خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزینه اجاره‌ خانه در دبی چگونه است؟

رپورتاژآگهی

ساختار پیشرفته اقتصادی امارات باعث شده است که امارات و دبی به‌عنوان یک مقصد بسیار کارآمد برای کار و زندگی شناخته شوند؛ بخصوص شهر دبی به‌عنوان پایتخت امارات مقصد اکثر مهاجرین و مسافرین است، همین دلیلی بر کمبود زمین‌شهری در این شهر و همچنین باعث بالا رفتن اجاره‌ بها در دبی می‌شود. پر رونق بودن بازار اجاره و فروش مسکن در دبی به دلیل افزایش جمعیت این شهر است؛ بنابراین قبل از مهاجرت به دبی بهتر است هزینه را به‌درستی بررسی کنید. برای اطلاعات کامل و درست در رابطه‌ با هزینه اجاره‌ خانه در دبی می‌توانید به این مقاله اطمینان کنید.

اجاره‌ بها در دبی چقدر است؟

رهن و اجاره دو مبحث جدا از هم است که برای یک‌ خانه طی یک‌ زمان مشخص مورد استفاده است؛ اما در دبی تنها می‌توان خانه را اجاره کرد و رهن به‌هیچ‌عنوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. روند و قوانین اجاره در اکثر شهرهای امارات یکسان است و تنها در قرارداد و پرداخت سپرده‌ها ممکن است تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد.

برای اجاره یک‌خانه در دبی پرداخت قراردادها به‌صورت 12 ، 6 یا 4 فقره چک است و قرارداد‌های اجاره اصولا یک ساله هستند و در صورت تمایل می‌‌‌‌‌توان تمدید کرد؛ همچنین شما می‌توانید قرارداد های ماهیانه و یا هفتگی نیز بنویسید. بهتر است در اجاره خانه بسیار دقت کنید زیرا لغو اجاره نامه جریمه سنگینی به همراه دارد.

اجاره‌ها به‌صورت ماهیانه دریافت نمی‌شود؛ بلکه برگه چک‌هایی که تحویل داده می‌‌شوند به‌اندازه اجاره یک سال است و قانون خاصی برای تعداد چک‌هایی که تحویل داده می‌شوند، وجود ندارد ولی می‌توان راجع به تعداد چک با صاحبخانه مذاکره کرد. بهترین حالت پرداخت، پرداخت کرایه‌خانه یک سال جلوتر است؛ زیرا شامل تخفیف می‌شود.

اجاره ویلا و آپارتمان در دبی چقدر است؟

دبی به دلیل رشد روزانه جمعیت، بازار مسکن پویا و متنوعی دارد. قیمت مسکن در این شهر به عوامل متعدد گوناگونی بستگی دارد؛ بنابراین قبل از مهاجرت به این کشور بهتر است راجع به هزینه اجاره‌ خانه در دبی اطلاعات کامل داشت. به‌دست‌ آوردن اطلاعات درست راجع به هزینه‌های اجاره ‌خانه در دبی و شرایطی که باید ایجاد کنید نیاز به یک منبع درست و مطمئن دارد. پیشنهاد ما سایت اخبار امارات است که حوزه تحقیقات و تخصص این سایت راجع به امارات و دبی است.

اجاره‌ خانه در محلات گوناگون دبی متفاوت است و کمترین هزینه اجاره‌ خانه در دبی از 15 هزار درهم در سال شروع می‌شود. متوسط اجاره بها در این شهر این گونه تخمین زده می‌شود:

اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب در مرکزشروع قیمت: 6000-10000 درهم
اجاره سالیانه آپارتمان تک خواب در مرکزشروع قیمت: 5500- 800000 درهم
اجاره ماهیانه آپارتمان تک خواب در خارج از مرکزشروع قیمت: 4000-5000 درهم
اجاره سالیانه آپارتمان تک خواب در خارج مرکزشروع قیمت: 400000 درهم
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خواب در مرکزشروع قیمت: 10000-25000 درهم
اجاره سالیانه آپارتمان سه خواب در مرکزشروع قیمت: 180000 درهم
اجاره ماهیانه آپارتمان سه خواب در خارج از مرکزشروع قیمت: 8000-10000 درهم
اجاره سالیانه آپارتمان سه خواب در خارج از مرکزشروع قیمت: 80000-85000 درهم

متوسط قیمت اجاره‌بها سالیانه‌ی خانه‌های ویلایی در دبی نسبت به تعداد اتاق‌خواب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اجاره سالیانه خانه ویلایی سه‌خوابه193180 درهم
اجاره سالیانه خانه ویلایی پنج خواب298640 درهم

اجاره‌ خانه در دبی با اخبار امارات

طبق داده‌هایی که تیم سایت اخبار امارات برای هزینه اجاره‌ خانه در دبی به دست آورده است، اجاره‌ بها به‌خاطر فراز و نشیب اقتصادی یا ساخت‌وسازها متغیر است. برای مشکل‌ساز نشدن متغیر بودن قیمت‌ها بهتر است به عواملی که اجاره‌ بها را تعیین می‌کند؛ توجه کنید:

  • امکانات ویژه خانه یا آپارتمان: امکانات ویژه یک ملک در دبی شامل استخر، نگهبانی 24 ساعته و سالن های ورزشی که دلیل بر افزایش اجاره بها است.
  • متراژ و نوع ملک: آپارتمان‌های بزرگ‌تری که دارای باغچه هستند اغلب قیمت بالاتری دارند.
  • موقعیت: موقعیت ملک یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت اجاره‌ بها هستند. ملک‌هایی که در مرکز و یا نقاط حیاتی شهر واقع‌شدن قیمت‌های بالاتری دارند.

جمع‌بندی:

ممکن است شما هم از جمله افرادی باشید که می‌خواهند یک زندگی جدید و یک شروع تازه داشته باشند و برای این شروع نو کشور امارات را مقصدی مطلوب با آینده روشن بدانید؛ اما هر شروع تازه‌ای نیاز به اطلاعات پایه‌ای مهمی دارد و مهم‌ترین اطلاعاتی که باید به دست بیاورید راجع به مسکن و هزینه اجاره‌ خانه در دبی و شهری در امارات است؛ بنابراین با مراجعه به سایت‌های خبری که این اطلاعات را کامل و درست در اختیار شما قرار می‌دهد به شروع درست خود نزدیک‌تر می‌شوید. پیشنهاد ما سایت اخبار امارات است که راجع به صفر تا صد اخبار امارات و دبی اطلاعات کامل در اختیار شما می‌گذارد.

منبع: هزینه زندگی در دبی 2024 | امارات نیوز.

سؤالات متداول:

آیا هزینه اجاره‌ خانه در دبی همیشه در حال تغییر است؟

خیر، هزینه اجاره‌ خانه در دبی بعد از سال‌ها در برخی مناطق افزایش پیدا کرده است و در برخی مناطق همچنان ثابت است. افزایش هزینه اجاره در محله‌های پرطرف‌دار و لوکس دبی است این افزایش اجاره بعد از پنج سال اتفاق افتاده است.

برای کمیسیون املاک اجاره‌ خانه در دبی چقدر باید پرداخت کنیم؟

کمیسیون املاک 5 درصد کل مبلغ اجاره ملک برای یک سال است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا