خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بالاخره بخش اول S۳۰۰ به ایران وارد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ورود بخش اول تجهیزات S300 به ایران را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جابری انصاری  صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود بخشی از سامانه دفاع ضدهوایی S۳۰۰ به ایران از طریق دریای خزر گفت: پیشتر هم گفته بودیم که این تعهد علی رغم چند بار جابجایی در زمان آن در مسیر اجرا قرار دارد و امروز اعلام می کنم که بخش اول این تجهیزات وارد کشور شده است و ورود بخش های دیگر آن هم ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین خبر داد: فدریکا موگريني مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه ٢٨ فروردين به تهران سفر مي كند. موگرینی را در این سفر يك هيات ٧ نفره همراهی می کند. نخست وزير ايتاليا نيز فردا به تهران می آيد.

[توضیح: عکس آرشیوی است]

 

جهان نیوز هم دقایقی پیش به نقل از یک منبع آگاه از پهلو گرفتن کشتی نظامی روسی حامل اس 300 در دریای خزر خبر داد و با انتشار فیلمی از تریلیهای حامل آن، نوشت:

این کشتی که پس از سال ها افت و خیز به ایران رسیده، حامل بخشی از اس 300 های تعهد شده توسط روسیه است.

سرانجام بعد از 9 سال از امضای قرارداد فروش سامانه موشکی سطح به هوای اس -300 بین ایران و شرکت روس آبارون اکسپورت، این سامانه وارد ایران ارسال شد. مسکو در سال 2010 به بهانه قطعنامه شورای امنیت این قرارداد را لغو کرده بود.

به گزارش جهان، در حال حاضر این سامانه در حال انتقال به تهران است. هنوز از نوع و مدل سامانه اس 300 ارسالی به ایران خبری در دست نیست.

سامانه موشکی اس۳۰۰ که یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع ضدهوایی در جهان است، برای دفاع از تاسیسات مهم در برابر حملات هوایی طراحی شده و می‌تواند تا ۱۰۰ هدف را هم‌زمان در آسمان ردیابی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا