خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای دروغ فوتوشاپ عکس تجمع افراطیون

یکی از فعالان رسانه ای اصولگرا در فضای مجازی با به اشتراک گذاشتن ادعای فوتوشاپ کردن عکسی در ایسنا کنایه زد «از سری هنرنمایی‌های رسانه‌های طرفدار دولت». اما داستان عکس چه بود؟

به گزارش انصاف نیوز، در یکی از عکس هایی که ایسنا از حمله ی جمعی ارفاطی به کنسولگری عربستان در مشهد منتشر کرده بود، یکی از راهپیمایان در میان جمع پلاکاردی به دست داشت که عکس و حمایتی از «فارس آل شويل، سرکرده و تئوريسين القاعده عربستان» بود.

فارس آل شويل همزمان با شیخ نمر در میان 47 نفری بود که از سوی دولت عربستان اعدام شده است. در میان 47 نفر اعدام شده، 43 نفر از فعالان القاعده بوده اند.

پلاکاردی که در دست یکی از تجمع کنندگان بود، از فارس آل شويل به عنوان شهید نام برده است و بعید است که دیگر تجمع کنندگان متوجه حضور چنین کسی نشده باشند.

اطلاعاتی درباره ی این شخص و همراهان احتمالی دیگر همسوی او در تجمع مشهد در دست نیست، اما جریان تجمع کننده به جریان افراطی و خشن در کشور مشهور هستند.

از نگاه برخی رسانه ها، جریان معروف به «شیرازی ها» یکی از متهمان برخورد خشونت آمیز در دو تجمع تهران و مشهد هستند که طی آن به بهانه ی شهادت شیخ نمر، به سفارت و کنسولگری عربستان خسارت زده است.

بخشی از تحلیلگران، این جریان را نمونه ی داخلی جریان خشنی مانند داعش می خوانند.

عکس منتشر شده در ایسنا در حال حاضر از داخل گزارش تصویری تجمع مشهد خارج شده است اما تا ساعتی پیش در آدرس عکس باز می شد و حالا پیغام خطا می دهد [لینک]. البته عکس دیگر نیز در همان گزارش تصویری وجود داشته و دارد که از زاویه ای کمی متفاوت گرفته شده و آن دست نوشته در عکس دوم دیده نمی شود. همین باعث شده که یکی از خبرگزاری ها، این را دلیلی بر فوتوشاپ بودن عکس اول بخواند.

1451835598308_isna-5

 

1451835598215_isna-4

واکنش سه رسانه ی اصولگرا درباره ی عکس منتشر شده

 

عکس جنجالي سرکرده القاعده در تجمع مشهد

خبرگزاری آریا در این باره نوشت: برخي شبکه هاي اجتماعي داخلي و حتي صفحه شخصيت‌ها، تصويري را منتشر کردند که درجمع معترضان به اعدام شيخ نمر در مشهد يکي از آنان تصوير سرکرده القاعده را دردست دارد.

در تصاويري که در يکي از خبرگزاري ها از وقايع اعتراضات مشهد مشاهده شد، تصويري عجيب در ميان جمعيت ذهن هر ببينده اي را به خود جلب مي‌کند که چرا عکس فارس آل شويل سرکرده و تئوريسين القاعده عربستان که هم‌زمان با شيخ نمر اعدام‌شده است با عنوان شهيد و ترحم نسبت به وي بر دستان فردي گرفته‌شده است.

 

جعل تصویر مشکوک برای حمله به کنسولگری عربستان در مشهد

تابناک نوشت:در تصاویری که در یکی از سایت های خبری از وقایع اعتراضات مشهد مشاهده شد، تصویری عجیب در میان جمعیت ذهن هر ببینده ای را به خود جلب می‌کند که چرا عکس فارس آل شویل سرکرده و تئوریسین القاعده عربستان که هم‌زمان با شیخ نمر اعدام‌شده است با عنوان شهید و ترحم نسبت به وی بر دستان فردی گرفته‌شده است. این در حالی است که تصویر اصلی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، چنین چیزی وجود ندارد.

پشت پرده حمله به کنسولگری عربستان در مشهد چه بود؟

خبرگزاری فارس به نقل از سایت راه دانا نوشت: برخی رسانه‌های داخلی و حتی شخصیت‌ها، مغرضانه یا ساده اندیشانه در صددند تا جریانی که واضح است از سکان‌داری خارجی برای پیشبرد اهداف خود بهره می‌برد را به گروه‌ها و جریان‌های داخلی منتسب کنند.

… در تصاویری که در یکی از خبرگزاری ها از وقایع اعتراضات مشهد مشاهده شد، تصویری عجیب در میان جمعیت ذهن هر ببینده ای را به خود جلب می‌کند که چرا عکس فارس آل شویل سرکرده و تئوریسین القاعده عربستان که هم‌زمان با شیخ نمر اعدام‌شده است با عنوان شهید و ترحم نسبت به وی بر دستان فردی گرفته‌شده است.

حتی اعدام این سرکرده القاعده در میان انبوه شیعیان و از همه مهم‌تر در کنار رهبر شیعیان عربستان، خود فتنه‌ای است که توسط دولت آل سعود پیش رفته تا توجیه‌گر عمل غیرانسانی و اسلامی آل سعود در اعدام آیت‌الله نمر باشد. حال به‌احتمال‌قوی بالا بردن تصویر سرکرده القاعده در میان جمعیت معترض به اعدام شیخ نمر، این را می‌رساند که آل سعود وهابی در ایجاد فتنه و هدایت اعتراضات به سمت‌وسوی مطلوب خود ، از هیچ تلاشی دریغ نورزیده و این تصویر همچون دم‌خروسی از آستین آل سعود و نزدیکانش بیرون زده است.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا