خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تهران صاحب کنارگذر می‌شود

 معاون وزیر راه‌ و‌ شهرسازی از آغاز عملیات ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در سال آینده خبر داد و گفت: احداث این آزادراه در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران تاثیر بسزایی دارد و موجب تسهیل در رفت و آمد کریدور غرب به شرق خواهد شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، علی نورزاد – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل – اظهار کرد: این آزادراه به طول 156 کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج – قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی(ره) می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم – گرمسار پایان می‌یابد.

وی افزود: ساخت این کنارگذر یکی از مهمترین مطالبات پایتخت‌نشینان، رانندگان و مسافران کریدور غرب به شرق است که با توجه به پیچیدگی‌های آن تاکنون محقق نشده بود.

نورزاد گفت: احداث این آزادراه نقش موثری در کاهش بار ترافیکی کریدورهای شرقی – غربی خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از احداث این آزادراه را کاهش آلودگی شهر تهران و تسهیل رفت‌ و آمد در قسمت مرکزی پایتخت عنوان و اظهار کرد: رفع گره ترافیکی محدوده شهرهای تهران و کرج از مزایای ویژه احداث این آزادراه است.

وی گفت: این آزادراه با تعامل مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در آستانه اجرا قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است.

به گفته او این طرح در لایحه بودجه سال 93 کل کشور دارای ردیف اجرایی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا