خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جام جهانی و هولیگانیسم؛ جنگ جهانی سوم در راه است

هرچه به شروع جام جهانی نزدیک می شویم طرفداران و عاشقان بسیاری به سمت کشور روسیه راهی می شوند که برای دیدن و حمایت از تیم مورد علاقه خویش با تمام روح و جسم و توان وصف ناپذیر، عزم خود را جزم کرده تا برای پیروزی تیمشان  تمام آنچه را که در وجودشان است نثار کنند. در این میان هستند تماشاچیانی که از فرط هیجان به دیوانگی محض می رسند و کارهای خارج از عرف وجودی فوتبال را به هر شکل غیر متعارفی در معرض دید لنز تمام دوربین های جهان می گذارند چه به خواسته خود و چه از  روی ضمیر ناخودآگاه، این ها اشخاص و تماشاچیانی هستند که تمامی طرفداران دیگر را به انزوا می کشند و به اسم هولیگان شناخته می شوند.

به گزارش ورزش 11، هولیگان ها یا هواداران شورشی فوتبال به دسته ای گفته می شوند که زمین فوتبال را با میدان جنگ اشتباه گرفته و از هرگونه کار وحشیانه ای برای بروز حالت هیجان وجودی خود دریغ نمی کنند. این افرار جامعه ستیز گویی انسان هایی هستند که فقط برای تخریب شخصیت انسانی پای به ورزشگاه ها می گذارند. قبل، بعد و حین بازی برای آنها تفاوتی وجود ندارد و در هر زمان از انجام رفتارهای دیوانه وار خود دریغ نمی کنند.

-302099

اینها بیشتر شامل افرادی نژاد پرست و مردم گریز هستند که باعث دور و دورتر شدن مردم عادی از استادیوم های ورزشی شده اند که در بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال حتی با برخوردهای خشن و سخت گیرانه مسئولان کماکان به کارهای دیوانه وار خود ادامه می دهند. یکی از بزرگترین معضلات برای روسیه در برگزاری جام جهانی همین هولیگان ها هستند. چرا که هنوز خاطره درگیری هولیگان های روس و انگلیسی در یورو 2016 از حافظه ها پاک نشده است.

هواداران فوتبال انگلیس و هولیگان های این کشور از اواخر دهه 70 میلادی تا اواسط دهه 90 میلادی برای میهمان و میزبانانشان یک کابوس متحرک بودند. آن ها به هر جا که پا می گذاشتند آشوب به پا می کردند و برای دیگر هواداران دردسر می آفریدند. این رفتار هواداران انگلیس در آن سال ها باعث شده بود تا رعب وحشت از آن ها به زمین فوتبال هم کشیده شود و تیم های انگلیسی با در اختیار داشتن چنین هوادارنی به راحتی برنده هر دیداری باشند.هولیگان های انگلیسی در تمامی انگلستان مشکلات بسزایی را در عرصه فوتبال به وجود آوردند که معروفترین آن ها اولتراهایی بودند که مانند یک ویروس پخش می شدند و از کنترل خارج شده بودند این اولتراها به بیماری انگلیسی شهرت یافته بودند.

-622058
هوادران لیورپولی در آنفیلد  از نظر درجه خشونت به حد اعلایی از دیوانگی رسیده بودند که در رتبه اول فهرست بیمارهای انگلیسی قرار داشتند. بعد از آن ها هواداران تیم های وستهام، چلسی و تاتنهام قرار داشتند که مربع قدرت هولیگانیسم بریتانیا را تشکیل داده بودند که در بازیهای تیم ملی انگلیس رعب و وحشت بی اندازه ای را بر تن هواداران عادی فوتبال می انداختند. هولیگانیسم به قدری در آن دوره فراگیر و طبیعی بود که هولیگان های هر تیم برای خود شرایط خاصی داشتند به طور مثال هواداران تیم فوتبال منچستریونایتد، تیپ و مدل موی خاص خود را داشتند و   هوادارن لیورپول هم برای خود کارت ویزیت و تراکت چاپ می کردند.
-676768
هولیگان های ایتالیایی با توجه به تفاوت رم، ونیز، تورین، میلان و در کل ایتالیا با نقاط دیگر، آن ها نیز به نوعی خاص متفاوتند. فوتبال در ایتالیا تنها یک ورزش و یک رشته نیست بلکه یک نمایش زیبا است.نمایشی که در سال های گذشته بالا و پائین های بسیاری  را تجربه کرده است.  بدون شک یکی از خونین ترین درگیری تاریخ هولیگانی فاجعه مرگبار ورزشگاه هیسل است. ایتالیایی ها که خود از ابتدا هولیگان ها خاص خود را داشتند در درگیری های خود چیزی از هولیگان های انگلیسی کمتر نداشتند .آن ها در ورزشگاه هیسل یکی از بزرگترین درگیری ها را رقم زدند. درگیری هولیگان های ایتالیایی و انگلیسی باعث شد تا بیشترین آمار کشته شده ها در تاریخ استادیوم فوتبال ثبت شود.

هولیگان های ایتالیایی قدرت آن را دارند تا  بازی های فصل تیم شان را تحریم می کنند و همچنین یک بازی را لغو کنند. اگر انگلیس محل تولید هولیگانیسم است ایتالیایی ها می توانند ادعا کنند قدرتمندترین مرکز هولیگانیسم دنیا را دارند.
-267959

هولیگان های برزیلی که عطش و شور آن ها بیش از هرچیزی به روح فوتبال ناب این کشور آمریکای جنوبی لطمه می زند، می توان گفت خشن ترین و بی رحم ترین انسان نماهای طرفدار فوتبال را شکل می دهند. برزیل به گفته آمار جهانی خشن ترین کشور جهان است که خود نشان دهنده درجه خشونت در ورزشگاه های این کشور زیبا نیز می باشد. برخی آمار نشان دهنده آن است که در 30 سال گذشته در این کشور توریستی حداقل 300 نفر توسط هواداران آشوب گر کشته شده اند. البته این آمار برای پلیس است و خود هولیگان ها اعداد و ارقام بزرگ تری را مطرح می کنند.

-111656

حال کشور میزبان خود هولیگان هایی دارد که نیاز به دیده شدن را در خود نمی بینند. هولیگان های روس احتیاجی به نمایش ندارند و می خواهند تا سر حد امکان مخفی بمانند. به جرات می توان گفت هولیگان های روس قدرتمندترین طرفداران فوتبال را تشکیل می دهند. به صورتی که به راحتی می توانند نتیجه یک بازی، زمان یک بازی فوتبال و یا حتی برگزاری و عدم برگزاری مسابقات را تعیین کنند. هولیگان های روس حمایت بی چون و چرای افراد قدرتمند این کشور فوق سیاسی را دارند که این درصد توحش آن ها را تا حد نامعقولی بالا می برد. این روزها هولیگانیسم در روسیه به مانند یک تومور بدخیم در حال رشد است.

-31612

پس می توان گفت  با سرازیر شدن این دسته از هواداران فوتبال به سوی کشور روسیه، جنگ جهانی در استادیوم های این کشور به راه خواهد افتاد که طبعات جبران ناپذیری برای دنیای زیبا و بی نقص فوتبال در پی خواهد داشت. روس ها در سالیان گذشته برگزاری مسابقات در کشورهای دیگر را با اختلال ایجاد کردند، و حال که با دسته های همتای خود از دیگر نقاط جهان نیز همراه خواهند شد به واقع می توانند تهدید فاحش برای یکایک عاشقان فوتبال باشند. از آن جا که در رقابت های جام جهانی 32 تیم با رنگ و نژاد مختلف قرار است به میدان بروند بسیاری ترس آن را دارند تا این هواداران کام جام جهانی رابه آن ها تلخ کنند مخصوصا آن که این روز هال اخبار زیادی از حمایت های دسته های مختلف از این افراد  شنیده می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا