خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون اول قوه قضاییه کیست؟ | از هم‌صدایی با منتقدان تا احتمال محکومیت فرزندان

«معاون اول قوه قضاییه» در روزهای اخیر و همزمان با اظهارات سخنگوی دستگاه قضایی مبنی بر تشکیل پرونده‌ی قضایی برای فرزندان یک مقام ارشد قضایی بیشتر از گذشته مورد سوال رسانه‌ها قرار گرفته است.

به‌گزارش انصاف نیوز، محمد مصدق کهنمویی که پیش از انتصاب به‌عنوان معاون اول دستگاه قضا معاون حقوقی قوه قضاییه بود در سال ۱۳۴۱ در شهرستان اسکو به دنیا آمد.

آقای مصدق در دوران ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه به ریاست دیوان عدالت اداری منصوب شد و پیش از آن نیز معاون حقوقی رئیس دستگاه قضا بود.

با آغاز به کار محسنی اژه‌ای به‌عنوان رئیس قوه قضاییه، او در حکمی محمد مصدق را به سمت معاون اول خود منصوب کرد.

محمد مصدق در دو مقطع زمانی با بیانی صریح و کم‌سابقه نسبت به عملکرد مسئولان دیدگاه‌های انتقادی خود را به شکل علنی مطرح کرده بود؛ نخست در موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری باشد که آن را «ننگ قانون» نامید و دفعه‌ی دوم در روزهای اخیر و در دفاع از کانون وکلا.

حجت‌الاسلام مصدق در زمانی که به‌عنوان معاون اول قوه قضاییه فعالیت می‌کرد در انتقاد از تصویب تبصره ماده ۴۸ که بر اساس آن متهمان پرونده‌های امنیتی تنها می‌توانند وکیل خود را از فهرست وکلای مورد تایید رئیس قوه قضاییه انتخاب کنند، گفته بود: تبصره ماده ۴۸ ننگی برای قانون است. بعد از تصویب این تبصره خواستند فهرستی از وکلا را اعلام کنند و من به مسئولان گفتم که اشتباه اول تصویب تبصره و اشتباه دوم تنظیم فهرست بود.

او در هفته‌های اخیر نیز با انتقاد صریح نسبت به تصمیمات مجلس شورای اسلامی درباره‌ی کانون وکلای دادگستری با همراهی با اعتراض اعضای این کانون گفت: قوه قضاییه در جریان تصمیم مجلس برای سپردن امور وکالت به وزارت اقتصاد نیست و ما هنوز نمی‌دانیم منشا و علت این تصمیم چه چیزی بوده است. بر اساس قوانین و مقررات آنچه که به قوه قضاییه مربوط است، باید حداقل با مشورت و اطلاع این قوه صورت گیرد.

در چند روز گذشته نام فرزندان معاون اول قضاییه بیش از او در محافل غیررسمی رسانه‌ای به گوش می‌رسید و از حضور آنها به‌عنوان متهمان پروند‌ه‌ای مرتبط با مفاسد اقتصادی و پولشویی سخن به میان آمده است.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود در واکنش به این شنیده‌ها گفت: پرونده فرزندان یکی از مسئولان دستگاه قضایی مدتی است که مطرح شده و چنین پرونده‌ای در قوه قضاییه در حال رسیدگی است

ساعاتی قبل نیز خبرگزاری اصولگرای تسنیم جزییات تازه‌ی پرونده را منتشر و اعلام کرد که منظور سخنگوی دستگاه قضا از فرزندان یکی از مسئولان دستگاه قضایی دو پسر معاون اول قوه قضاییه بوده‌است.

متن کامل خبر مربوط به پرونده‌ی فرزندان معاون اول قوه قضاییه را می‌توانید در اینجا بخوانید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا