زندانی
۲.  رفع ممنوع‌الورودی همه دانشجویان و لغو تمامی احكام صادر شده توسط کمیته انضباطی
۳. جمع شدن بساط تحقیرآمیز و مضحک و دور از شان دانشگاه برای تفتیش بدنی دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه
۴. عزل و تنبیه مدیران متخلفی که به آسیب زدن به دانشجویان کمک کرده‌اند.
۵. آزادی و تضمین امنیت برگزاری تجمعات عاری از خشونت در سطح دانشگاه

در بخشی از این نامه، اعتراضات دانشجویان کاملا مسالمت‌آمیز خوانده شده و نوشته‌اند: طی هفته‌های اخیر مستندات و گزارش‌های متعددی در رسانه‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد افرادی با هویت نامشخص از بیرون دانشگاه به دانشگاه وارد شده و به ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان پرداخته‌اند. متاسفانه مستندات حکایت از آن دارند که اقدامات این افراد که این روزها به لباس‌شخصی‌ها معروفند، نه تنها با مقاومت و مخالفت ساختار مدیریتی دانشگاه روبرو نشده که به عکس گزارش‌هایی مبنی بر همکاری بخشی از مدیران و کارمندان دانشگاه با این افراد موجود است.

نویسندگان از ممنوع الورود شدن تعدادی از دانشجویان انتقاد کرده و نوشته‌اند: ما به عنوان فارغ‌التحصیلان دانشگاه و کسانی که بهترین سال‌های عمر خود را در پلی‌تکنیک تهران گذرانده‌ایم و هم‌چنان دانشگاه را خانه دوم و دانشجویان آن را فرزندان و خواهران و برادران کوچکتر خود می‌دانیم، ضمن آگاهی از فشار وارده به دانشگاه از سوی برخی نهادهای بیرونی و داخلی، اعلام می‌داریم در صورتیکه جنابعالی و تیم مدیریتی دانشگاه به تنهایی قادر به حفاظت از سلامت جسمی و روانی و امنیت تحصیلی نخبگان آینده‌ساز کشور نیستید و جهت انجام وظیفه صیانت از روح و روان و جسم فرزندان و آینده سازان میهن نیاز به کمک دارید، ما  فارغ التحصیلان شش دهه گذشته پلی تکنیک تهران هم قادریم و هم مشتاقیم که دانشگاهمان را در این مهم یاری کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. فقط میز رو دوست دارند….خود ریس ها لباس شخصی هستند…هالا این نظر سنجی ها هم برای تفتیش عقاید ه.اگر نه ایمیل ونام نظر دهنده رو میخای چکار ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا