خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتشی که مهران رجبی به جانِ صداوسیما انداخت

سایت برترین‌ها نوشت: در برنامه خودمونی مهران رجبی از صدای اسطوره موسیقی کرمانجی استاد سهراب بخشی به عنوان بهانه ای برای خنداندن استفاده شد.

در برنامه خودمونی شبکه سه سیما با اجرای مهران رجبی پس از پخش بخشی از ترانه فولکلور شاره جان توسط استاد سهراب بخشی از یک شرکت کننده خواسته می‌شود صدای او را تقلید کند و به این بهانه باعث خنده شوند. این اقدام با واکنش اهالی موسیقی و علاقمندان استاد سهراب بخشی قرار گرفت.

استاد سهراب محمدی که به سهراب بخشی معروف است یکی از ستارگان بی بدیل موسیقی محلی ایران زمین است.

هنرمندانی مانند آریا عظیمی نژاد، امید حاجیلی و سعید آقاخانی که داور برنامه عصر جدید شبکه سه هم بوده،  به این قضیه اعتراض کردند.

آتشی که مهران رجبی به جانِ صداوسیما انداخت
آتشی که مهران رجبی به جانِ صداوسیما انداخت
آتشی که مهران رجبی به جانِ صداوسیما انداخت
آتشی که مهران رجبی به جانِ صداوسیما انداخت

سهراب بخشی نخستین خوانندهٔ کُرد کرمانج بود که همکاری خود را با رسانه رادیو آغاز کرد و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و همین‌طور جشنواره‌های مختلف ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ حضور داشت. موسیقی و هنرِ سهراب محمدی، علاوه بر ایران در کشورهای آسیای میانه نیز شناخته شده‌است.  قطعاتی همچون: شاره‌جان، آهنگ طوفان، شهید، لیاره، گُلا مِن از جمله آثار سهراب محمدی به‌شمار می‌آیند.

بَخشی لقبی است که به برخی از نوازندگان دوتار در شمال خراسان داده می شود. استاد سهراب بخشی یکی از آخرین بازماندگان بخشی‌های خودبند کُرمانج شمال خراسان بود که در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ درگذشت.  

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این یعنی مسخره کردن یک قوم با ریشه توسط آدم های بی ریشه است جمع کنید این بساط را خنداندن مردم هنر ظریفی است که از هر کسی ساخته نیست.
    این قوم آدم های مثل شهید کلاهدوز دارد
    شهید ایرج رستمی دارد.مواظب باشید.

  2. وقتی یه عده ای میخندن یعنی خنده داره.
    این که نگفته به زور بخندن حالا اون آقا شاید روحش شاد بشه ازشادی مردم.خیلی هم جای دلخوری نداره.

  3. آقای آقاخانی شما خودت با نون خ و ازدواج دختر ادریس بی احترامی به مردم کرد کردی که برای پول و یه نون خور کم شدن حاضرهستند زن یه آدم که به کما رفته ولی زاغ و زمین داره ازدواج کنه.وابعا خجالت اوره این کار .البته از شما هم بعید نیست ولی تهیه کننده و مدیر شبکه باید اعتراض میکردن

  4. باسلام به نظرمن هدف ازتقلید صدای استادمحمدی بهیچ وجه تمسخرایشان نبود وتفاقا به نوعی بازتاب زیبائی از صدای ایشان بودواینکه به سادگی اشخاص نمیتواننداین صداراتقلیدکنندتصورکنیداگرکسی می‌توانست مثل استادبخوانندچقدرنظرات متفاوت بودودرضمن درخیلی ازبرنامه هاومجالس صدای خوانندگان راتقلیدمیکنندوکسی اعتراض نمیکندمشکل معترضین چیزدیگراست انهاازدست مهران رجبی ناراحت وعصبی اندرون مهران برای مردمی که پای همه چیزکشورایستاده اندبرنامه اجرامیکند

  5. اسم پایگاه خبریتان انصاف است ولی بسیار بی انصاف هستید و تحمل نوشته های منصفانه را ندارید و جایی برای ارسال نمی‌گذارید و یا بهانه های بنی اسرائیلی میگیرید

  6. خدا کنه نیت شما خیر باشه اگه مجری مهران مدیری بود باز این ایرادای بنی اسرائیلی را می گرفتید!!؟
    یک نفر هم که تو این شرایط می خواد مردم را شاد کنه بخاطر خود نمائی!! اعتراض می کنید
    حتمی صاحب اثر هم بخاطر شادی مردم اعتراضی نداره

  7. سلام ایشون قصد توهین و بی حرمتی به مرحوم استاد سهراب محمدی را نداشتند و قصد یاد و خاطره ایشون رو در برنامه خودشون برای شادی مردم داشتن اما در هر حال ایشون بعد از ناراحتی اهالی موسیقی و مردم کشورمون از همگی عذرخواهی کردند و برای روح مرحوم استاد محمدی طلب آمرزش از خداوند کردند ویدیوی عذرخواهی ایشون در گوگل و فضای مجازی موجود هست ببینید.

    4
    6
  8. فقط میتونم بگم شرمنده ایم اقای رجبی،مناسفانه یه سری ادما دنبال ایراد هستند و خوبی هارا زود فراموش میکنند،همین برنامه خودمونی خیلی چیزای خوبی هم داره،احترام به بزرگترها فرزند اوری،و خیلی چیزهای دیگه که شما کورید و نمیبینید،و منتظرید مثل سگ هار میمونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا