خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض تشکیلات خودگردان فلسطین به تهدیدهای ترامپ

نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اینکه اظهارات اخیر دونالد ترامپ در ژاپن دلگرم کننده نبود، تاکید کرد که تهدید و ارعاب‌های ترامپ در فلسطینی‌ها دیگر کارساز نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد: صحبت‌های ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی در شهر اوساکای ژاپن حاکی از آن بود که واشنگتن از شکست کنفرانس منامه درس نگرفته است.

ابو ردینه گفت: شکست بزرگی که با وجود سیاست تحریم و تهدید واشنگتن علیه همه طرف‌ها برای کارگاه منامه رقم خورد، باید این پیام آشکار را به ترامپ و دولتش بدهد که سیاست دیکته، تهدید و ارعاب دیگر درباره مردم مقاوم فلسطین و رهبری قانونی آن به ریاست محمود عباس که تمامی معامله‌های مشکوک با هدف حذف مساله ملی را رد کرده، کارساز نیست.

ابوردینه گفت: ترامپ به یک تیم کاملا جانبدار و حامی اسرائیل اعتماد کرده و این تیم جانبدار نمی‌تواند به این صورت راه‌حل‌هایی برای برقراری صلح پایدار و عادلانه ارئه دهد.

سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: موضعگیری‌های رهبری فلسطین بر اساس قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی و اصل حفاظت از حقوق فلسطینی‌ها و در رأس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی، دستیابی به راه‌حلی عادلانه و توافقی برای مساله پناهجویان است.

این مسئول فلسطینی در ادامه تاکید کرد: حقوق فلسطینی‌ها قابل خرید و فروش نیست و هیچ کسی در جهان نمی‌تواند فلسطینی‌ها را مجبور کند از حقوقشان دست بردارند؛ حال چالش‌ها و وعده‌ها هرچه می‌خواهد باشد. راه رسیدن به صلح روشن است و باید بر قطعنامه‌های قانونی و بین‌المللی و طرح صلح عربی و نه توهمات اقتصادی مانند “دادن زمین در مقابل صلح” یا “شکوفایی اقتصادی در برابر سازش” متکی باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا