خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آرزوی تغییر مدیریت در استان سیستان و بلوچستان

«آریا نوری» فعال اصلاح طلب سیستان و بلوچستان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز در انتقاد به مدیریت این استان نوشت:

ضعف مدیریتی استان امروز امنیت استان را نشانه رفته است و مدیر عالی استان سردرگم چگونگی اداره استان سیستان و بلوچستان است.

آشفتگی حال استان سیستان و بلوچستان ماحصل نبود برنامه و استراتژیک است و یک مدیر ضعیف حاضر به تحمل معاونین قوی نبوده چرا که وجود معاون قوی را مسبب به حاشیه رفتن خود می‌داند و بدین سبب استان مدیران قوی خود را یکی پس از دیگر از دست می‌دهد و مدیریت استان هر روز با چالش‌های جدی روبه رو می‌شود؛ چالش‌های حوزه سیاسی، چالش‌های حوزه برنامه‌های اقتصادی، چالش مدیریت استان وبه تازگی چالش‌های حوزه امنیتی نیز اضافه شده است.

از ویژگی‌های بارز آقای اوسط هاشمی در مدیریت استانی توجه به تخصص و توانمندی‌های بود و هر کدام از معاونت‌ها سوا از یکدیگر، با قدرت و برنامه در حوزه خود بدون حاشیه اقدامات ویژه‌ای داشتند و هیچگاه آقای اوسط هاشمی برای یک روز هم یک مدیر را در دو سمت و یا یک مدیر با بازه زمانی کوتاه در حوزه‌های متفاوت جا به جا ننمود و این ناشی از شناخت صحیح افراد و توجه به تخصص‌ها است.

در چند وقت اخیر تعداد اتفاقات در مسائل امنیتی استان بسیار بالا بوده است و استاندار در این خصوص هم هیچ برنامه و راهکاری برای برون رفت نداشته؛ حادثه دختران ایرانشهر، حمله به سربازان هنگ مرزی، حمله به پاسگاه، تروری همکار فرهنگی خانم، ربایش مدير رستوران آپادانا و در روزهای اخیر هم ترور رییس حراست اداره فرهنگ و ارشاد همگی حامل پیامی از ضعف شدید مدیریت امنیت در استانداری است و متاسفانه نگاه تنگ نظرانه مجموعه استانداری منجر بدان شد که استان مدیری توانمندی دیگر که امنیت استان طی 4 سال با آسایش مدیریت کرد را از دست بدهد و با از دست دادن ایشان هر هفته استان شاهد یک حادثه و اتفاق ناگوار باشد.

حوادث این روزها در حوزه امنیتی را از چند منظر باید دید:

الف _ ضعف مدیریت و تصمیم گیری استاندار، امروز از حوزه سیاسی و اقتصادی فراتر رفته و به حوزه امنیتی رسیده و حوادثی که به مدت 4 سال از این استان به دور بوده است امروز مجدد به استان بازگشته و این ضعف مدیریت در بی برنامگی استاندار به وضوح مشخص است و در این مسیر نه تنها حاضر به مشورت با حامیان دولت نبوده بلکه انتقادات جدی حامیان دولت را سنگ اندازی می‌پندارد و برای ایشان انتقادات مهم نیست.

ب- عدم تمایل استاندار محترم به استفاده از مدیران توانمند به مانند آقای میرشکاری، آقای جمشیدنژاد، آقای مهندس عالی، آقای کشاورز، خانم دکتر اربابی و نداشتن گزینه جایگزین و توانمند منجر بدان شده است که خلاء این مساله بصورت محسوس در تمامی حوزه ها حس شود.

ج- قحط الرجالی که اطراف استاندار محترم گویا رخ داده است و این قحط الرجال منجر بدان شده که معاون امنیتی جدید با حفظ سمت سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز باشد و این در حالیست که هر حوزه بار سنگینی دارد و مادامی که هر دو بار به یک نفر سپرده شده است ناتوان از هر دو، باز می‌ماند.

د- هنگامی که والاتر از هدف ارتقا و توسعه استان، کسب رضایت و دادن جایگاه به مخالفین دولت در دستور کار قرار بگیرد و هیچگونه توجهی به توانمندی‌ها و تخصص نشود منجر بدان می‌شود تا مدیران ناتوان در راس امور قرار بگیرد و این ابلاغ‌ها در همه‌ی سطوح استانداری موج می‌زند مطابق آنچه که در انتصاب دبیر ستاد مواد مخدر استانداری روی داد.

متاسفانه در بالا به دلایل برخی از مشکلات استان پرداخته شده است و متاسفانه استاندار محترم به جای پرداختن به حل معضلات، پیشگیری و برنامه ریزی، این روزها با شرکت در مراسمات قربانیان یا عیادت به همراه معاونین خود زمان را سپری می‌کنند و این بی توجه بودن به سقوط استان از شاخص‌هایی که 4 سال توسط آقای اوسط هاشمی و تیم همراهش ایجاد شده بود بسیار نگران کننده است.

استان سیستان و بلوچستان به مدد استاندار جدید هر روز بدتر از دیروز می‌شود و امیدی به تغییر دیگر در ایشان و شیوه مدیریت شان وجود ندارد و گویا استاندار محترم با آگاهی نسبت به تمام مشکلات تمایلی برای رفتن نیز ندارد و به مانند آن ضرب المثل است که برای برکناری یک مدیر ایرانی باید یک بنا را با تیشه و به کل از بین برد تا تغییر حاصل شود. سکوت رسانه‌های مخالف دولت نه از باب ندیدن مشکلات بلکه به سبب نبود گزینه‌ای بهتر برای انتصاب دوستانشان و حامیان فکری جریان رئیسی، احمدی نژاد و جلیلی در جایگاه‌های دولتی است.

با آرزوی تغییر مدیریت در استان سیستان و بلوچستان!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به واقع تعویض استانداری موفق به نام اوسط هاشمی جای تاسف دارد!؟
    هرچند که ایشان شایستگی وزیر کشور شدن را داشت.

  2. به واقع تعویض استانداری موفق به نام اوسط هاشمی جای تاسف دارد!؟
    هرچند که ایشان شایستگی وزیر کشور شدن را داشت.
    ودیگر جایی دیگر نیز در سمت بالاتر نیز از تجربیاتش استفاده نشد!

  3. به نظر من با توجه به وسعت زیاد استان سیستان و بلوچستان بهتر است این استان به دو استان شمالی و جنوبی تقسیم شود باشد که از مشکلات این استان کم شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا