خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده ترامپ در ائتلاف ضد داعش: ایران از سوریه خارج شود

نماینده دونالد ترامپ در ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: باید بیانیه های آمریکا درباره استقرار نیروی دریایی این کشور در منطقه را جدی گرفت زیرا این موضوع در پی دریافت سیگنال های جدی مبنی بر تهدیدهای ناشی از ایران صورت گرفت.

به گزارش شفقنا، جفری که در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» سعودی سخن می گفت، با اشاره به اینکه آمریکا خواهان خروج کامل نیروهای ایرانی از سوریه است، تاکید کرد: واشنگتن به ایران اجازه نخواهد داد که جاهای خالی موجود در شمال شرقی سوریه را پر کند.

فرستاده دونالد ترامپ در ائتلاف ضد داعش در پاسخ به سوال این روزنامه درباره اقدامات اخیر آمریکا مبنی بر صدور بیانیه های هشدار آمیز خطاب به ایران و استقرار ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن در منطقه گفت: بیانیه های آمریکا که از کاخ سفید و وزارت دفاع و وزیر خارجه صادر شد، در مورد ایران کاملا روشن است و استقرار نیروی دریایی آمریکا در منطقه به این دلیل صورت گرفت که ما سیگنال های جدی مبنی بر تهدیدهای ناشی از ایران دریافت کردیم بنابراین باید موضع آمریکا در این باره را جدی گرفت.

این مقام آمریکایی افزود: قطعا استقرار آمریکا در منطقه، اهداف مختلفی دارد که از آن جمله می توان به مبارزه با داعش و مهار ایران و دیگر ماموریت های نظامی اشاره کرد. ما معتقدیم که ایران در منطقه فعالیت دارد. ما سیاست خود را برای مهار ایران و پاسخ به این کشور در سوریه، عراق و لبنان ویمن داریم و این سری نیست.

جیمز جفری با اشاره به اینکه ما خواهان خروج کامل نیروهای خارجی از جمله ایرانیها از سوریه هستیم، در ادامه گفت: هدف ما این است که دولتی در سوریه سر کار بیاید که رفتارش با دولت کنونی متفاوت باشد. این هدف ماست. طبیعتا ایران جزو همان نیروهای خارجی است که باید سوریه را ترک کنند. اما نیروهای ایرانی تهدیدی برای کشورهای مجاور و اسرائیل هستند و در بی ثبات کردن اوضاع سوریه سهیم هستند.

وی افزود: در مورد بشار اسد سیاست تغییر رژیم را دنبال نمی کنیم. زبان ما، قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل است که ایجاد تغییرات در قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد زیر نظر سازمان ملل و ایجاد تغییر در حکمرانی را ایجاب می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا