خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چگونه مشتریان را وادار به خرید کنیم؟ ۷ ترفند مهم که نمی‌دانید!

رپورتاژ آگهی

در دنیای مدرن امروز، فروش به عملی بسیار پیچیده و فراتر از گذشته تبدیل شده که به خلاقیت نیاز دارد. فروش هنری است که شما به‌عنوان یک فروشنده یا بازاریاب باید آن را داشته باشید. شناخت درست مشتری و ارائه محصول یا خدمت باتوجه‌به نیاز مشتری دو نمونه از موارد مهمی است که آشنایی با آن الزامی و از عوامل کلیدی افزایش فروش است. در این مقاله، به بررسی ۷ ترفند مهم برای وادار کردن مشتریان به خرید می‌پردازیم. این ترفندها بر اساس تحقیقات علمی و تجربه کسب‌وکارهای موفق در سراسر جهان تدوین شده‌اند و سعی کرده‌ایم در کلمه‌به‌کلمه این مقاله اطلاعات مفید و کاربردی ارائه دهیم.

۱.نیاز مشتری؛ کلید طلایی برای درک خریدار

اولین قدم برای وادار کردن مشتری به خرید، شناسایی نیاز او است. به عنوان یک فروشنده با درک درست از مشتری باید راه‌حل‌های جذابی به او ارائه کنید. بررسی رفتار مشتریان، دریافت مستقیم بازخورد، نظرسنجی، جمع آوری و تحلیل داده‌های موجود و بررسی نقاط قوت و ضعف رقبا، راه‌هایی برای شناخت مشتری و نیازهای او است.

تهیه پرسونا مشتری راه‌حل‌ دیگری برای شناخت بهتر خریداران بوده که در آن خودتان را جای مشتری قرار می‌دهید. با تصور یک مشتری خیالی، کل ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی او را بررسی و یادداشت می‌کنید. این اطلاعات هنگام ارائه محصول یا خدمتی جدید، بازاریابی و تولید محتوا سایت و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با داشتن دید درست از نیاز و رفتار مشتری، استفاده از سامانه اس ام اس و ارسال یک پیام کوتاه هدفمند، تاثیر به‌سزایی در فروش می‌گذارد.

۲.‌ معرفی درست محصول یا خدمت؛ مهم‌ترین عامل افزایش فروش

معرفی و ارائه درست محصول مهم‌ترین عامل در افزایش میزان فروش آن است. شاید کسب‌وکارهای کوچک بسیاری را بشناسید که محصولات خوبی ارائه می‌دهند؛ اما فروش چندانی ندارند. حتی زیباترین جواهرات هم در گاوصندوق و بدون معرفی، خریدار نخواهند داشت. زمانی‌که مشتری درک صحیحی از محصول یا خدمت یک کسب‌و‌کار نداشته باشد، از اهمیت و ارزش آن درک درستی نخواهد داشت؛ بنابراین خرید محصول یا خدمت از نظر مشتری تغییری در زندگی او ایجاد نمی‌کند.

یک کسب‌وکار موفق، با شناخت درست از مشتریانش، بهترین کانال ارتباطی که مخاطبان موردنظر او در آنجا حضور فعال دارند را انتخاب می‌کند و محصول یا خدمت خود را به‌درستی و با استفاده از تکنیک‌های روان‌شناسی معرفی می‌کند. برای کسب‌وکارهای حضوری نیز برقراری ارتباط دوستانه به‌نحوی‌که مشتری حس کند مورد پیشنهادی شما در واقع همان پاسخ به مشکل اوست، یک راه برای فروش بیشتر است.

۳. بازاریابی پیامکی؛ بهترین روش اطلاع‌رسانی

بازاریابی پیامکی یا اس‌ام‌اس مارکتینگ (SMS marketing) بهترین روش برای اطلاع‌رسانی به کاربر است. زمانی که شما محصول یا خدمت جدیدی معرفی می‌کنید یا در حال برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی هستید، پیامک بهترین روش برای اطلاع‌رسانی به کاربران است. دسترسی آسان به مخاطب، ارسال سریع، هزینه مقرون به صرفه، افزایش تعامل با برند و امکان گزارش‌گیری از بهترین مزایا ارسال پیام کوتاه به مخاطب است.

۴. قیمت‌گذاری مناسب؛ برگ برنده در مقابل رقیب

قیمت‌گذاری درست محصول یا خدمت، ضامن بقا و سودآوری یک کسب‌و‌کار بوده زیرا یکی از اولین و اصلی‌ترین فاکتورهایی که در تصمیم‌گیری مشتریان تاثیر دارد، قیمت است. اهمیت و تاثیر قیمت گذاری درست بر یک کسب‌وکار شامل موارد زیر می‌شود:

  • انتقال درست ارزش محصول و برآورده کردن توقع مخاطبان
  • هدف‌گیری درست مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه
  • امکان ایجاد تمایز با رقبا و داشتن یک برگ برنده
  • نمایان کردن ارزش‌های یک برند
  • ترغیب مخاطب به خرید

البته همه چیز فقط به قیمت ختم نمی‌شود. گاهی ارائه یک خدمت بیشتر، مشتری را قانع می‌کند در ازای پرداخت بها بالاتر، خدمات یا محصولاتی علاوه‌بر مورد‌اصلی دریافت می‌کند. پشتیبانی، آموزش روش استفاده از محصول، گارانتی و همه این موارد نمونه‌ای از ارائه یک ارزش در کنار محصول یا خدمت اصلی است.

۵. تخفیف و پیشنهاد ویژه؛ فروش بیشتر در مدت زمان کم

در تقسیم‌بندی مشتریان، دسته‌ای همیشه منتظر تخفیف و جشنواره هستند تا از شما خرید کنند. مشتری تخفیف دوست از ارزش و اهمیت محصول یا خدمت شما آگاه است؛ اما با قیمت کنونی، حاضر به خرید آن نیست. کمپین فروش در‌صورتی‌که با هدف و برنامه‌ریزی درست برگزار نشود، فروش بالایی به همراه نخواهد داشت.

برای برنامه‌ریزی یک کمپین فروش درست، در گام اول هدف خود‌ را مشخص کنید. افزایش فروش، آشنایی بیشتر افراد با برند یا خالی کردن انبار از محصولات قدیمی، نمونه‌ای از اهداف برگزاری یک کمپین تبلیغاتی بوده؛ شناخت درست مشتریان، آماده‌سازی زیرساخت، برنامه‌ریزی برای فروش محصولات دیگر و ارائه تخفیفات جذاب، مراحل بعدی برای کمپینی موفقیت‌آمیز است.

۶. تجربه خرید لذت بخش؛ تضمین بازگشت مجدد

خودتان را جای مشتری بگذارید. آیا کسب‌وکاری که فرایند سخت و زمان‌بر برای خرید در نظر گرفته را ترجیح می‌دهید یا از مجموعه‌ای با فرایندی ساده، خرید می‌کنید؟ تجربه کاربر از همکاری با شما مهم‌ترین دلیل برای بازگشت مشتری است.

راهنمای درست مشتری و مشاوره برای انتخاب بهترین محصول، شفاف‌سازی مراحل، راهنما گام‌به‌گام هر مرحله و اطلاع‌رسانی پیامکی از جمله روش‌هایی برای بهبود تجربه خریدار است. با برنامه‌ریزی درست و ایجاد ساختار مناسب، شرایط یک تجربه لذت‌بخش فراهم کنید. حتی از این مورد به‌عنوان یک مزیت رقابتی نیز می‌توانید استفاده کنید و در تبلیغات از آن استفاده کنید. برای مثال فقط با یک شماره موبایل در سایت ثبت‌نام کنید یا در ۵ دقیقه ثبت سفارش خود را انجام دهید.

۷. ارتباط موثر با مشتری؛ حفظ مشتری قدیمی در کنار جذب مشتری جدید

۲۰ درصد از مشتریان، ۸۰ درصد سود یک کسب‌وکار را تامین می‌کنند؛ بنابراین حفظ مشتریان قبلی بیش از تلاش برای پیدا کردن خریدار جدید اهمیت دارد. تشکر از خرید با ایمیل یا پیام کوتاه، ارائه کد تخفیف برای خرید بعدی، نظرسنجی و اطلاع‌رسانی پیامکی یا ایمیلی تخفیفات از راه‌هایی برای برقراری ارتباط موثر با مشتری است.

به یاد داشته باشید لحن و شیوه برخورد شما با انواع مشتری باید متفاوت باشد. برای این‌کار ابتدا باید خریداران را دسته‌بندی کنید. مشتریان جدید و مشتریان بالقوه ۲ دسته عمومی از خریداران هستند که لحن و شیوه ارتباط شما با هر یک باید متفاوت باشد. تولید محتوا مناسب در سایت یا شبکه‌های اجتماعی نیز راه ارتباطی موثری برای افزایش فروش است.

پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس، سکوی پرتاب کسب‌وکار شما

در این مقاله ۷ روش برای تشویق مشتریان به خرید معرفی کردیم. نحوه استفاده از این موارد با توجه به شرایط کسب‌وکار متفاوت بوده و باید شخصی‌سازی شود. مهم‌ترین عامل برای فروش بیشتر، شناخت درست مشتری و پاسخ صحیح و نیازهای اوست. با داشتن درک صحیح از مشکلات خریدار، ارسال یک پیامک تبلیغاتی، هرچند کوتاه، اما با استفاد درست از کلمات، مشتریان را وادار به خرید می‌کند.

شما با خرید پنل پیامکی فراز اس‌ام‌اس،امکانات فراوانی از جمله ارسال پیامک تبلیغاتی مکان‌محور، بانک شماره موبایل به تفکیک استان، شهر، منطقه، مشاغل، سن و جنسیت دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید از مزایا بازاریابی پیامکی و امکانات ویژه آن استفاده کنید، همین حالا نام «فراز اس ام اس » را در گوگل جستجو کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا