خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برجام به گور رفت، یعنی چه

«علی شعاعی»، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز، درباره‌ی برجام نوشت:

هموطنان گرامی، برجام یعنی چه _ برنامه‌ی جامع اقدام مشترک برجام بعنوان یک توافق که منافع ایران را هم تامین کند و از مدت‌ها قبل نیمه جان بود و در چند روز قبل آقای ترامپ آنرا کشت و نعش آنرا هم بگور سپرد. هر کس غیر از این فکر کند، مثل آقای روحانی دارد خودش را یا مردم بیچاره را گول می زند.

وجود اروپایی‌ها بدون آمریکا السویه (فقط جهت نگهداشتن ایران در برجام) است. آنها گفته‌اند می‌مانند ولی تهدید کرده‌اند ماندنشان مشروط به اجرای دقیق برجام، طولانی کردن تاریخ انقضای آن و رای مردم 2025 و تصحیح موارد دیگر آن، کاهش قدرت موشکی کشور، و خروج ایران از منطقه است. به این شروط حتی در اعلامیه مشترکی که فرانسه، آلمان، و انگلیس بعد از خروج آمریکا منتشر کردند هم اشاره شده است. یعنی از این بیشتر نمی‌شد به دولت ایران و مردم ما اهانت کرد. روس‌ها هم به همراه چینی‌ها همان کاری را خواهند کرد که قبل از برجام می کردند. یعنی هم آمریکا را داشتند و هم لقمه و هم منافع خود را در ایران حمایت میکنند. من برای کشور و مردمم جدا متاسفم که باید تا این حد یتیم شده باشند. با اینکه از برجام هیچ وقت حمایت نکردم و نمی‌کنم ولی از مردنش هم خوشحال نیستم چون می‌دانم بوی تعفن لاشه‌اش برای ایران و ایرانی بسیار مضر خواهد بود. به قول وزیر امور خارجه دولت بریتانیا تا امروز برجام یک دستبند بدست ایران بود. از امروز مرده‌اش، با حفظ زنجیر، منشا ویروس‌های خطرناکی هم خواهد بود.

حقیقت این است که ترامپ و دارودسته اش بدنبال تضعیف و بی ثبات کردن کشور هستند تا از این مسیر از جمهوری اسلامی امتیازات کشنده‌ی امنیتی بالا بگیرند و بعد اگر شد ساقطش کنند. نگرانی من برای مردم و کشور این است که حتما هزینه‌های بسیار سنگین بیشتری خواهند پرداخت بدون اینکه نتیجه‌ای عایدشان شود ؛تا کی باید هزینه بدون بهره داد؟

و اما آنچه مرا حتی بیشتر نگران می‌کند بی تدبیری و یاسی بود که در حرف‌های آقای دکتر روحانی، یعنی دولت تدبیر و امید، در روز باطل شدن برجام در ساعت پایانی شب در مصاحبه زنده‌اش به نمایش گذاشته بود، ایشان در صحبت کوتاه خود متعاقب خروج آمریکا از برجام گفتند که به وزارت امورخارجه دستور داده‌اند که مذاکره با اروپا را ادامه دهد تا ببینیم آنها چگونه می‌توانند به تعهداتشان بدون آمریکا بطور کامل عمل کنند. یعنی آقای دکتر روحانی نمی‌داند که حتی با حضور آمریکا هم اروپاییان به تعهداتشان بطور کامل عمل نکردند؟

ایشان همچنان گفتند که به سازمان انرژی اتمی کشور هم دستور داده‌ام که آماده‌ی از سر گرفتن غنی سازی صنعتی باشند. یعنی آقای روحانی نمی‌داند که چنین برگشتنی بعد از نابود کردن صنعت هسته‌ای کشور سال‌ها طول خواهد کشید و اینکه شروع دوباره‌ی آن بعد از برجام تنها توسط یک دولت مردمی و مقتدر و با هزینه‌های بالا ممکن خواهد بود؟

و آقای دکتر روحانی نمی‌داند که دولت ایشان هیچ یک از این مشخصات را ندارد؟ دولت دکتر روحانی متاسفانه تحت تاثیر حرف‌های دروغین و گول شارلاتان بازی‌های اروپاییان و افرادی مثل جان کری را خوردند. آقای ترامپ از برجام خارج شد و بازهم خواستار یک مذاکره جامع با ایران شد.

متاسفانه آقای تدبیر و امید بازهم این حرف را نشنید و در عوض وزیر امور خارجه‌اش را به اروپا  فرستاد. البته به وطن پرستی مدیریت جناب آقای دکتر ظریف شکی ندارم چرا که زمانی ایشان بعنوان وزیر خارجه دولت تدبیر و امید معرفی و تعیین شد آمریکایی‌ها گفته بودند خیلی باید با احتیاط و هوشیارانه با او ارتباط گرفت چرا که او یک فرد سیاسی خبره است. متاسفانه ایشان خودش را هم آلت دست آقای دکتر روحانی کرده است هم به مردم ما…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا