خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایران رکورددار برگزاری جشنواره سینمایی در جهان! | محمد تاجیک

محمد تاجیک، روزنامه‌نگار سینمایی، در یادداشتی درباره‌ی تعداد جشنواره‌های سینمایی در ایران نوشت:
در حالی که سینماها با رکود کم سابقه‌ای مواجه شده‌اند در زمینه برگزاری جشن و جشنواره سینمایی در دنیا رکورددار شده‌ایم!
*هم اکنون که این یادداشت را می‌خوانید جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا در خانه سفیر استرالیا در حال برگزاری است. جشنواره‌ای که مثل همه جشنواره‌های دیگر، جوایزش تکراری است و خیلی تأثیر گزاری چندانی ندارد.
*دیروز هم جشنی با موضوع فیلم کوتاه برگزارشد که بانی آن شهاب حسینی بازیگر سینمابود. این روزها جشنواره فیلم شهر هم در حال برگزاری است. در حالی که سینماها رونق چندانی ندارد، ما در زمینه برگزاری انواع و اقسام جشن‌ها و جشنواره‌های متنوع و گوناگون صاحب رکورد هستیم و تقریباً هر روز یک جشن یا جشنواره سینمایی پرزرق و برق در حال برگزاری است.
*درباره جشن فیلم کوتاهی که توسط شهاب حسینی برگزار شد در توییترم مختصراً نوشتم این جشنی که با موضوع فیلم کوتاه توسط شهاب حسینی برگزارشده، هیچ نسبتی با فیلم کوتاه ندارد …این لاکچری بازی‌ها، شو ها و نمایش‌ها از ذات فیلم کوتاه به دور است … در همین توییت نوشته بودم حواشی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در جایی مثل ایران مال، برای خیلی‌ها هنوز درس عبرت نشده است.
البته یکی دو تن از افرادی که خیلی نسبت به شهاب حسینی تعصب داشتند نسبت به این توییت من واکنش تندی نشان دادند که قابل تأمل بود.
*چند وقت پیش بود که برگزاری جشن کانون کارگردانان، با انتقادات برخی مواجه شد که چرا در چنین شرایط اقتصادی چنین جشنهایی برگزار می‌شود.
بعدها هم وقتی جشن انجمن منتقدان به دلیل شرایط اقتصادی برگزار نشد، این اقدام با تحسین عده زیادی مواجه شد.
البته دومرتبه برگزاری جشن صنف تهیه کنندگان باعث شد انتقادات گسترده‌ای مطرح شود، در همین جشن شاهکار جالبی به وقوع پیوست و به مهران مدیری به خاطر بازی در فیلم رحمان ۱۴۰۰، جایزه داده شد!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا