خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فریال استیج مهمتر است یا انتخابات مجلس

جمعه فرار رسید؛ روز دو انتخاباتی که هر یک از آن یکی مهم‌تر است؛ اما طبق نتیجه‌ی نظرسنجی‌ها بخشی از مردم علی رغم توانایی تاثیرگذاری در آن شرکت نمی‌کنند.

به گزارش انصاف نیوز، بخشی از جامعه که نسبت به اثرگذاری در انتخابات در سال‌های اخیر بی میلی نشان می‌دهند، نسبت به چیزی غیراثرگذار در سرنوشت خود مثلا مسابقه‌ی استیج شبکه‌ی من‌وتو بی میلی نشان نمی‌دهند.

بی میلی به مسایل تاثیرگذار در زندگی و گرایش به موضوعات کم اهمیت‌تر، یکی از دغدغه‌های بخشی از جامعه‌شناسان در سال‌های اخیر است.

جامعه‌ی ایران در سال‌های اواخر دهه‌ی هفتاد و اوایل دهه‌ی هشتاد به حوزه‌ی سیاسی واکنش‌های قابل توجهی نشان می‌داد ولی حالا بخشی از جامعه به سیاست «بی احساس» به نظر می‌رسد.

تشییع جنازه‌ی مرتضی پاشایی، خواننده‌ی پاپ، یکی از اتفاق‌هایی بود که بحث‌های زیادی را در میان فعالان سیاسی و جامعه‌شناسان برانگیخت.

نظرسنجی‌های انتخاباتی در روزهای اخیر نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از پاسخ دهندگان انگیزه‌ای برای دخالت در سرنوشت خود در انتخابات ندارند، در حالی که با مشکلات اقتصادی و اجتماعی مشابهی با دیگر بخش‌های جامعه مواجه هستند.

بررسی جستجوهای اینترنتی نشان می‌دهد که خواننده‌ی زیرزمینی به نام «تتلو»، یا «فریال» خواننده‌ی برنامه‌ی «استیج» شبکه‌ی من‌وتو، و یا «سوشا مکانی» فوتبالیست جنجالی پرسپولیس، با فاصله بالاتر از موضوع جریانات و کاندیداهای انتخابات دنبال شده است.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شرکت بخش کم توجه به انتخابات، در بسیاری از انتخابات‌ها می‌تواند بر نتیجه تاثیر قابل توجهی بگذارد و آنها را تغییر دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا