خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: آقا به وزیر کار گفتند اگر من جای شما بودم، در هیأت دولت یقه پاره می‌کردم

خطیب نماز جمعه مشهد می‌گوید: رهبر انقلاب در نمایشگاه تولیدات ایرانی، به غرفه پوشاک رسیدند، وزیر گزارش داد که این غرفه مربوط به آذربایجان شرقی است که ابتکاراتی دارند اما واردات باعث رکود کارشان شده. آقا گفتند اگر من جای شما بودم، در هیأت دولت یقه پاره می‌کردم که چرا واردات باید این کار را با تولید بکند.

به گزارش مهر، آیت‌الله  سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهار کرد:این هفته، هفته معلم و هفته کارگر است، دو قشر مؤثری که تضمین‌کننده سرنوشت جامعه‌اند.امسال، سال حمایت از محصول وجودی قشر عظیم فعال و کارگر در این کشور و در جامعه ما بوده و باید شعار حمایت از کالای ایرانی با همت شما مردم و حسن ابتکار مسئولان نظام محقق شود.

وی افزود:کارگر و کالای ایرانی، دو نقش مقابل دارند، توسعه کالای ایرانی، پرورش استعداد و ابتکار کارگر است و کارگر نیز با تولید کالای ایرانی سه خصوصیت به وجود می‌آورد که شامل رشد اقتصاد، خودکفایی و عزت ملی است.

امام جمعه مشهد بیان کرد:ریشه و بنیان اقتصاد کشور، برآورده اقدام داخلی کشور ما بوده که عامل و بنیان‌گذار اصلی‌اش، بازوان توانا، ذوق و استعداد کارگران عزیز کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا باشد تولید نداشته باشیم ، فعالیت و ابتکارات در تمام عرصه‌ها بی‌اثر است. هیچ عنصری بالاتر از خودکفایی در استقلال ما نیست، این‌که دست ما پیش کسی دراز نباشد، چشممان به در خانه بیگانه دوخته نباشد و امیدمان به خودمان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: ۸۰ میلیون جمعیت یعنی ۸۰ میلیون استعداد، ابتکار، مغز، فکر، دست و بازوی فعال با انبوه استعداد.هر نسلی از ما به دنیا می‌آید، تحولی در عرصه‌های زندگی ما ایجاد می‌کند. آنچه این‌ها را به سرمایه خودکفایی تبدیل می‌کند، تولید و بازوی کارگر است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد یک کالایی با کیفیت بالا و عرصه پیشرفت در میدان رقابت تولیدات دیگران، خودش را در میان دیگر ملت‌ها با نشان ایرانی نشان داد، این سرمایه عزت ملی است.

وی اظهار کرد: آنچه برای قشر کارگر به‌عنوان یک ضرورت مطرح است، امنیت شغلی است. او نمی‌داند این کارخانه سرپا می‌ماند یا نه، وقتی کارخانه تعطیل می‌شود، ۳۰۰ خانواده یعنی قریب به هزار نفر در زندگی خود مستأصل می‌شوند که باید از عوامل ناامنی شغلی باید جلوگیری شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: واحد تولیدی، در کنار موافقت اصولی و تسهیلاتی که می‌گیرند، دولت می‌تواند اعمال‌نفوذ کند.جریان نظارتی حمایتی از طریق وزارت تعاون بر دستگاه تولیدی ایجاد شود که اگر به خاطر مشکلات بانکی، مالیاتی، بازار و فروش نرفتن جنس بنا شد به‌طرف سقوط حرکت کرد، این دستگاه نگذارد این کارگاه و دستگاه سقوط کند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد:رهبر انقلاب در نمایشگاه تولیدات ایرانی، به غرفه پوشاک رسیدند، وزیر گزارش داد که این غرفه مربوط به آذربایجان شرقی است که ابتکاراتی دارند اما واردات باعث رکود کارشان شده. آقا گفتند اگر من جای شما بودم، در هیأت دولت یقه پاره می‌کردم که چرا واردات باید این کار را با تولید بکند.

علم الهدی تصریح کرد: این تأکید رهبری به وزیر تعاون یعنی آقای وزیر تعاون، شما متولی ادامه کار کارگر، امنیت کار کارگر و به بازار آوردن کالای کارگری هستید.

وی گفت:باید به‌عنوان مدافع کارگر یقه پاره کنید که چرا واردات بی‌رویه در پوشاک باید این وضعیت را به وجود بیاورد که ذوق و استعداد کارگر ما کور شود؟واردات خارجی چه به‌صورت قاچاق و چه رسمی، نباید بازار را طوری بگیرد که تولیدکننده داخلی ما بازار نداشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. … به خانه ات نظری بینداز از جوراب و [باقی لباس‌ها] و قاشق و بشقاب و چنگال و لامپ و ماشینت [خیلی ها] خارجی اند . حتی [بخشی از] مهر و تسبیح [های در باراز] هم مال بت پرستهاست . اول فکر کن . التفکر ساعتی افضل من سعت عبادتی منهم مثل تو عربی بلدم

    1
    2
  2. جناب علم الهدي، کلا وارد کننده ها چه کساني هستند؟ انحصار واردات در همه چيز دست کيست؟ چرا مسئولين و شما، خود را به کوچه علي چپ ميزنيد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا