خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محافظان ناپیدای امنیت

ع. ر. ایمانی در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «محافظان ناپیدای امنیت» نوشت:

شاید. بدترین مهمان تاریخ شب عید مردم ایران ویروس منحوس کرونا بوده باشد.

ویروسی که جان انسانهای بسیاری را گرفت، مشاغل زیادی را نابود کرد و ضربه‌ی تلخی بر جامعه تحریم زده ایران وارد کرد.

این ویروس، علی رغم تلخی‌های فراوان، ممیز و نشان‌گر خیلی مسائل دیگر هم البته بود. از جمله، قدر عافیت دانستن و شاکر سلامت بودن و در کنار جمع بودن ناگفته نماند، همین، ویروس بدجنس بود که نشان داد که کادر درمانی و پرستاران و پزشکان. فرشتگانی هستند که در کنارمان هستند و تیمارگر دردمان و باید لحظه لحظه از بابت محبتشان، تشکر کرد.

ولی در همین این ایام جوانمردان و شیر زنانی بودند که هرگز دیده نشدند.بزرگانی بودند که در شرایطی که غالب ادارات تعطیل بودن، جهت، امنیت مردم، حجم کارشان را چند برابر کرده تا دوستان خوشحال، ولی دشمنان شاد نشوند. این غیور مردان که هیچ وقت نشان داده نشدند، پرسنل خدوم زندان‌ها بودند. کارکنانی که به جبر امنیت و حفاظت، نه اسمی از ایشان است و نه تصویری. مخدومانی که با نازل ترین مزایا یک‌تنه در مقابل، چند صد مجرم و بزهکار مردانه ایستاده و قدمی عقب نکشیدند تا هم‌وطنان، فقط دردشان کرونا باشد و نه درد امنیت.

مظلومانی که علاوه بر خطر و ریسک بالای، بیماری‌های مسری و واگیر دار حالا باید روزها و شب‌های شیفتشان در معرض خطر بیماری، کرونا باشند و زمان استراحت به جهت حفظ سلامت نزدیکان قرنطینه خانواده.

عزیزانی که هیچ زمانی نامی از آنها و رشادتشان نیست. مگر زمانی که اتفاقی در یکی از مجموعه زندان‌ها بیفتد تا دوست و دشمن، آن را پررنگ و خستگی را بر تن‌شان بگذارند.

برای گفتن، از سنگینی و تلخی این شغل، مثنوی‌ها باید گفت و سطرها باید نوشت
ولی، کارکنان زندان باید علاوه بر جنگیدن و اصلاح مجرمین با جیب خالی، به جنگ تورم افسار گسیخته نیز بروند.

یکبار، دوستان مجلس نهم، به درستی با‌ درک از سختی این شغل، قانونی تحت عنوان. قانون تسری برای افزایش حقوق کارکنان زندان تصویب و به تایید شورای نگهبان هم رساندند ولی به دلایل واهی. دولت محترم از اجرای آن تا کنون سرباز زده است.

عاجزانه، از دولتمردان و خانه ملت‌نشینان، خواهش‌مندم با اجرای، قانون مصوب. بخشی از خدمات بی شائبه این عزیزان جبران شود. تا حداقل قدری از دغدغه این غیور مردان کم شده و بدانند حالا که قرار نیست زحمتشان به تصویر عموم درآید از دل‌ها فراموش نشدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا