خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای ظریف! «درخواست جدی» دیگران را می پسندید؟

در حال حاضر تیتر یک چند خبرگزاری این است: «در دیدار با مقامات نیجریه مطرح شد؛ درخواست جدی ظریف برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی».

به گزارش انصاف نیوز، چنین درخواستی درباره ی شیخ زکزاکی مشابه با درخواست مقامات دیگر کشورها از ایران درباره ی موسوی و کروبی به نظر می رسد؛ درخواستی که معمولا «دخالت در استقلال کشور» خوانده می شود.

تیتر تعدادی از درخواست های مشابه در سالهای اخیر:

– درخواست بان‌کی‌مون برای آزادی کروبی و موسوی

– درخواست آلمان از ایران برای آزادی موسوی و کروبی

– درخواست آمریکا از ایران برای آزادی کروبی، رهنورد و موسوی

– ریاست اتحادیه اروپا خواستار آزادی موسوی و کروبی از حبس خانگی شد

نمونه ای از پاسخ ها به این درخواست ها نیز اینچنین بوده است: «حسین جابری انصاری، بهمن ماه سال گذشته، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه، در باره ی اظهارات معاون وزیر خارجه ی آمریکا مبنی بر لزوم آزادی موسوی و کروبی گفت: این مساله جزو مسائل داخلی جمهوری اسلامی است که در مسیر خود پیگیری می‌شود و ارتباطی با کشورهای خارجی ندارد».

آیا دکتر ظریف، طرح چنین «درخواست جدی» را در جلسات رسمی با مقامات عالی نیجریه را حرکتی دیپلماتیک می داند؟

متن خبر به نقل از ایسنا

در خواست جدی ظریف برای آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی»

وزیر خارجه کشورمان، که اواسط هفته جاری در جریان سفر منطقه ای خود به غرب افریقا به نیجریه سفر کرده بود در دیدار با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور آزادی «شیخ ابراهیم زکزاکی » با جدیت خواستار شد.

حجت‌الاسلام علی فلاح زرومی ، نماینده جامعةالمصطفی (ص) که در سفر هیأت ایرانی به نیجریه حضور داشت ،  اعلام کرد: دکتر ظریف در دیدار با مقامات نیجریه از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی ،موضوع آزادی ایشان را به عنوان فردی که همه فرقه‌های اسلامی را به حفظ وحدت دعوت کرده، با جدیت خواستار شد.

نماینده جامعةالمصطفی (ص) افزود: وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که آزادی شیخ زکزاکی، قطعا اثرات ثمربخشی برای مقابله با افراط گرایانی مثل بوکو حرام در نیجریه خواهد داشت.

وی همچنین نیاز به معالجه و درمان شیخ زکزاکی را به مسوولان نیجریه‌ای یادآوری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای ظریف عزیز ، مرگ خوبه ولی برای همسایه !!؟؟

    جناب عالی وقتی کارتان در حوضه سیاست خارجی پیش میرود که از سیاست های داخلی بتوانید دفاع کنید . پس شاید بهتر باشد بجای درخواست و چانه زنی برای غریبه ها در خارج ، این کار را برای خودی ها در داخل انجام دهید ، بعد با دستی پر به سیاست خارجی خودتان بپردازید.

  2. به گزارش انصاف نیوز، چنین درخواستی درباره ی شیخ زکزاکی مشابه با درخواست مقامات دیگر کشورها از ایران درباره ی موسوی و کروبی به نظر می رسد؛ درخواستی که معمولا «دخالت در استقلال کشور» خوانده می شود.

    تیتر تعدادی از درخواست های مشابه در سالهای اخیر:

    – درخواست بان‌کی‌مون برای آزادی کروبی و موسوی

    – درخواست آلمان از ایران برای آزادی موسوی و کروبی

    – درخواست آمریکا از ایران برای آزادی کروبی، رهنورد و موسوی

    – ریاست اتحادیه اروپا خواستار آزادی موسوی و کروبی از حبس خانگی شد
    +

    _ تعدادی ( نه اندک) ایرانی مقیم ایران

    این آخری هم شاید بشه اضافه کرد البته کشور نیست!

    1. بي کس عزيز، اين رديف آخري، شامل بسياري از مردم ايران ميشود که به کرات به گونه اي اين تقاضاي خود را بيان کرده اند و با عرض پوزش از جنابعالي، البته که مردم يک کشورند.

  3. سؤال مطرح شده انصافاً هوشمندانه و در عين حال مشابه اعتراضات ايران به زندانى شدن شيخ قاسم در بحرين و مرحوم شيخ نمر در عربستان است. مگر مقامات نظام بارها از وجود معيارهاى دوگانه در نظام بين الملل شكايت نكرده اند ؟!

    1. نمیدانم منظورتان از کلمه هوشمندانه چیست اولا یک دیپلمات در این نظام محدوده اختیاراتش چیست؟ثانیا حداقل ما تفاوت مقبولیت را با مشروعیت میدانیم…………….

  4. جناب مرتضى، درود بر شما كه نكات فوق العاده مهمّى را گوشزد فرموديد . من اختيارات وزير خارجه و همچنين مقوله مهم / مقبوليت و مشروعيت / را پاك فراموش كرده بودم، كاش دكتر ظريف پاسخ ظريفانه حضرتعالى را مشاهده ميفرمود تا در مواجهه با چنين موردى در خارج از كشور فوراً محدوده اختيارات خود در نظام اسلامى را تبيين و با استناد به استدلال فوق العاده متين و منطقى جنابعالى مقامات خارجى را كيش و مات نمايند.

  5. این دو قیاس مع الفارق است چراکه موسوی و کروبی خارج از نظام سیاسی به دنبال براندازی بوده اند و درخواست سایر کشورها یعنی دخالت در نظام سیاسی، ولی زکزاکی یک رهبر مذهبی بوده است و نشانه هایی از اینکه مردم را به تخریب نظام سیاسی نیجریه ترغیب کرده باشد وجود ندارد، در عین حال ما از حضرت رسول داریم که من اصبح و لم یحتم به امور المسلمین لیس بمسلم. لذا این موضوع به هم ارتباطی پیدا نمی کند و دخالت در امور نیجریه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا