خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان با هجوم به دانشگاه ها مانع تحصیل دختران شد

در پی صدور فرمان هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، در پیوند به بسته شدن دروازه دانشگاه‌ها به روی‌ دختران، جنگ‌جویان این گروه به نهادهای تحصیلی، هجوم برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان؛ دانشجویان افغانستانی در کابل پایتخت افغانستان می‌گویند که جنگ‌جویان طالبان صبح زود به دانشگاه‌ها ریخته و مانع ورود دختران به دانشگاه‌ها شده‌اند‌.

برخی از کاربران دختر در شبکه‌های اجتماعی نیز با نشر عکس‌ها از هجوم جنگ‌جویان طالبان در پشت دروازه نهادهای تحصیلی خصوصی و دولتی در کابل، از منع ورود دختران به دانشگاه‌ها از سوی طالبان نوشته‌اند.

فرمان رهبر طالبان برای ممنوعیت ورود دختران به دانشگاه‌ها در حالی از سوی این گروه اجرایی شده که سال تحصیلی در کشور رو به پایان است و دانشگاه‌ها در حال سپری کردن آزمون خزانی خود هستند.

این فرمان که سه‌شنبه از سوی طالبان اعلام شد، با واکنش‌های گسترده داخلی و جهانی روبه‌رو و محکوم شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام شب یلئا گرامی باد
    امیدوارم طالبا جدید با رعایت موضوع حجاب معتدل ، اجازه تحصیل وکار را به دختران وزنان افغانستانی بدهند. حتی زنان نیز می توانند به طالبان در حاکمیت کمک کنند. البته من دلیل رفتار طالبان را به نگرش کلی مردان افغانستانی در مورد منع تحصیل آنان می دانم .در نشریات این موضوع راخوانده بودم.با این حال مردان افغان لازم است با توجه به عصر حاضر در نوع تفکر خود تجدید نظر نمایند: چون ممکن است با انزوای بین المللی وحتی تحریم مواجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا