خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض «فارس» به برخی رسانه‌های بی«انصاف»

ساعتی پس از انتشار خبر «تکذیبیه ی تند مهاجرانی به خبرگزاری فارس» در انصاف نیوز [لینک]، خبرگزاری فارس در متنی با تیتر «توضیحی درباره یک خبر و پاسخی به وزیر فراری»، نوشت:

پاسخ عطاءالله مهاجرانی به گمانه‌زنی درباره حضورش در همایشی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد گمانه‌زنی فارس در این باره به هدف نشسته است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل دیروز گزارشی از سفر برخی عناصر ضد انقلاب ایران به فلسطین اشغالی پس از حصول توافق هسته‌ای وین منتشر کرد.

در این گزارش آمده بود «اینکه چه کسانی در این کنفرانس حضور داشته‌اند، همچنان محرمانه است اما در بین این افراد، وزرا و دیپلمات‌های سابق، بنیان‌گذاران یکی از نهادهای انقلاب اسلامی، رهبران دانشجویی سابق، فعالان دموکراسی‌خواه فعلی، روشنفکران، نویسندگان و شخصیت‌های رسانه‌ای حضور داشتند که اکنون در ایران زندگی نمی‌کنند.»

فارس در تفسیر این ترکیب، اقدام به گمانه‌زنی کرد که در خصوص چنین خبرهایی طبیعی است و اگر هم فارس چنین نمی‌کرد، افکار عمومی خود اقدام به گمانه‌زنی می‌کردند: «با توجه به آنکه تنها وزیر شاخص سابقی که در اپوزیسیون حضور دارد، عطاءالله مهاجرانی است، می‌توان گمانه‌زنی کرد که وی یکی از حضار در این کنفرانس بوده است. از سوی دیگر، از آنجا که کسانی همچون اکبر گنجی و محسن سازگارا، از سوی رسانه‌های غربی به عنوان بنیان‌گذاران و اعضای سابق سپاه نام برده می‌شوند می‌توان حضور این افراد در کنفرانس فوق را نیز محتمل دانست.»

با وجود آنکه در پاراگراف فوق به‌صراحت از عبارت گمانه‌زنی استفاده شده است، عطاءالله مهاجرانی، وزیر فراری دولت اصلاحات اقدام به تنظیم پاسخی کرده که نشان می‌دهد اتفاقا گمانه‌زنی فارس به هدف نشسته است. وی در این پاسخ مدعی شده که نه ضد انقلاب است و اپوزیسیون نظام و تهمت‌هایی را علیه برخی نهادهای انقلاب مطرح کرده که قطعا بار قانونی دارد و اگر روزی جرات آن را داشت که پای خود را به جمهوری اسلامی ایران بگذارد، می‌توان در دادگاه به آنها رسیدگی کرد؛ هرچند که مشخص است به احتمال بسیار زیاد، عناصر ضدانقلاب به ایران بازنمی‌گردند.

برخی رسانه‌های بی‌ارزش، بی‌انصاف، کم‌مخاطب و بلااثر داخلی نیز از این فرصت برای عقده‌گشایی علیه فارس استفاده کرده‌اند و مثل اقدامی که قبلا در مورد برخی خبرها انجام داده بودند، فورا دست به بازنشر سخنان مهاجرانی زده‌اند.

در این خصوص، توجه به موارد ذیل خالی از وجه نیست:

الف – فارس در درون یک خبر در خصوص ضدانقلابی که به فلسطین اشغالی رفته‌اند، گمانه‌زنی کرده است. گمانه‌زنی امری طبیعی است که قطعیت ندارد. اینکه مهاجرانی با چنان لحنی دست به طامه‌بافی زده است نشان می‌دهد که گمانه‌زنی مزبور دست‌کم وجوهی از صحت را در خود دارد وگرنه چه نیازی به این همه عصبانیت است؟ گویا نفت ریخته‌اند به لانه موریانه‌ها که چنین رمیده‌اند!

ب – آقای مهاجرانی می‌گوید اپوزیسیون نیست، ضد انقلاب هم نیست. به نظر می‌رسد که ایشان همان‌طور که معنی گمانه‌زنی را نمی‌داند، از معنی اپوزیسیون و ضدانقلاب هم بی‌خبر است، منتها اینکه نامبرده با انقلاب اسلامی ضدیت دارد یا نه، اپوزیسیون جمهوری اسلامی محسوب می‌شود یا نه، قضاوتش به روزی بازمی‌گردد که وی به کشور برگشته و در برابر دادگاه نظامی که می‌گوید با آن ضدیتی ندارد ایستاده و در برابر رفتارهای خود پاسخ‌گو باشد. هرگاه چنین کرد و تبرئه شد، نه ضدانقلاب است و نه اپوزیسیون. اما وی و همپالگی‌هایش نباید انتظار داشته باشند که از منظر انقلابیون، در خصوص ایشان اصل بر برائت باشد. مهاجرانی فقط به گذشته اخیر مراجعه کرده و بنگرد که علیه نظام چه‌ها در شبکه‌های ضدانقلاب گفته و چه‌ها در نشریات آن‌سوی آب نوشته است؟

ج – مهاجرانی به‌جای عصبانیت از فارس، بهتر است از دست نشریه «دوست و برادرش»، تایمز اسرائیل شاکی باشد که بی‌موقع پته را روی آب ریخت. خود آقای مهاجرانی اگر یک خبرنگار بود، وقتی می‌گفتند وزیری سابق به آن کنفرانس رفته که در ایران هم زندگی نمی‌کند، ذهنش به سوی چه کسی می‌رفت؟ و البته آقای مهاجرانی به این نکته هم توجه کند که در ایران هستند کسانی که از رفتارهای او خبر داشته باشند.

د – اتهام‌زنی‌های معلوم‌الحالی چون مهاجرانی به فارس و انتشار آن از سوی رسانه‌‌های هم‌پالگی وی، نه‌تنها موجب خسران و ضرر نیست که مایه مباهات و نشان‌گر صحت و استحکام راهی است که فارس در تقابل با دشمنان انقلاب اسلامی در پیش گرفته است.

ه- عطاءالله مهاجرانی مختار به ادامه طامه‌بافی است اما مستحضر باشد که در صورت لزوم، پاسخ خود را دریافت می‌کند، کمااینکه این‌بار دریافت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. يه سئوالي دارم از اين فارس، آيا بالاخره اعلام موضوعاتي توسط رسانه هاي به ويژه دشمن، مثل رسانه هاي آمريکائي، انگليسي و اسرائيلي، حجت است ياخير؟ يا فقط چنانچه خبرشان در باره مخالفان آقايان بود، حجت و چنانچه در باره خود آقايان بود، چرت و پرت است؟ ضمنا” با اين جوابيه بلند و بالا، کاملا” معلوم است کي عصباني است و کجايش سوخته! که البته با توجه به توصيه محموت جانشان بايد آب را بريزند بر روي محل سوختگي، اما اينکه چقدر بريزند، آن را هم ميتوانند از همان دکترشان، بپرسند.

  2. مثل آب خوردن دروغ میگن و به مردم تهمت ناروا میزنند، حالا اگه پاسخ بدن و دروغشون رو بر ملا کنند که میگن چون پاسخمون رو دادند پس گمانه‌زنی ما به هدف نشسته! پاسخ ندن هم که میگن سکوت کردند پس باز گمانه‌زنی ما به هدف نشسته! از انصاف هم دم میزنند!

  3. جالبه میگن بیاید اینجا تا به خاطر انتقاداتون پدرتون رو در بیاریم و اگه جرئت نکنید ضد انقلابید! استدلالتون رو موش کور بخوره!

  4. زیر این مطلب فارس یه کامنت نوشتم که طبق معمول منتشر نکرد: مهاجرانی مگر چه گفت که اینقدر خشمگین شدید؟ یه کلمه گفت من به اسرائیل سفر نکرده و نخواهم کرد. حالا شما به زور میخواید بیچاره رو بچپونید تو تلاویو؟ خب نرفته، “گمانه زنی”تون اشتباه بوده. دیگه عصبانیت نداره. یه کلمه میگفتیم اشتباه کردیم و عذر میخوایم.

  5. یکی از خوانندگانشون نوشته بود که فارس با “متانت” جواب داده! در پاسخ گفتم: “من در این متن اثری از متانت نمیبینم. فقط خشم و یکدندگی. ولی جواب مهاجرانی دارای متانت بود. البته بعید میدونم اصلا خونده باشید. توصیه میکنم فارس کمی به خودش جرئت بده و تکذیبیه مهاجرانی رو منتشر کنه تا کاربران خود قضاوت کنند. و البته اگر این کارو نکنه ما هم ناچار میشیم درباره شجاعت و انصاف فارس به “گمانه زنی” بپردازیم.”
    که البته این کامنت هم به سرنوشت کامنت قبلی دچا و توسط فارس سانسور شد.

  6. در دنیای کثیف سیاست هر چیزی مجاز است دروغ اتهام فحاشی وووو جالب است بعد از اعترافات مرتضوی بدجوری سوخته اند چون تمام اراجیف ودروغ ها واتهامات شان وارونه شده . اینان همچو قهرمان سروانتس هیچ اسیابی را سالم نگذاشته اند.

  7. ببينم انصاف، اينكه گفته : رسانه هاى بى ارزش ، بى انصاف ، كم مخاطب و كم اثر منظورش شمائيد ؟! چرا جوابشو نميدى ؟ بهش بگو : آينه ! / در مورد كم مخاطب بودن ؛ خيلى بيخود كرده من خودم به تنهائى جور همه خواننده هاتو ميكشم ! اما در مورد بلا اثر بودن يا … فكر كنم حق با اونا باشه ! مثلاً در باره اون آقازاده مشهدى كه يه خروار مطالب بد بد نوشتيد مگه ميشه جواب داد ؟ يك قبيله و يك جناح را با اين خبر در منگنه قرار داديد، خب ! خدا رو خوش مياد ؟ اصلاً خبرى كه آدم نتونه جوابشو بده معلومه بى ارزش و بلااثره ! در مورد عطاءالله خان هم صرفنظر از همنوائى با انگليس خبيث و همدلى اصحاب فتنه /كه از شما بعيد مينمود! / رسانه رقيب بعد از چهل روز و سه ماه خبردار شده ! انتظار داريد بى ارزش نباشيد ؟!

  8. رخی رسانه‌های بی‌ارزش، بی‌انصاف، کم‌مخاطب و بلااثر داخلی نیز از این فرصت برای عقده‌گشایی علیه فارس استفاده کرده‌اند و مثل اقدامی که قبلا در مورد برخی خبرها انجام داده بودند، فورا دست به بازنشر سخنان مهاجرانی زده‌اند….
    نیاز به کنکاش برای روشن شدن حقیقت نیست. این ادبیات آشنا که برخاسته از خشم است نشان میدهد حق کجاست.البته یادش رفته چاشنی اتهام صهیونیستی و جیره خوار امریکایی و …را هم غلیظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا