خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رحیم پور ازغدی: افراد ناآگاه از عنوان «پارتنر» برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند!

حسن رحیم پور ازغدی می‌گوید که ازدواج موقت و دائم راه حل مدیریت «امیال نفسانی و شهوانی» است و افرادی که در برابر این دو واکنش نشان می‌دهند ناآگاه هستند و از عنوان «پارتنر» برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: اسلام هیچ‌گاه به دنبال سرکوب غرایض انسانی نبوده است، عنوان کرد: غرایض نفسانی و شهوانی در وجود هر انسانی وجود دارد و دین اسلام نیز ماهیت آنها را به رسمیت شناخته است؛ اما مدیریت این غرایض را اولویت قرار داده ازدواج دائم و موقت نیز راهکار برای مدیریت این امیال است. 

آقای رحیم پور ازغدی ادامه داد: بسیاری از افراد ناآگاه نسبت به این دو موضوع واکنش نشان می‌دهند و از راهکاری مانند ازدواج سفید و از عناوینی تحت عنوان پارتنر برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند، درحالی‌که اصل رابطه به مسئولیت طرفین به یکدیگر است که این وضعیت در ازدواج سفید و دوستی‌های خیابانی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، عضو شورای انقلاب‌ فرهنگی امروز در برنامه به اسم «زن علیه زن» که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به پیشینه حجاب در ایران اظهار کرد: مسئله حجاب در ایران قدمت تاریخی دارد و در ابتدا حجاب در میان طبقات اشراف رواج داشته و باتوجه‌به جایگاه خانواده میزان اهمیت آن متفاوت بود و طبقات اشراف با حفظ حجاب خود را نسبت به مردم سایر عادی متفاوت می‌دانستند.

عضو شورای انقلاب‌فرهنگی با بیان اینکه حجاب برای زنان، در راستای حفظ کرامت انسانی آنهاست، بیان کرد: حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اثرگذاری در جامعه هیچ‌گاه توسط اسلام با مانع مواجه نشده است و تعریف حجاب به‌منظور حفظ کرامت یک زن نشان می‌دهد که برخلاف مغرضان و کج‌اندیشان اسلام به دنبال حذف زنان از زندگی اجتماعی نبوده است.

وی افزود: قاعده و سرشت طبیعت زن و مرد این است که زن باید هنر زن بودن را داشته باشد و مردم نیز هنر مردم بودن را. در نهایت هر دو باید توجه به شأن انسان داشته باشند. زن دانا هیچ‌گاه به دنبال رقابت با همسر خود نیست، مرد آگاه نیز به دنبال حمایت از کانون خانواده است.

ازغدی با بیان اینکه اسلام هیچ‌گاه به دنبال سرکوب غرایض انسانی نبوده است، عنوان کرد: غرایض نفسانی و شهوانی در وجود هر انسانی وجود دارد و دین اسلام نیز ماهیت آنها را به رسمیت شناخته است؛ اما مدیریت این غرایض را اولویت قرار داده ازدواج دائم و موقت نیز راهکار برای مدیریت این امیال است. بسیاری از افراد ناآگاه نسبت به این دو موضوع واکنش نشان می‌دهند و از راهکاری مانند ازدواج سفید و از عناوینی تحت عنوان پارتنر برای فریب افکار عمومی استفاده می‌کنند، درحالی‌که اصل رابطه به مسئولیت طرفین به یکدیگر است که این وضعیت در ازدواج سفید و دوستی‌های خیابانی وجود ندارد.

عضو شورای انقلاب‌فرهنگی بیان کرد: زن و مرد به‌صورت فطری نسبت به انتخاب لباس و نوع نگاه جامعه نسبت به پوشش خود اطلاع دارند، پوششی نامتعارف زنان باعث می‌شود جایگاه آنها به‌عنوان یک انسان نادیده گرفته شود. در کمال تأسف برخی از مردان نیز با سوءاستفاده از ادبیاتی مانند آزادی به دنبال سوء استفاده از شرایط برای رسیدن به امیال خود هستند.

وی با بیان اولین قربانی بی‌بندوباری ازبین‌رفتن عشق در زندگی مردم است، عنوان کرد: شوق وصال و عشق‌ورزیدن در خانواده‌ها اولین قربانی بی‌بندوباری در جامعه هستند، ارتباطات افسارگسیخته باعث می‌شود که کانون خانواده سرد شود، زن و شوهر نیز با مقایسه زیبایی افرادی که در جامعه حضور دارند، دیگر تمایل و ذوقی برای ادامه زندگی با یکدیگر نداشته باشند.

ازغدی بیان کرد: پوشش مناسب برای حضور زنان در جامعه علاوه بر اینکه شرایط را برای حضور سالم و با کارایی بالا را فراهم می‌کند، یک حق طبیعی در جامعه است.

عضو شورای انقلاب‌ فرهنگی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا پرداخت به مسئله حجاب باید در اولویت باشد یا خیر عنوان کرد: مسائل مهم و مشکلات مهمی در کشور وجود دارد؛ اما این موضوع نباید به معنی نفی مسائل باشد، مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد؛ اما این بدین معنا نیست که سایر مسائل را باید کنار گذاشت مسئله حجاب به اندازه مسائل اقتصادی مهم است که عدم توجه به آن باعث نابودی کانون خانواده خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا