خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جذابیت بازدید از کاخ های تاریخی تهران!

رپورتاژ آگهی

جذابیت بازدید از کاخ های تاریخی تهران!

تهران شهری توریستی است و روزانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری در تهران هستند که مسافران زیادی را به بازدید از آن‌ها دعوت می‌کند. کاخ نیاوران و بسیاری از کاخ‌های زیبای تهران و منطقه‌های خوش‌آب‌وهوایی مانند درکه باعث می‌شوند تا شما در تهران احساس خستگی نکنید.

اگر برای سفر بعدی خود مقصدی را انتخاب نکرده‌اید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره تهران بدانید، حتما این‌مقاله را تا پایان خوانده و آن را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید. افراد بسیاری هنوز فکر می‌کنند تهران شهری شلوغ و صنعتی است و کم‌تر زیبایی‌های طبیعی و تاریخی در آن وجود دارد. اگر فقط کمی درباره تهران خوانده باشید یا برای چند روز به آن سری زده باشید، حتما می‌دانید که این‌شهر یکی از زیباترین شهر‌های ایران است و می‌تواند برای یک سفر چند‌روزه پر از زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد در زمینه‌های مختلف باشد.

کاخ‌های تاریخی تهران

تهران یکی از شهر‌های قدیمی ایران است و میزبان سلسله‌ها و پادشاهان و شاه‌های زیادی بوده است. اگر از هر دوره تهران یادگاری را به تن داشته باشد، می‌توان آن را یکی از شهر‌های مهم ایران در زمینه جاذبه‌های تاریخی دانست. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تهران که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، کاخ‌های متنوع آن هستند.

کاخ‌هایی که زمانی که شاهان و افراد بزرگی در آن‌ها روزگار گذرانده‌اند و امروز بسیاری از آن‌ها به تفرجگاه‌های مردم و موزه‌های تاریخی بدل شده‌اند. کاخ گلستان و کاخ‌های بسیاری دیگر که حتی اگر اهل تاریخ و تماشای موزه‌ها هم نباشید، نام آن‌ها را شنیده و آوازه زیبایی‌های آن‌ها به گوش شما رسیده است. در این‌مقاله درباره تعدادی از کاخ‌های مشهور تهران مطالبی را بیان می‌کنیم. شما برای بازدید از این‌کاخ‌های می‌توانید با تور‌های متنوعی که برای تهران‌گردی آماده می‌شوند، همراه شوید.

سایت علی بابا یکی از بهترین سایت‌‎ها برای رزرو انواع هتل و خرید تور‌های متنوع داخلی و خارجی است. کافی است به قسمت تور‌های داخلی سایت رفته و لیستی از تور‌های تهران‌گردی را ببینید. بعد از بررسی تور‌های مختلف فرصت دارید یکی از بهترین گزینه‌ها را برای خود و هم‌سفران رزرو کنید تا سفری فوق‌العاده به زیبایی‌های تهران مانند درکه و دیگر جاهای دیدنی داشته باشید.

تور کاخ گلستان تهران

یکی از جاذبه‌ها و کاخ‌های دیدنی که در تور تهران نباید آن را از دست بدهید، کاخ گلستان است. کاخ گلستان یکی از قدیمی‌ترین کاخ‌های تهران است که از نظر معماری، جذب گردشگر و آثاری که در آن وجود دارد یکی از برترین جاذبه‌ها برای بازدید است. دار‌الاماره یا ایوان تخت مرمر یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کاخ مجلل گلستان است که معمولا مسافران و گردشگران وقت بیشتری را برای تماشای آن اختصاص می‌دهند.

کاخ گلستان بخش‌های مختلفی دارد و می‌تواند برای یک روز کامل شما را محو زیبایی‌ها و دیدنی‌ها خود کند. حتما بخشی از روز را به بازدید از این‌کاخ اختصاص دهید که انرژی شما در آن ساعت‌ها بالا است. ایوان تخت مرمر از بنا‌های دوره زندیه است و دوره قاجار از آن برای مراسم تاج‌گذاری استفاده شده است. در هر دوره به زیبایی‌ها و هنر‌های این‌محل اضافه شده و به شکل کنونی در‌آمده است.

کاخ‌های شمیرانات تهران

کاخ‌های زیبای دیگری هم در تهران هستند که بهتر است برای بازدید از آن‌ها برنامه داشته باشید. اگر بلیط تهران خریده‌اید، بهتر است نگاهی دقیق‌تر به تور شمیرانات تهران بیندازید. کاخ سعدآباد و کاخ نیاوران از مهم‌ترین و معروف‌ترین کاخ‌های تهران هستند. مسافران داخلی و خارجی زیادی از این‌کاخ‌ها در سفر خود بازدید می‌کنند.

با تماشای کاخ سعدآباد شما گذر زمان از قاجاریه تا امروز را با چشم خواهید دید. زیبایی‌های کاخ به‌حدی زیاد هستند که دل‌کندن از آن‌ آسان نیست. فضای سبز کاخ  نیز شما را از همه دود‌ها و سروصدا‌های شهر دور می‌کند و شما را با آرامشی واقعی آشنا می‌سازد. بازار تجریش، موزه تماشاگه راز نیز می‌توانند در تور شمیرانات باشند و لذت شما را از این‌روز سفر کامل کنند.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران نیز یکی از بهترین نقاط تهران برای بازدید است. این‌کاخ به برخی روستا‌های اطراف تهران نزدیک است و می‌توانید از روز خود کامل استفاده کنید تا جاهای دیدنی بسیاری را حوالی آن ببینید. کاخ زیبای نیاوران حدود 11 هکتار مساحت دارد و به دستور فتحعلی‌شاه قاجار به‌عنوان اقامتگاهی تابستانی بنا شده است.

کاخ از سال 1365 برای بازدید عموم بازگشایی شد. البته در زمان پهلوی، برخی از کاخ‌های کوچک مجموعه تخریب شدند بنا‌های مدرن و جدیدی در آن به‌عنوان جایگزین ساخته شده است. درختان زیبا و بلند باغ کاخ، می‌تواند تصاویری زیبایی باشد که تا مدت‌ها در ذهن مسافران باقی می‌ماند. برای بازدید از کاخ زیبا و بزرگ نیاوران در روز‌های پاییز و زمستان می‌توانید از ساعت هشت صبح تا 17 به محل آن مراجعه کنید.

برخی از دیگر کاخ‌های تهران

اگر بخواهیم تعدادی از دیگر کاخ‌های تهران را نام ببریم، برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: کاخ فرح‌آباد، کاخ صاحبقرانیه، کاخ خرم، عمارت بهارستان، عمارت باغ فردوس، عمارت مسعودیه، کاخ سنا، کاخ مظفری، کاخ حسین خداد (موزه زمان)، کاخ سلطنت‌آباد، کاخ دادگستری، کاخ یاقوت که بیمارستان تخصصی قلب امروز است، کاخ شهربانی و کاخ عشرت‌آباد (عمارت کلاه‌فرنگی).

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا