خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف | شکست اخلاقی یاران قالیباف

محمد توکلی، انصاف نیوز: با نگاهی به فضاهای غیر رسمی تر تبلیغات انتخابات مانند شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم که یاران قالیباف با برجسته سازی یک موضوع حاشیه ای در حال نمایان کردن بیش از پیش شکست اخلاقی نامزد محبوبشان هستند. پس از آن که قالیباف در مناظره دیروز با تقطیع کردن برخی جملات روحانی و برخی ادعاهای غیر واقعی رییس جمهور را فردی دروغگو خطاب کرد که وعده هایش ر افراموش کرده امروز حامیان قالیباف لرزش دست روحانی را نشانه ای از ناتوانی و استرس او در مناظره ها عنوان می کنند. در واکنش به این رفتار زننده و غیر اخلاقی حسین دهباشی از همراهان حسن روحانی در انتخابات92 که به مرور از تیم همراه روحانی فاصله گرفت و در سه سال و نیم اخیر در برخی موارد از منتقدان جدی عملکرد دولت بوده است در توئیتر نوشت: «لرزشِ دستِ جناب آقای روحانی،ناشی از جراحت حضور در دفاع مقدّس است.اهمیّتی اگر داشته باشد،نشانِ افتخار است نه مایه شرمساری»

ـ یک نماینده مجلس با ادبیاتی توهین آمیز حسن روحانی را نیازمند رفتن به دوره کلاس اخلاق دانست. اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،گفت: «روز گذشته آقای روحانی در مناظره بار دیگر نتوانست آن انتظاری که در بیان شفاف مطالب مقابل مردم از وی بود را برآورده سازد.من معتقدم یا کسانی که به آقای روحانی مشاوره می‌دهند مشکل فنی دارند یا خود ایشان دچار این مشکل هستند.امروز مردم وعده‌های 4 سال قبل آقای روحانی را در خاطر دارند و آقای روحانی 4 سال قبل گفت که من 4 میلیون شغل ایجاد می‌کنم.من معتقدم آقای روحانی قبل از اینکه کاندیدا شود باید دوره کلاس اخلاق برود و دوره‌ای را در این زمینه بگذراند تا با مردم صادقانه رفتار کند.»

این نماینده مجلس نیز مانند نامزد انتخاباتی محبوبش معتقد است که روحانی گفته است 4میلیون شغل ایجاد می کنم. با هم یکبار دیگر جمله روحانی را مرور می کنیم. امید است این نماینده مجلس پس از درک خلاف واقع بودن مطلب اظهار شده از جانب قالیباف به واسطه تکرار آن عذرخواهی کرده و به توصیه خود به روحانی مبنی بر رفتن به کلاس اخلاق عمل کنند.روحانی در زمینه ایجاد شغل از طریق گردشگری گفته است: «مجموعه محاسبات نشان می دهد که اگر ما بتوانیم در طول یک سال 10 میلیون گردشگر وارد کشور کنیم 13.6 میلیارد دلار درآمد کسب می کنیم و این مجموعه گردشگر چهار میلیون شغل ایجاد می کند»

ـ احمد مسجد جامعی یکی از چند ادعای قالیباف در مناظره را «دروغ بزرگ سال» خواند. وی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: «شورایاری تهران با مساعدت و همراهی دولت تدبیر و امید، به خصوص معاون اول رئیس جمهوری، همچنان فعال است.دستور توقف فعالیت شورایاری تهران را یکی از دستگاههای نظارتی بر اساس گزارشی که وزارت کشور دولت دهم در باره برگزاری انتخابات آن تهیه و ارائه کرده بود، صادر کرد.با پادرمیانی دولت تدبیر و امید و شخص معاون اول رئیس جمهوری، شورایاری شهر تهران فعال باقی ماند و توقف فعالیت آن برای رفع مشکل به پنجمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر موکول شده است. نسبت دادن تعطیلی شورایاری به دولت تدبیر و امید شوخی تلخ سال و دروغی بزرگ است»

ـ خانه صنعت و معدن در بیانیه ای درباره ادعاهای قالیباف در خصوص اهدا لوح تقدیر به بابک زنجانی توسط روحانی توضیحاتی را ارائه کرد. بخش هایی از این بیانیه به نقل از ایرنا: « دریکی از جشنواره های تشکل خانه صنعت ، معدن و تجارت جوانان ایران که در سال 1386 در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد،از چند واحد تولیدی و مدیر در بخش صنایع و معادن در رشته و گروه های مختلف بر مبنای ارزیابی انجام یافته، تقدیر شد.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که آن زمان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند،به همراه مقامات رسمی دولت نهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان مدعوین در این مراسم حضور داشتند ،در بخش پایانی مراسم به درخواست این تشکل، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یکی از مقام هایی بودند که لوح و تندیس منتخبین را اعطاء کردند.بابک زنجانی در آن زمان به عنوان نماینده یک شرکت در ارزیابی واحدهای تولیدی و صادراتی شرکت داشت و بنابر تشخیص تیم کارشناسی واجد شرایط معرفی به عنوان یکی از منتخبین جشنواره شناخته شد و به عنوان یک شرکت تولیدی منتخب در مراسم لوح تقدیر خود را از جناب آقای روحانی دریافت نموده و در پایان مراسمی که بعد ازظهرروز همان روز برای دیدار با مرحوم زنده یاد آقای هاشمی رفسنجانی برگزار شد، همانند سایر منتخبین تندیس یادبود جشنواره را از دستان آن شادروان دریافت نمود.باید توجه داشت که در آن زمان بابک زنجانی به عنوان مدیرعامل شرکت کوچک (سورینت کیش ) عهده دار مسئولیت بود و هنوز با برخی مقام های ارشد دولت وقت مرتبط و از رانت ویژه این ارتباطات بهره مند نشده و به عنوان مدیرعامل یک واحدتولید کننده فعال اقتصادی بخش تولید، قابل شناسایی بود.انتظار داریم در این خصوص به انصاف پاسخ داده شود که چنانچه در مراسمی از شخصی تقدیر به عمل آمد و آن شخص در آینده مرتکب تخلفی شد، قضاوت ما درباره سهم میزبان برگزارکننده و مهمانان و مقام های حاضر در مراسم که فقط به عنوان سخنران در برنامه حضور داشته اند، در خطاهای آتی و حتی گذشته یک فرد در میان یک جمع کثیر چیست؟»

ـ عباس آخوندی در نقد پروژه سیاسی – رسانه ای شقه شقه کردن جامعه به 4 و 96 درصد نوشت: «آقای قالیباف چارچوب تبلیعاتی خود را این‌گونه بسته ‌است که ملت ایران را به یک 4 درصد و 96 درصد تقسیم کند و خود را غمخوار اکثریت و دولت را هواخواه اقلیت نشان دهد، حال آنکه فارغ از درستی و نادرستی این ادعا، واقعیت کاملا خلاف این مدعی است و آن 4 درصد ادعایی یاری وفادارتر از ایشان در تاریخ ایران نداشته‌اند.12 سالی که ایشان شهردار تهران بوده‌اند، طلایی‌ترین دوران برای سوداگران بوده ‌است تا با دست باز هر آن نحو که بخواهند در تهران عمل کنند، تمام ظرفیت‌های زیستی نسل فعلی و آتی این شهر را معامله کنند و این شهر بی‌سامان را که در آن نه حرکت می‌توان کرد و نه زندگی؛ به‌ وجود آورند که صدها عاقل می‌خواهد تا آن را به سامان کند.بی‌گمان شهرداری قالیباف یکی از جولانگاه‌های اصلی همین گروه اندک است که ایشان از آنها نام می‌برد و حال ژست مدعی گرفته‌است. البته اگر نقدی به آقای روحانی وارد باشد این است که چرا این مدت ایشان را تحمل کرد؟ طرفه حدیثی است غم‌خواری این فرد برای طبقه ضعیف.واقعا که این انتخابات صحنه نبرد گمراهی و آگاهی است.»

ـ معتدلین جریان اصولگرا که بیشترشان از همراهان لاریجانی هستند طی روزهای آینده از حسن روحانی بیش از قبل حمایت خواهند کرد و به شکل مستقیم وارد کارزار انتخاباتی خواهند شد. بخشی از گفته های بهروز نعمتی،دبیر جمعیت اصولگریان معتدل حامی روحانی، به نقل از ایرنا: « این دسته از اصولگرایان معتقدند حجت الاسلام والمسلمین روحانی شخصیتی فراجناحی بوده و صرفا متعلق به اصلاح طلبان نبوده بلکه به اصولگریان و آحاد مردم ایران تعلق دارد. فعالیت جمعیت اصولگریان معتدل حامی روحانی از یکشنبه در سراسر کشور آغاز می شود. جمعیت اصولگریان معتدل حامی روحانی شنبه شب در قالب نشست نمایندگان فعلی مجلس، ادوار و سایر اصولگریان معتدل اعلام موجودیت کرد.»

ـ به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری با حضور در گفتگوی ویژه خبری گفت: «وظیفه مطبوعات نقد کردن است، آزادی مطبوعات به عنوان مهمترین رکن نظارت عامه مردم بر حکومت، مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی است.ممکن است گفته شود در دولت یازدهم گاهی اوقات گلایه ای شده است؛ دو گروه مطبوعات داریم؛ یکی مطبوعاتی که در فضایی رسانه ای شکل می‌گیرد؛ افرادی علاقه مند به کار مطبوعاتی مجوز می گیرند و مطبوعه ای را با منابع خود شکل می‌دهند و هدفشان نقد است؛ احزاب روزنامه ای ایجاد می کنند که هم افکار خود را مطرح کنند و هم افکار دولت را نقد کنند. باید از اینها کامل حمایت کرد.این چیزی که بد است، این است که یک نهاد حکومتی، رسانه ای که با پول بیت‌المال درست شده است را بکار بگیرد و یک بخش دیگری از حکومت را نقد کنند؛ معنایش این است که آن بخش حکومت هم می تواند رسانه درست کند و بخش دیگر را نقد کند؛ این نقدهایی که از منابع دولت علیه دولت صورت می گیرد پذیرفته شده نیست؛ نباید با پول عمومی کشور، رسانه ای درست کنیم برای نقد بخش دیگری از حکومت؛ نقد هم نه، اتفاقا سیاه نمایی؛ به برخی از تیترها روزنامه ای که از بودجه های عمومی منتشر می شوند نگاه کنید، جز سیاه نمایی، گاهی اوقات تیترهایی می زنند که حتی نشریه های خارج از کشورکه با جمهوری اسلامی دشمنی دارند، چنین تیترهایی علیه دولت نمی زنند؛ با این بخش باید کنترل کنیم و نباید اجازه دهیم که از بودجه دولت علیه دولت کار شود»

ـ به گزارش ایسنا رییسی گفته است: «آیا رفع مشکل بیکاری نیازمند سرمایه است؟ فضای کسب و کار برای جوانان آماده نیست آیا باید این فضا ادامه پیدا کند و ما چشم‌مان به دست بیگانگان باشد یا اینکه خودمان با همین ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد مشکلات خودمان را با دستان خودمان و با حمایت جوانان حل کنیم؟ بله کشور بودجه ندارد اما آیا کشور ثروت ندارد؟ آیا کشور سرمایه ندارد؟ امروز سهم ما از دریا و استفاده از ساحل دو یا یک و نیم درصد است، آیا این حق است؟ امروز کاملا امکان پذیر است که جوان تازه ازدواج کرده برایش مسکن فراهم شود؟ چرا به جای حل مشکل مسکن مهر، ناباورانه آن پروژه را چند سال تعطیل کردند و امید بسیاری از مستضعفان و محرومان را ناامید کردند؟ به جای تعطیل کردنش مشکلش را حل کنید. ما محاسبه کردیم که می شود تا پایان امسال مسکن مهر را تحویل مردم داد. آقایان می‌گویند ما در چند سال اخیر مالیات‌ها را دریافت می‌کنیم، مالیات را از چه کسی دریافت می‌کنید؟ از کسانی که پرداخت می‌کنند یا از کسانی فرار مالیاتی دارند؟ صد برابر آنچه دریافت می کنید فرار مالیاتی انجام می‌شود.»

تاکید چندباره ابراهیم رییسی مبنی بر پایان واحدهای مسکن مهر تا پایان سال در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق این واحدها نه تا پایان امسال بلکه تا پایان همین دولت یازدهم تحویل داده خواهد شد. از سوی دیگر یکسان دیدن جذب سرمایه خارجی با دست دراز کردن به پیش بیگانگان از آن دست مغالطه هایی است که تنها از حامیان سیاسی- رسانه ای جناب رییسی که در سابقه خود همراهی با «معجزه هزاره سوم» را داشته اند برمی آید.

ـ به گزارش ایلنا، «المانیتور» نوشت: «رییسی علیرغم ادعاهایش مبنی بر مستقل بودن و عدم ارتباط با جریان‌های حزبی غالب کشور به نظر می‌رسد در پی احیای کابینه احمدی‌نژاد در دولت احتمالی‌اش است. او در یکی از اولین قدم‌هایش علی نیکزاد وزیر احمدی‌نژاد را به عنوان رییس ستاد خود انتخاب کرد.رییسی اخیرا با سعید جلیلی مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوران احمدی‌نژاد و منتقد برجام نیز دیداری داشته است. در روزهای گذشته جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها گفته بود که رییسی در میان کاندیداهای موجود بهترین گزینه است. رییسی حمایتش را از سیاست‌های داخلی احمدی‌نژاد هم اعلام کرده است. او اخیرا درباره مسکن مهر گفته بود که “متاسفانه این طرح ملی که می‌توانست به صنعت و اقتصاد کمک قابل توجهی کند و شغل‌های زیادی ایجاد کند متوقف شده.” این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که در ماه ژانویه مجلس ایران به دلیل مشکلات ناشی از این طرح و به دلیل طراحی ضعیف آن، رای به توقف این برنامه داد. دولت روحانی طرح مسکن مهر را دلیل اصلی تورم ۴۰ درصدی خوانده بود.دفاع رییسی از برنامه‌های پوپولیستی نظیر مسکن مهر علی رغم بسیاری از ضعف‌های آشکار این طرح‌ها نشان می‌دهد رییسی درست همانند احمدی‌نژاد است.»

ـ ظاهرا برای وعده های فضایی شهردار تهران پایانی نیست. پس از وعده های متنوع قالیباف در حوزه های مختلف این بار از وعده یارانه نقدی 150 هزار تومانی رونمایی شد.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف گفت:«بحث مربوط به یارانه ها برای کمک به زندگی مردم است و امروز می بینیم بخشی از مردم ما زندگی شان در گروی یارانه هاست یعنی اگر یارانه به آنها داده نشود آنها امکان زندگی ندارند.تورم و گرانی هست و از سال 89 تاکنون هزینه های زندگی 3 برابر شده، خود دولت هم بودجه جاری اش را 3 برابر افزایش داده است.این به معنی آن است که 45 هزار و 500 تومان درحال حاضر ارزش سال 89 را ندارد و امروز در حقیقت این مبلغ 150 هزار تومان شده است. اگر به مردم هم کمک نکرده باشیم بایستی قدرت خرید مردم را به همان سال 89 برسانیم یعنی یارانه را به 150 هزار تومان افزایش دهیم. امروز در دولت مردم، متعهد می‌شویم که حتما با توجه به افزایش قیمت‌ها، یارانه ها را نیز تا سه برابر افزایش دهیم و به 150 هزار تومان برسانیم»

ـ به گزارش ایرنا رمضان زاده،سخنگوی دولت اصلاحات، گفت: «جهانگیری فرد صادقی است همانطوری که ما دیروز در مناظره مرامش را دیدیم، او درکنار روحانی می ماند. تصور من این است که آقای رئیسی نامزد اصلی جمنا خواهد بود و امروز قالیباف چون به این نتیجه رسیده که نامزد اصلی جمنا نیست به هر دری می زند تا رای جمع کند.اردوگاه اصولگرایان از هم پاشیده و مکانیزم خاصی بین آنان وجود ندارد و آنها گاهی تصمیم آنی می گیرند از این رو با تصمیم آنی آنان رئیسی در نهایت نامزد اصلی آنان خواهد بود.وی اگر نامزد جمنا هم نباشد از انتخابات کناره گیری نمی کند و مستقل عمل می کند.»
ـ به گزارش ایرنا محمود مسگری،. رئیس ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف درقم، با رد شایعه کناره گیری قالیباف به نفع ابراهیم رئیسی گفت: «رئیسی و قالیباف درجبهه نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) فعالیت می کنند و با وجود همه نزدیکی و رفاقتی که با هم دارند رقیب هستند و به طور قطع تا پایان در صحنه خواهند بود و قصد کنار رفتن به نفع جریان و یا شخص خاصی ندارد.»

ـ اعضای موتله میرسلیم را همچنان اصلح می دانند و با هر نوع تلاش برای کناره گیری نامزد حزبشان مقابله می کنند. به گزارش ایرنا محمدنبی حبیبی عصر شنبه در همایش انتخاباتی میرسلیم اظهار داشت: «یک اشکالی که در بیانات شخصیت های معتبر شنیده می شود این است که آمدن حزب موتلفه اسلامی به رقابت های سیاسی را حزب بازی تلقی می کنند.اگر حزبی بدون فهم خواست های عمومی مردم و فقط در اتاق های دربسته خود برای اداره کشور برنامه ریزی کند و کاری به کار متخصصان و صاحب نظران نداشته باشد، این کلمه حزب بازی در این مورد درست است و در مورد ما درست نیست.
حزب موتلفه اسلامی با پشتوانه های متقن وارد انتخاباتی ریاست جمهوری شده است»

ـ به گزارش ایرنا، محمد رضا خاتمی در خصوص انتظاراتش از دولت آینده گفت: «با اراده قوی سه هفته دیگر روحانی را بار دیگر به ریاست جمهوری انتخاب خواهیم کرد ولی از او می خواهیم در برخورد با موانع قاطع باشد.از روحانی می خواهیم همه مردم و اقوام جامعه را به یک چشم بنگرد و فرصت ها را برای همه ایرانیان فراهم کند و جایگاه زنان و جوانان را در اداره امور کشور فراتر از شعار فراهم سازد.همه این تجمع ها برای آن است که ایرانی آباد داشته باشیم و امروز پروژه ما برای چهار سال نیست بلکه تداوم اصلاحات، اعتدال و تدبیر برای هشت سال آینده است.حجم خرابی ها آن قدر زیاد است که نه دولت هشت ساله بلکه دولت ١٦ ساله برای رفع خرابی ها و بازگشت به سال ٨٤ لازم است.»

ـ غلامعلی جعفرزاده،نماینده مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «اولین مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نه تنها به فضای انتخاباتی کمک نکرد بلکه مردم را ناراحت کرده زیرا مردم تحمل پرخاشگری، بداخلاقی و توهین را ندارند و قطعا کسانی که برای انتقام‌جویی در مناظره شرکت کرده‌اند مورد غضب عمومی قرار می‌گیرند.متاسفانه برخی افراد بگم بگم‌های انتخابات 88 را الگوی خود قرار داده‌اند در حالیکه این کار می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. البته این رفتار در سال 88 توانست فضا را تهییج کند اما بعد از گذشت مدتی مردم از آن نفرت پیدا کردند. حالا هم اگر کسی فکر می‌کند با دروغ پراکنی و بگم بگم می‌تواند جایگاه پیدا کند بداند که مردم در این دوره به اخلاق مدارها رأی خواهند داد.»

ـ به گزارش ایسنا، زهرا اشراقی در همایش سراسری ستاد انتخاباتی زنان حامی حسن روحانی و کمپین آوای اردیبهشت که عصر امروز در هتل لاله تهران برگزار شد، با اشاره به حضور مادر سهراب اعرابی در این همایش، گفت:‌ «حضور فعلی ما به خاطر وجود خون این شهیدان است.همایش امروز برای معرفی کمپین آوای اردیبهشت که ستاد دختران جوان دکتر حسن روحانی است تشکیل شده است و شعار این کمپین « امیدوارم، یا علی مدد»‌می باشد که این شعار برگرفته از صحبت های آقای خاتمی است که جایشان در این مراسم و در مراسم ستاد جوانان که آن نیز در حال برگزاری است، بسیار خالی است. اولین درخواست ما از آقای روحانی در دومین دوره ریاست جمهوری‌شان رفع حصر و برداشتن ممنوع‌التصویری آقای خاتمی است.»

ـ بادامچیان رای به میرسلیم را باعث عصبانیت «استکبار جهانی» دانست! به گزارش ایسنا بادامچیان عضو حزب موتلفه گفت: «این حزب تصمیم گرفت میرسلیم را به عنوان نامزد معرفی کند، وی فردی صادق، اخلاقی، متعهد و در خط ولایت است. او خودش نمی خواست بیاید حزب به او تکلیف کرد.او بیش از همه در مناظره با اخلاق صحبت کرد.تخریب نکرد و مشکلات و راه حل ها را مطرح کرد. حزب برنامه چشم انداز 15 ساله دارد و ابن برنامه ها را در اختیار نامزد خود قرار داده است.به میرسلیم رای دهید تا او بتواند مشکلات را حل کند و استکبار جهانی را دچار عصبانیت کند.»

ـ احمد شیرزاد،فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص اولین مناظره گفت:‌ «در این مناظره از ابعاد شخصیتی آقایان جهانگیری و رییسی بیش از دیگر نامزدهای ریاست‌جمهوری برای مردم رونمایی شد.با توجه به حضور آقایان روحانی و قالیباف در مناظره‌های انتخاباتی مربوط به سال ۹۲ مردم تاحدودی با ویژگی‌های اخلاقی این دو نامزد آشنا بودند.برای قضاوت دقیق‌تر در مورد ابعاد شخصیتی نامزدهای ریاست‌جمهوری باید تا پخش آخرین قسمت از مناظره‌های سه‌گانه نامزدهای ریاست جمهوری سال ۹۶ صبر کرد، نکته دیگری که باید بعد از پخش برنامه امروز مناظره به آن توجه کنیم جاماندن آقای رئیسی از دیگر رقبای خود در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری است.رییسی نه تنها از رقبای اصلاح‌طلب خود که حتی از در اردوگاه اصولگرایان نیز از رقبای خود جامانده است. اگر چنین نبود نباید پیش از برگزاری اولین مناظره شاهد افتراق نظر اعضای تشکل جمنا در معرفی یک کاندیدای واحد می‌بودیم.واقعیت این است که همه مردم دغدغه معیشتٰ ازدواج جوانان و محیط زیست را دارند و تکرار این موضوعات از زبان نامزدها دردی را دوا نمی‌کند.آنچه که مردم آنرا در این مناظره ها جستجو می‌کنند این است که هر نامزد چه راه حلی برای مقابله با این بحران‌ها دارد و تفاوت آن با سایر نامزدها چیست»

ـ به گزارش ایلنا محمود صادقی،نماینده مردم در مجلس، گفت:‌ «تلاشی مشهود صورت گرفته برای اینکه سمت و سوی مطالبات عامه مردم را به حد صرفا مطالبات معیشتی تنزل بدهند و در حقیقت کرامت انسانی تحت‌الشعاع کرامت صدقه‌ای قرار بگیرند. ملت ما را ملتی گرسنه و فقر زده و محتاج کرامت از نوع آرد و سیب زمینی می‌دانند.در سال ۸۴ وقتی دولت تحویل معجزه هزاره سوم شد تا سال ۹۲، برداشت نفت به نصف رسیده بود. الان پیش بینی این است که برداشت از قطر بالا بزند. پیشرفت در گاز رسانی به روستاها در دولت‌های گذشته سابقه نداشته. البته در حوزه اشتغال دچار بیکاری متراکم از گذشته هستیم. این مشکل هم جز در گرو عقلانیت و ثبات و آرامش و اعتماد رفع نمی‌شود.من نمی‌دانم کسانی که راه حل مشکلات را در فساد جست‌وجو می‌کنند یعنی فساد را بخشی از راه‌حل می‌دانند، چطور می‌خواهند مشکل ما را حل کنند. برای همین است که برای تامین بودجه شهرداری، مجوز تغییر کاربری می‌دهند و فضاهای سبز تهران را به بلند مرتبه سازی تبدیل می‌کنند. برای تاثیرگذاری بر آرای دیگران املاک نجومی واگذار می‌کنند.‌این آقایی که سابقه کار قضایی دارد وقتی از دستگاهی است که خود گریبان‌گیر فساد است چه طور می‌تواند با فساد مبارزه کند. کسی که ۱۰ سال رییس بازرسی بوده با کدام فساد مبارزه کرده اید»

ـ به گزارش تسنیم محمدرضا میرتاج‌الدینی،معاون پارلمانی احمدی نژاد، طی مطلبی درباره اولین مناظره‌ نوشت:«در مناظره اول روحانی و کاندیدای کمک کارش شدیدا در دفاع از عملکرد دولت در مضیقه قرار گرفتند و با حمله به دولت قبل و عملکرد شهرداری و طرح مسایل جناحی و سیاسی از پاسخگویی به مطالبات اصلی مردم که مشکلات اقتصادی است فرار کردند. کاندیداهای نیروهای انقلاب ثابت کردند که در هر موضوعی برنامه مشخصی دارند رییسی به دور از حاشیه ها نقطه نظرات و برنامه های دولت کارآمد و انقلابی را تشریح کرد؛ قالیباف با نقد عملکرد دولت در عرصه های مختلف چالش جدی ایجاد کرد»

ـ هاشمی طبا پس از مناظره جمعه در بیانیه ای دیدگاه های خود در حوزه های مختلف را تشریح کرد. بخشی از این بیانیه به نقل از ایرنا: «در جریان مذاکرات منجر به تفاهم نامه «برجام» در مقام تداوم و اجرا با چند صدائی همراه شد و بهانه گیری های آمریکا موجب شد که منتقدان سیاسی بگویند چرا با آمریکای بدعهد به تفاهم آمدید و غوغا سالارانه خدمات ارزشمند ریاست جمهور و وزیر خارجه را نفی و از آن کاریکاتور و بالاتر از آن خیانت ساختند. مگر نمی دانند اولا معاهده با آمریکا نبوده و با 1+5 بوده و ترامپ می گوید بدترین معاهده برای آمریکا بوده است. ثانیا احتمال بدعهدی موجب عدم امضای معاهده نیست. مگر پیامبر (ص) با علم الهی پیش بینی نمی کردند که یهودیان بنی قریظه پیمان شکنی می کنند. مگر امام حسن(ع) با علم انسانی و علم امامت نمی دانستند که معاویه خائن و عهد شکن و دشمن اسلام است پس چرا قرارداد امضا کردند؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا