خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرعی کردن عمل غیراخلاقی / عمادالدین باقی

عمادالدین باقی طی یادداشتی در کانال خود نوشت:

ویدیوی فردی به نام شیخ محمد خواجوی فعال و‌‌مدرس برخی مراکز در قم است که درکانال رسمی آپارات مجتمع فرهنگی آموزشی غدیر منتشر شده.‌ وی می گوید «‎تهمت‌زدن به مخالف ‎ولایت‌ فقیه برای کاری هم که نکرده، مجاز است».
قبلا برخی از روحانیون شناخته شده […] نیز چنین نظری را حتی در حد مرتد بودن مخالف ولایت فقیه رسما بیان کرده اند( که در مجال دیگری مستندات آن ذکر خواهد شد) و این نوع مشروعیت بخشی به امور غیراخلاقی، ناشی از تبدیل شدن دین به ابزار قدرت است. 
#آیت_الله_منتظری در آخرین درس های خارج خود که مشروح آن در کتاب«حقوق انسان و سَبّ و بهتان» منتشر شده است، پنبه «حدیث مباهته» را زده و فتوای مشهور مبتنی بر آن را بی اعتبار کرده اند و می گویند به همان دلیل که سبب مؤمن‌ و دروغ بستن به او حرام است، نسبت به کافر هم حرام است زیرا انسان دارای #کرامت_ذاتی بوده و اصل بر حرمت انسان است.

واکنش فرزند آیت الله خوشوقت به ادعاها علیه او

ویدیو/ حرف عجیب یک روحانی: کسی که مقابل حاکم فقیه بایستد، کارهایی که نکرده را هم می‌شود به او نسبت داد!/

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این دین جدید با این مبانی منجر به تطهیر مظالم حکومت امویان خواهد شد .از آن روحانی ناقل سخن از اصول کافی و از این روحانی در مورد استدلال سفسطه گونه باید پرسید ،آیا در قران آیاتی نازل شده که هر کس با خدا محاجه و یا مخالفت یا اصل وجود خدا را انکار کند ،می شود کارهای نکرده را به او نسبت داد.؟
    حکومت چه از احکام اصلی باشد و چه فرعی ، چه تفاوتی در خروجی این احکام می نماید .ایا حکومت برای انسان است یا انسان برای حکومت ؟
    مگر شان ولایت فقیه از پیامبر و خود خداوند بالاتر و برتری دارد که اگر کسی آن را انکار یا با ان مخالفت کند ،نسبت دادن هر امری به منکر ان جایز می گردد.؟
    اگر ملتی یکپارچه اعلام کنند که نه ولایت شخص قبول داریم و نه ولایت خداوند ،با مبانی این گوینده روحانی ،حکم چنین ملتی در دستگاه حکومت دینی چیست ؟
    نه استنباط و یا فتوای فقیه بلکه به فرض محال حتی اگر پیامبر نیز حکم مغایر با کرامت و عدالت انسانی صادر کند لازم الاتباع نیست .چون انسان محور و فلسفه وجودی عالم خلقت است .وقتی خداوند به خلق انسان بما هو انسان ، فارغ از عناوین مذهبی و دینی ، مبادرت کرد ،صفت تبارک الله احسن الخالقین به انسان اطلاق کرد.وقتی ابلیس از سجده بر آدم ابا نمود از تقرب الهی رانده شد .این یعنی حاکمیت مطلق بر جهان و انسان بعد از خداوند ،متعلق به انسان است و پیامبر و همه هستی وجود برای انسان است .در نتیجه، اگر حکومت از احکام اولیه اسلام است ، کرامت انسان نیز حاکم بر حکومت اسلام است .چون زمانی که خداوند آدم را خلق کرد و کرامت به او بخشید ،هیچ دینی در عالم هستی و هیچ حکومتی به نام دین در جهان ،وجود خارجی نداشت.

    بنابراین برای چند روز ادامه قدرت بیشترو تنعم از لقمه های چرب ،همه چیز را فدای امیال خودخواهانه نکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا