خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقش وکیل مدافع در دفاع

رپورتاژآگهی سایت وکیل مهاجرت

بنا به گزارش سایت وکیل مهاجرت  https://iranianlawyer.info وظیفه‌ای که قانون و اجتماع بر عهدۀ وکیل مدافع گذاشته است، جزو مشکل ترین وظایف است. وکیل مدافع باید در ایفای این نقش و در دفاع از موکل خود بار مشقات زیادی را به دوش بکشد.

با اینهمه مردم از نقش وکیل و وظیفۀ او به خوبی آگاه نیستند و همین عدم آگاهی موجب می‌شود که تفکرات غلطی در اذهان مردم نسبت به وکیل مدافع شکل بگیرد که زدودن آن کار آسانی نیست.

نخستین گام برای زدودن این تصویر نادرست، بر عهدۀ خود وکلاست که تلاش کنند با تمام توان و قوا از موکلین خود دفاع کنند و وظیفۀ حرفه‌ای و اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا کنند و بدون تمرین و تلاش کافی، وارد عرصۀ وکالت نشوند. 

به گزارش سایت Persian immigration attorney  به خوبی روشن است که زمانی که در میان مردم صحبت از فن دفاع می‌شود، تصویر بارز و روشن مردم دفاع در جلسات دادگاه و به ویژه موکلان پرونده‌های جنایی است. اما باید خاطر نشان کرد که فن دفاع منحصر به امور قضایی نیست. هرچند دفاع در محضر دادگاه اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که مهمترین موقعیت برای به کار بردن هنر دفاع، و نشان دادن هنر و استعداد وکلا است.

با وجود این نباید فراموش کرد که فن دفاع در تمام شئون زندگی مورد استفاده است. کسانی که در اماکن مختلف سخنرانی می‌کنند و سعی در اقناع افکار مردم دارند، در واقع از هنر دفاع سود می‌برند.

هرگاه وکیلی دفاع از یک متهم را به این دلیل که ادلۀ وی را قابل دفاع نمی‌داند رد کند، در واقع کار قاضی را انجام داده است. 

حقیقت این است که وکلا در حین دفاع هیچ گاه نظر قضایی خود را ابراز نمی‌کنند. تشخیص حق یا ناحق بودن دعاوی بر عهدۀ قاضی است. 

اگر قرار بود وکلا هیچ دعاوی را قبول نکنند مگر  وقتی که به صحت آن دعاوی اطمینان داشتند، نتیجه این می‌شد که مردم از اثبات دعاوی خود عاجز می‌ماندند، در حالی که امکان داشت اگر دعاوی آنها در دادگاه مطرح شود، قابل استناد و مورد قبول واقع شود.

Persian immigration  lawyer در ادامه آورده است که : 

وکیل مدافع ابدا کاری با این ندارد که پروندۀ موکلش حق است یا ناحق، مگر وقتی که خود موکل از وی بخواهد. که در این صورت نیز وکیل باید در نهایت صداقت با موکل خود برخورد کند و نظر واقعی خود را ابراز کند.

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا