خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علی عبدی پس از آزادی: در بازداشت هم چیزهایی یاد گرفتم!

علی عبدی فعال دانشجویی سابق دانشگاه شریف پس از ۱۴۰ روز بازداشت آزاد شد و می‌گوید که در روزهای آینده دادگاهش برگزار خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز، عبدی که سال‌ها در ایران نبود و پس از سفری به کشور بازداشت شده بود، حالا با انتشار فایلی صوتی از خود در تلگرام گفته است: صد و چهل روزی را در جایی بودم که دسترسی به چیزهایی مثل لپ‌تاپ و تلگرام و این چیزها نبوده است و آزاد شده‌ام؛ حداقل از آن اتاق چون این جهان زندان و ما زندانیان. بله از آن بازداشتگاه بیرون آمده‌ام و تا چند روز دیگر هم چیزی به نام دادگاه هست و آنچه آنها بگویند همان می‌شود و …

او که پژوهشگر حوزه‌ی انسان شناسی است و سفرهایی به کشورهای اطراف ایران داشته، می‌گوید: البته در بازداشتگاه هم به آن آقا می‌گفتم که به تعبیری داخل آن اتاق یا سر کوه صفه یا در بامیان یا حتی کنار میدان تایمز نیویورک. اینها با هم فرقی نمی‌کند اگر مساله‌ی اصلی رابطه‌ی آدم با خودش باشد. حالا دیگر هر جا که هست چیزهایی دارد برای یادگیری درباره‌ی خود و محیط اطرافش.

عبدی درباره‌ی دوران بازداشت می‌افزاید: و البته شاید چیزهای درباره‌ی ایران یاد گرفته شده است؛ این که چطوری اینجا تغییر کرده، از کسی که می‌آید و این که اصلا محیط بازداشتگاه چطوری است، از نگهبان و کارشناس پرونده، از آقای قاضی، این که وکلا چه می‌کنند و مردم چه می‌گویند، حتما یادگیری‌هایی حاصل شده و چیزهای جالبی در این ۱۴ سال در ایران اتفاق افتاده و چیزهایی هم درباره‌ی خویش …

او همچنین خبر داده که «به شبکه‌های دیگر ازجمله فیسبوک و اینستاگرام الان دسترسی ندارم. حالا شاید چند روز دیگر دسترسی پیدا بشود یا نشود».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا