خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تزریق چربی به صورت بهتر است یا تزریق ژل

رپورتاژ آگهی

تطبیق چهره و نزدیک‌سازی آن به معیار‌های زیبایی تعیین شده و همچنین جلوگیری از نمایش روند پیری پوست از جمله موضوعاتی است که در دنیای امروز به میزان زیادی توسط افراد متعدد خصوصاً بانوان دنبال می‌شود. بر همین اساس تجهیزات و روش‌های متفاوتی، توسط مخترعان دستگاه زیبایی ابداع شده تا افراد بتوانند از طریق پزشکان مشغول در حوزه‌ی سلامت و زیبایی به خواسته‌ی خود دست یابند. تزریق چربی و ژل از جمله روش‌های نوینی است که در همین راستا در بسیاری از مراکز زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در استفاده از این دو روش همواره شک و تردید‌هایی وجود دارد که ممکن است مانع از تصمیم‌گیری درست در این حوزه شود. یکی از شک و تردید‌هایی که در این موضوع مطرح می‌شود این است که از میان تزریق چربی و ژل کدام می‌تواند، تأثیرات بهتر و عارضه‌ی کم‌تری را پس از جراحی به دنبال داشته باشد. با ما تا انتهای متن همراه باشید تا بتوانید پاسخ سؤال خود را هرچه بهتر دریافت نمایید.

نحوه‌ی اثر‌گذاری چربی یا ژل بر کاهش چین و چروک پوست

همانطور که می‌دانید استحکام و شادابی پوست انسان به میزان حضور عاملی به نام کلاژل در پوست وابسته می‌باشد. میزان این وابستگی به حدی است که با افزایش سن و کاهش روند تولید این ماده در بدن، پوست انسان آن شادابی و طراوات اولیه خود را از دست داده و به مرور دچار افتادگی و به اصطلاح شل شدگی می‌شود. در همین راستا محصولات بهداشتی و مراقبتی فروانی با هدف تسریع روند کلاژن‌سازی در پوست یا افزایش کلاژن به پوست تولید می‌شوند. این درحالی است که اثر بخشی این محصولات در طولانی مدت و در استفاده‌ی مداوم از آن‌ها می‌باشد.

استفاده از روش‌های تزریق چربی یا ژل که در سال‌های اخیر به جمع روش‌های مراقبت پوست و جلوگیری از نمایش روند پیری پوست اضافه شده‌اند، برخلاف محصولات مراقبتی که به روند کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کنند، هیچگونه اثری بر روند کلاژن‌سازی پوست نخواهند داشت؛ بلکه در طی تزریق چربی یا ژل با پرشدن پوست، دیگر چین و چروک‌ها بر روی صورت نمایش داده نمی‌شوند. اما نکته‌ی دیگری که در رابطه با این دو روش باید عرض کنیم این است که اثر‌گذاری ژل یا چربی استفاده شده به جهت محو نمودن خطوط ایجاد شده بر روی پوست مادام‌العمر نبوده و به صورت سالانه یا هرچند سال یک بار بسته به روشی که انتخاب می‌کنید نیاز به تمدید دوره‌ای دارد.

آشنایی با روش تزریق یا انتقال چربی به صورت

تزریق چربی که در حقیقت یکی از جدیدترین روش‌های مورد استفاده در جهت حجیم‌سازی نقاط مختلف بدن و کاهش نمایش چین و چروک پوست است، با استفاده روش مخصوصی تحت عنوان لیپوساکشن که به برداشت چربی از نقاط مشخص شده کمک می‌کند، صورت می‌پذیرد. چربی‌های مورد نیاز در طی این روش عموماً از نقاطی از بدن نظیر اطرف شکم یا پهلو و بالای ران که با تجمع چربی بیشتری روبرو هستند، گرفته شده و پس از تصفیه و شستشو در سانتریفیوژ با استفاده از سرنگ‌های مخصوصی که دارای سوزن‌های بسیار باریک هستند، به منافذ ناحیه‌ی مدنظر که می‌تواند پیشانی، گونه و دیگر نقاط مدنظر شخص باشد، تزریق می‌شود.

یکی از نکاتی که در تزریق چربی اهمیت پیدا می‌کند، تزریق منظم و درست آن توسط پزشک می‌باشد. چراکه عدم آشنایی و تسلط با روند انجام اینکار ممکن است منجر به گلوله شدن چربی در زیر پوست و ایجاد خطرات مختلف برای سلامت پوست و یا خود شخص شود.

آشنایی با روش تزریق یا انتقال ژل به پوست

پس از بررسی تزریق چربی به صورت به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های مورد استفاده در کاهش نمایش چین و چروک پوست، لازم است در خصوص تزریق ژل به عنوان یکی از پرطرفدارترین روش‌های مورد استفاده در دنیا به ذکر نکات حائز اهمیتی بپردازیم. در خصوص این روش مورد استفاده در کلینیک‌های پزشکی باید عرض شود که ژل‌ها نیز همانند چربی با هدف پر نمودن نقاط حاوی چین و چروک و یا نقاطی که به افزایش حجم احتیاج دارند، به کار گرفته می‌شوند. ژل‌هایی که در صنعت زیبایی که به جهت بازگشت دوباره‌ی جوانی به پوست و شادابی آن یا نزدیک‌سازی صورت به معیار‌های تعیین شده مورد استفاده قرار می‌گیرند، عموماً از تأییدیه FDA سازمان غذا و داروی آمریکا بهره‌مند بوده و توانایی اثر بخشی سریع پس از تزریق به واسطه‌ی سرنگ را دارد.

این ژل‌ها بسته به کشور تولیدی و یا نوع برند و کاربردی که دارند و همچنین از لحاظ قیمتی به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که متقاضیان انجام این روش می‌بایست با انجام تحقیق در خصوص اعتبار ژل‌های مورد استفاده در یک کلینیک و یا برندی که انتخاب نموده، از سلامت موادی که قرار است وارد پوستشان شود، مطلع شوند.

کدام روش را انتخاب کنیم تزریق و انتقال چربی یا ژل؟

پس از آشنایی با روند انجام تزریق چربی و ژل اکنون می‌توانیم در خصوص این پرسش که کدام روش بر دیگری برتری دارد به صحبت بپردازیم. در پاسخ به این سؤال فاکتور‌های بسیار گسترده‌ای چون مهارت پزشک در تزریق و انتقال چربی به نسبت ژل یا نوع ژل مورد استفاده و همچنین قیمت نهایی تزریق چربی به نسبت ژل بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک پاسخ مشخصی را بیان کنیم باید بگوییم که باتوجه به میزان عوارض کمتر و دوام و ماندگاری بیشتر تزریق و انتقال چربی، این روش به نسبت انتقال ژل به پوست از برتری بیشتری برخوردار است.

علت برتری تزریق و انتقال چربی به نسبت ژل

همانطور که در بحث آشنایی با تزریق چربی به صورت عرض نمودیم، چربی‌های مورد استفاده در جهت کاهش نمایش چین و چروک از خود بدن فرد برداشته می‌شود که این موضوع عامل بسیار مناسبی برای کاهش تهاجم روش اتخاذ شده به نسبت تزریق و انتقال ژل می‌باشد. اما بحث برتری انتقال چربی به پوست به نسبت استفاده از ژل، تنها به کم تهاجمی بودن این روش و عدم ایجاد واکنش‌های آلرژیک بدن به یک ماده خارجی همچون ژل مربوط نمی‌شود بلکه به موارد دیگری چون طولانی‌تر بودن اثرات چربی تزریق شده و یا امکان حذف بخشی از بافت‌های چربی از بدن هم مربوط خواهد شد.

قیمت مناسب تزریق و انتقال ژل، آن را به روش رقابتی با انتقال چربی تبدیل کرده است

اگرچه به صورت کلی استفاده از روش تزریق چربی توسط پزشکان حاذق نسبت به روش انتقال ژل به پوست از برتری‌هایی برخوردار است، اما این روش به علت پیچیدگی بیشتر مراحل آن (برداشت چربی، شستشو و در نهایت انتقال چربی) به نسبت ژل‌های آماده از قیمت بیشتری برخوردار می‌باشد؛ به طوریکه همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد استفاده از تزریق و انتقال ژل را به چربی ترجیح دهند. اما باید به این موضوع هم توجه شود که در صورت ثابت بودن رژیم غذایی فرد و حفظ تعادل زندگی، تزریق چربی اثر‌گذاری طولانی‌تری نسبت به ژل دارد. بنابراین شاید در وهله‌ی اول برای انجام تزریق و انتقال چربی می‌بایست هزینه‌‎ی بالاتری را متقبل شد؛ اما از آنجایی که نتایج این روش قابلیت حفظ ثبات خود را به مدت بیشتری به نسبت تزریق ژل دارد، پس به طور کلی تفاوت چندانی از لحاظ قیمتی بین این دو روش نخواهد بود.

درصورت تمایل به استفاده از هریک از روش‌های تزریق چربی یا ژل و دیگر روش‌های موجود به جهت کاهش نمایش چین و چروک پوست خود یا افزایش حجم بخش‌های مختلفی از پوست خود، می‌توانید به کلینیک پوست و مو و تناسب اندام آذین مراجعه فرمایید. کلینیک آذین با برخورداری از مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارائه‎‌ی تخصصی‌ترین خدمات در ارتباط با پوست و مو و اندام در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای ارتباط با این مجموعه و آشنایی بیشتر با تنوع خدمات آن می‌توانید از آدرس اینترنتی https://azin.clinic استفاده نمایید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا