خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فاجعه حلبچه و قشون کشی از جنوب به غرب!

حجت الاسلام مجتبی لطفی، از شاگردان مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی نوشت:

“فاجعه حلبچه و قشون کشی از جنوب به غرب!

از جمله اشتباهات جنگ در سال های پایانی، قشون کشی آشکار نیروهای اندک رزمنده از جنوب به غرب برای انجام عملیات در کردستان عراق بود. تاکتیکی که صدمات بسیاری به جبهه جنوب وارد کرد و آغاز شکست های پی در پی در این جبهه شد و در روند جنگ اثرات تلخی به جای گذاشت.

مهندس مصطفی ایزدی که آن زمان معاون آقای خرازی در دفتر تبلیغات جبهه و جنگ بود نقل می کند:

“در اسفند ۶۶ خدمت آیت الله منتطری رسیدم. ایشان از من پرسیدند که فرماندهان را می‌بینی؟ به آن بگوئید جنگیدن در کردستان عراق بی فایده است و شاید هم به نفع صدام باشد ، اینقدر جوانان را نبرید در این برف و سرما به دردسر بیندازید.کردستان عراق در دست صدام نیست ، از این که نیرو های ایرانی در شمال عراق متمرکز و سرگرم عملیات شوند صدام خیلی خوشحال می شود و فرصت پیدا می کند نیروهای نظامی خود را به جنوب منتقل کند و دست به عملیات ایذائی یا تجاوزکارانه بزند . از طرفی رهبران کردها یعنی بارزانی و طالبانی بدون اجازه آمریکا و شوروی آب نمی خورند ، لذا سرمایه گذاری روی آن ها هم به نفع ما نیست.”

آیت‌الله منتظری ، پیش بینی درستی کردند، چونکه چند روز بعد از آن، صدام با بمباران شیمیائی حلبچه مظلوم ، دشمنی خود را با کردها نشان داد، ضمناً تا رزمندگان و فرماندهان ایرانی سرگرم عملیات والفجر ۱۰ بودند، صدام تمام نیروهای خود را در جنوب عراق منتقل نمود و با آرایشی جدید آنان را آماده حمله به کشور به جنوب کرد. در اوایل سال ۶۷ حمله را آغاز کردند، اول بندر فاو را از دست نیروهای ایرانی پس گرفتند ، سپس وارد خوزستان شدند و علی رغم این که ایران قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل را پذیرفت، نیرو‌های عراق مجدداً بخش هائی از خوزستان را مورد تجاوز قرار دادند و همزمان سازمان منافقین را تحریک و حمایت کردند که به ایلام حمله کنند و آن جنایت هولناک را بیافرینند. اگر چه در عملیات مرصاد ، منافقین به سختی شکست خوردند، اما خسارت زیادی به ما وارد کردند.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام. چگونه می توان به این روایت از جنگ اعتماد کرد وقتی که در آن یک گاف بزرگ وجود دارد(((سازمان منافقین را تحریک و حمایت کردند که به ایلام حمله کنند))). منافقین از طرق مرز قصر شیرین بعد از عبور از شهرهای سرپل ذهاب، کرند غرب و اسلام آبادغرب تا گردنه چهارزبر آن روز(مرصادکنونی) پیش رفتند و اصولا حمله به ایلام در کار نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا