خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارزان‌ترین مراکز خرید آنکارا؛ معرفی معروف‌ترین مراکز خرید!

رپورتاژ آگهی

یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت ترکیه، مراکز خرید است. آنکارا پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور پس از استانبول است که بیش از 5 میلیون جمعیت در خود دارد. ترکیبی از ساختمان‌ها، محله‌ها و بازارهای قدیمی با مراکز خرید لوکس و مدرن در آنکارا، فضایی  منحصربه‌فرد و پویا در این شهر ایجاد کرده است. اگر قصد سفر به ترکیه و بازدید از پایتخت این کشور را دارید، قطعا نباید از بهترین مراکز خرید آنکارا غافل شوید. ما در این مقاله به‌جز معرفی بهترین مراکز خرید آنکارا، برخی لغات و اصطلاحات پرکاربرد در زمان خرید را نیز به شما آموزش می‌دهیم. از شما خوانندگان عزیز دعوت می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مرکز خرید فروم؛ مرکز خریدی مدرن با حضور برندهای مطرح

مرکز خرید فروم (Forum Ankara Alışveriş Merkezi) یک مرکز خرید مدرن با برندهای معتبر جهانی است. وجود برندهای مشهوری چون دیزل، دولچه، کنزو، بیمن و گوچی در مرکز خرید فروم باعث شهرت این مرکز خرید در انکارا میان گردشگران شده است. مرکز خرید Forum با 2 طبقه و 149 مغازه در بلوار یوزگات، خیابان کچیورن، همه روزه از ساعت  ۱۰ صبح تا ساعت ۲۲ پذیرای مشتریان و خریداران است. اگر دوست دارید در ترکیه به زبان ترکی صحبت کرده و با مردم ارتباط برقرار کنید، شرکت در دوره آموزش زبان ترکی استانبولی، بسیار مفید خواهد بود. آشنایی با زبان ترکی به داشتن تجربه بهتر در سفر و برقراری ارتباط سالم‌تر با افراد کمک می‌کند.

بازار تاریخی آنکارا؛ ارزانترین مراکز خرید آنکارا و یکی از آثار باستانی ترکیه

بازار تاریخی آنکارا (Ankara Tarihi Pazarı) با ساختمان‌های قدیمی و خیابان‌های باریک شناخته می‌شود. برخی از گردشگران، زمان قابل‌توجهی برای بازدید از بازار سنتی آنکارا اختصاص می‌دهند. در بازار تاریخی آنکارا اجناسی چون ظروف مسی، عتیقه‌جات، زیورآلات دست‌ساز تزیینی و لباس‌های باکیفیت می‌توان خرید.

بازار قدیمی باکیرجیلار چارشیسی یکی از بازارهای سنتی آنکارا است. مطالعه لغات ترکی استانبولی با تلفظ ترکی قبل از ورود به ترکیه و به‌ویژه بازار سنتی که کسبه ممکن است با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند، بسیار مفید خواهد بود.

مرکز خرید آرمادا؛ دسترسی به انواع محصولات با قیمت مناسب

مرکز خرید آرمادا (Armada Alışveriş Merkezi)  بین مردم شهر آنکارا بسیار محبوب است. مرکز خرید آرمادا با 20 طبقه یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا بوده و بهترین برندها را می‌توان به‌راحتی پیدا کرد. آرمادا امکانات رفاهی جذابی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پارکینگ با ظرفیت ۲۲۰۰ خودرو، رستوران، سینما، سالن ورزشی، کافه‌،  مرکز خرید اختصاصی کودک و سایر امکانات تفریحی و رفاهی که به شهرت این مجموعه نیز کمک می‌کند. برای برقراری ارتباط با ترک‌زبانان و شروع یک مکالمه،داشتن دایره لغات کافی می‌تواند به شما کمک کند؛ اما، بدون آگاهی درباره گرامر یا دستور زبان هرگز نمی‌توانید مقصود خود را به مخاطب برسانید. به همین دلیل بهتر است با گرامر ترکی استانبولی نیز آشنا شوید تا به‌سادگی بتوانید منظور خود را به شنونده منتقل کنید.

مرکز خرید جپا؛ یکی از مراکز خرید آنکارا با خدمات و تخفیفات خاص

یکی دیگر از بهترین و بزرگترین مراکز خرید آنکارا، مرکز خرید جپا (Cepa Alışveriş Merkezi) است. علاوه‌بر ارائه خدمات و تخفیفات خاص به مشتریان، یکی دیگر از دلایل موفقیت و محبوبیت این مجتمع تنوع کالاها و فروشگاه‌های آن است. حضور نمایندگی‌ برندهای معروف و لوکس فرانسوی مانند کریستین دیور، شانل، ژیوانشی، روبرت پیگه، کارتیه و هرمس نیز در رشد این مرکز خرید آنکارا تاثیر به‌سزایی دارد. مرکز خرید Cepa رو‌به‌روی دانشگاه Middle East Technical و در امتداد خیابان کلیدی تجاری و عمومی آنکارا، Eskisehir Road  قرار داشته و از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای مشتریان و بازدیدکنندگان است.

لغات ترکی پر‌استفاده در زمان خرید؛ از این لغات در مراکز خرید آنکارا استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌های برقراری و شروع صحبت به زبان ترکی، یادگیری برخی لغات آن است. البته برای آن‌که بتوانید منظور خود را به‌درستی به شنونده منتقل کنید باید با دستور زبان یا گرامر زبان ترکی نیز آشنا شوید. با استفاده درست از این کلمات می‌توانید ارتباط بهتری با فروشنده برقرار کنید. برای مثال  Pazarlık yapmak به معنای چانه زدن است؛ اما در مکالمه‌های روزمره از عبارتی مانند آیا می توانید قیمت این محصول را پایین بیاورید یا به من تخفیف بدهید استفاده می‌شود.

یادگیری زبان ترکی به ساده‌ترین شکل ممکن برای دوستداران ترکی استانبولی

در این مقاله مرکز خرید فروم، بازار تاریخی آنکارا، مرکز خرید آرمادا و مرکز خرید جپا به‌عنوان بهترین مراکز خرید آنکارا معرفی شد. همچنین برخی کلمات پراستفاده در هنگام خرید را نیز با تلفظ و مثال معرفی کردیم. اگر قصد سفر به ترکیه یا مهاجرت به این کشور را دارید، با استفاده از آموزش‌های رایگان و غیر رایگان مجموعه زبان ترکی می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن این زبان را بیاموزید. برای یادگیری زبان ترکی استانبولی از طریق سریع‌ترین روش‌ها به وبسایت (zabaneturki.com) زبان ترکی مراجعه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا