خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نرود میخ آهنین در سنگ | یادداشت عماد باقی درباره مهسا امینی

عمادالدین باقی طی یادداشتی نوشت:

سالهاست اینهمه درباره اینکه گشت ارشاد و‌ گیر دادن به روسری، خلاف عقل و شرع و‌ حقوق بشر و عملی نفرت انگیز است گفته شده اما اثری نداشته.
وقتی خبر اندوهبار #مهسا_امینی را شنیدم زبانم بند آمده و قلم خشگیده، به ویژه که در همین چندماه اخیر این چندمین فاجعه در گشت اضلال است که افکار عمومی را تکان داده است.
اصلا می خواهیم بنا را بر این بگذاریم که آنچه در شبکه های اجتماعی پیرامون بدرفتاری با دختر بیست و دوساله ساله سنندجی (که همراه خانواده اش به تهران آمده) گفته شده دروغ و مغرضانه و آنچه پلیس اظهار داشته، درست است و این دختر جوان در کلاس آموزش و ارشاد پلیس ناگهان دچار سکته شده است! قبلا هم خبری منتشر شده بود که یک استاد دانشگاه که به دادگاه احضار شده بود از شدت استرس در صحن دادگاه سکته کرد و جان به جان آفرین داد.
آیا این اتفاقات نشان نمی دهد برای جلوگیری از این رخدادهای تلخ و ناگوار باید بازرسی های آنچنانی که بارها باعث سکته یا بیماری درازمدت اعضای خانواده ها شده یا گشت ارشاد یا احضارهای قابل اجتناب و عدم حضور وکیل به همراه متهمان را پایان داد و به قانون تمکین کرد؟ بسیاری از این اقدامات نه تنها خلاف  حقوق بشر و‌خلاف شرع که حتی برخلاف همین قانون اساسی و آیین دادرسی و… هم هست.
دیگر حرفی نیست که کسی نگفته باشد.«خَتَمَ اللَّهُ عَلى‌ قُلُوبِهِمْ وَ عَلى‌ سَمْعِهِمْ وَ عَلى‌ أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِيمٌ‌».
عذاب خدا و‌ خلق خدا بر قانون شکنان و آزار دهندگان مردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا