خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ترامپ به دنبال تغییر شرایط داخلی آمریکا است»

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ترامپ با تغییر مهره‌های خود به دنبال تغییر شرایط داخلی آمریکا و به تاخیر انداختن زمان سقوط دولتش است.

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتصابات اخیر در کاخ سفید، گفت: امروز شاهد حضور فردی دیوانه، غیرقابل اتکا و غیرقابل پیش‌بینی در راس کشور آمریکا هستیم، کشوری که به دلیل شکست‌های پی در پی بi خصوص در خاورمیانه به شدت منزوی شده و اکنون چین جای آن را گرفته و تبدیل به قدرت اول اقتصاد جهانی شده است.

وی افزود: طبیعتا در چنین شرایطی ترامپ دست به حرکاتی این‌چنینی می‌زند چون با وضعیتی مواجه است که نتوانسته شعارهای دوران انتخاباتش را عملیاتی کرده و در منطقه نیز مستاصل شده است. نمونه آن انجام مذاکره با رهبر کره شمالی است که این کشور به بمب اتمی رسیده و آزمایش‌های هسته‌ای‌اش را انجام داده است. قدرت اتمی بازدارنده‌ای دارند و با آمریکایی می‌خواهد مذاکره کند که دستش خالی است.

حسن بیگی ادامه داد: دولت آمریکا در این شرایط دست به کارهای غیرمنتظره می‌زند و برای اقداماتش فرافکنی هم می‌کند. نمونه آن انتصاب وزیر خارجه ضد ایرانی و ضد برجام است که بعید نیست بعد از مدت کوتاهی مجددا این وزیر خارجه عوض شود. ترامپ به این نتیجه رسیده که با تغییر مهره‌هایش باز هم نمی‌تواند تغییر اساسی در خاورمیانه و سیاست ایران بگذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پایبندی ایران به برجام، گفت: اروپایی‌ها به ایران آمدند و در گزارش‌هایشان قید کردند که ایران مقتدرانه بر مواضعش ایستاده و تحت هیچ شرایطی درباره بنیه دفاعی و موضوع موشکی مذاکره نمی‌کند. همه کارشناسان، مشاوران و مخالفان ترامپ و سیاستمداران آمریکا هم به او گوشزد کردند که اگر از برجام بیرون آید در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد چون ایران می‌تواند اقداماتی انجام دهد که غیرمنتظره است لذا ترک میز مذاکره به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت:‌ ترامپ با تغییر مهره‌های خود به دنبال تغییر شرایط داخلی دولتش و به تاخیر انداختن سقوط خود است حال اینکه مسیر ایران معین و مشخص است و با آمدن هر فردی در دولت آمریکا، طراحی و عملکرد مشخصی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-دولت امریکا در اصل با کره شمالی مشکلی ندارد چون کره شمال نه اقتصاد قابل رقابتبی دارد نه ایدئولوژی قابل نفوذی نه ….و منازعات لفظی با کره آنها تنها جهت بهره برداری و امتیاز گیری از روسیه و چین و گل الود کردن آب در شرق دور است تا بتوانند برخی امتیازات خود را حفظ کنند -گاه امریکا به قضیه ایران وخاورمیانه پیچیده تر می شود و اینک به نظر می رسد امریکا وغرب مسیحی می خواهند به تضادهای داخلی در قلب جهان اسلام(خاورمیانه) بیشتر دامن بزنند و تمام رقبا را به نوعی حفظ نمایند اما نیمه جان و درتضاد با هم به نحوی که قادر نشوند در اقتصاد به رشد ی مانند کشورهای کره وچین برسند میدان دادن امریکا به روسیه جهت ورود به قضیه سوریه وحفظ بشار اسد احتمالا نتیجه توافق پنهانی وپشت پرده آنها بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا