خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مــا نه تنها نباید طلبکار ســلبریتی ها باشــیم، بلکه به آنها بدهکاریم! | محمد مهاجری

واقعا چه اصراری داریم ار آنها اپوزیسیون بسازیم؟

محمد مهاجری در شرق نوشت: با ناســزا و بدوبیراه گفتن به سلبریتی ها دنبال چه منفعتی هستیم؟ اینکه از صبح تا شب بوق دست بگیریم که سلبریتی ها بی ســوادند،هنجارشــکن اند، مفت خورند، نمک نشــناس اند، خودپســند و خودپرســت اند، چــه ســودی می بریــم؟ چنان می گوییم آنها بی سوادند که انگار خودمان حکیم کامل و عقل کل هستیم! وانگهی مگر از سلبریتی ها چه توقعی داشته ایم؟
قرار بوده آنها امام جماعت باشــند؟ مصلح اجتماعی و ناصح مردم باشــند؟ نجات بخش مردم باشــند؟ حلال مشــکالت و مرهم زخم های جامعه باشــند؟ اگر چنین توقعاتی داشته ایم، خودمان را ســر کار گذاشته بودیم. سلبریتی ها خودشان چنین ادعایــی ندارند و ایــن کارکردها را در خــود نمی بینند. این ما بوده ایم که انتظارات بی جا درســت کرده ایــم و چون برآورده نشــده، خود را مجاز می دانیم که هرچــه از دهنمان درآمد به آنها بگوییم.


مــا نه تنها نباید طلبکار ســلبریتی ها باشــیم، بلکه به آنها بدهکاریم! بله. بدهکار. چرا؟ چون هر وقت دلمان خواســت از آنها اســتفاده ابــزاری کردیم و وقتی به هدفمان رســیدیم، بی خیالشــان شــدیم. ســلبریتی ها عالم خودشــان را دارند. فالوورداشتن جذاب است، همین که وقتی چیزی می نویسند یا عکسی منتشر می کنند و هزاران نفر آن را لایک می کنند برایشان دلپذیر اســت. اگر مثال فالان سیاســت مدار یا وزیر یا وکیل یک هزارم بهمان سلبریتی فالوور ندارد، باید کار به حسادت ورزیدنبکشــد؟ باید آنها را درک کرد و با ســبک زندگی شان آشنا شد.


آنها مثل خودشان زندگی می کنند، فرهنگ و آداب خودشان را دارند و چه بسا با ما تفاوت های زیاد داشته باشد. واقعا چه اصراری اســت که از آنها اپوزیســیون بسازیم؟ و هلشــان بدیم به ســمت مخالفان نظام؟ و بعدش کاسه «چه کنم» دست بگیریم و دنبال علاج بگردیم؟ فرض کنیم که آنها به سرعت تحت تأثیر جو قرار می گیرند و احساساتی می شوند. خب این ویژگی که نباید تنمان را بلرزاند. اتفاقا این خصوصیت ســلبریتی ها از آنها میزان الحراره ای ســاخته که می توان آن را به مثابه سیگنال های بخشی از جامعه مورد توجه قرار داد.


سلبریتی ها هرچه باشند فرزندان ایران هستند، در این کشور زیســت کرده انــد و از امکانات آن بهره برده انــد و به هر دلیل از جملــه قابلیت های شخصی شــان توانســته اند وجاهتی به دســت آورند. حتی اگر از رانت اســتفاده کرده باشند، بیش از بقیه نبود اســت. اینکه دائما توی ســر آنها بکوبیم که آنچه درآمد داشــته اید کوفتتان بشــود، پولی ازش درمی آید؟ آنها را در جامعه بی حیثیت و کم آبرو می کنــد؟ گیریم که بی حیثیت شدند، حیثیت آنها به حساب ما واریز می شود؟

همین که به ســلبریتی ها حملــه می کنیم یعنی قبول داریم کــه تأثیرگذارند.خــب وقتی آنهــا و تأثیرشــان را از بین بردیم، ســلبریتی های جدیــدی داریم که مورد پذیرش بخش هایی از جامعه باشــند؟ اگر عاقالانه و مدبرانه از ســلبریتی ها صیانت می کردیم، به جای ناســزاگفتن تحویلشــان می گرفتیم و از احساساتشان برای منطقی شــدن جامعه کمک می گرفتیم، خیلی کارها را می شــد توســط آنهابا هزینه کمتر انجام داد. ســلبریتی مثل هر فرد دیگری در معرض خطاســت. این هــم قبول که به دلیل شــهرت و محبوبیتی کــه دارد، خطایش ضریب می خورد.ما می توانســتیم با رفتار درســت، خطاهای آنها را کاهش دهیم و در همان حال
کارهای خوبشان را ضریب بدهیم. ســلبریتی ها در زیست معمولی و متعادلشان، همان گونه که در سه ، چهار دهه گذشــته شاهد بوده ایم، پرخطا نبوده اند، هرچندهمفکری و همســویی کامل نداشته اند. آنها همین اند که می نمایند، آیا ما آن گونه که می نماییم، هستیم؟ تردید دارم آنها که به سلبریتی ها حمله می کنند، نیت خیر داشته باشند. اگر هم داشته باشند خروجی شان جز زیان برای کشور و بدبین کردن بخش هایی از جامعه به نظام نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آره داداش بیا گوشی منم بفروشیم بدیم به اینا
    بابت این فیلم ها و سریالای بی محتوا و بی ارزش از جیب مردم میلیارد میلیارد میگیرن مالیاتم نمیدم
    ما همه میشینیم جومونگ و مختار و یوسف پیامبر میبینیم پول اینا رو ببرید تو تولید سلبریتی هم نمیخوایم

  2. شما میفرمایید قرار نیست ناجی ملت و… باشند ما هم حرفی نداریم منتها این سلبریتی ها هستند که سال ۹۶ حسن روحانی رو تحمیل به ملت کردند از علی کریمی و علی دایی تا کتایون ریاحی و هیچکس اینها بودند که برای روحانی رای آوردند در حالی که نه درک و علم سیاسی داشتند نه هدفی جز منافعشون نمونه بارزش علی دایی بود که میگفت من حتی مناظرات را نمیبینم چون رایم از قبل مشخص است
    مسئله این نیست که سواد ندارند مسئله این است که اظهار نظر بی مورد میکنند و خون تمام کسانی که در این درگیری ها از هر دو طرف ریخته شد بر گردن اینهاست
    الان یه عده میان و دیس لایک میدن مطمئنم نصفشون متن رو هم کامل نخوندم و در یک کلام از این حرف ها رو نمیتونن با استدلال جواب بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا