خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حذف 10 هزار و 846 تن مواد مخرب لایه اوزن

مدیر ملی پروژه حفاظت از لایه اوزن با اشاره به شعار امسال روز جهانی اوزن تحت عنوان “اتحاد جهانی برای بازسازی لایه اوزن و تغییرات اقلیمی” گفت: در بحث‌های محیط زیستی از مسائل مهم، حفاظت از لایه اوزن است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم حاجی زاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی اوزن گفت: کنوانسیون وین چارچوب حقوقی مورد نیاز جهت تحقق اهداف و تعهدات کشورهای امضاء کننده و عضو را مشخص کرده و کشورهای عضو را متعهد به انجام فعالیت‌هایی مانند همکاری از طریق مشاهدات، تضمین جلوگیری از وارد آمدن زیان به محیط زیست کشور و مناطق خارج از محدوده صلاحیت ملی در اثر فعالیت‌های انجام گرفته و انجام تحقیقات و مشاهدات سیستماتیک تغییرات لایه اوزن و پیامدهای این تغییرات می‌کند.

مدیر طرح ملی پروژه حفاظت از لایه اوزن ادامه داد: ایران در سال 1368، کنوانسیون وین و پروتکل مونترال را پذیرفت و از سال گذشته توانستیم 10 هزار و 846 تن مواد مخرب لایه اوزن را حذف کنیم.

حاجی زاده با بیان اینکه ایران در سال 1368، کنوانسیون وین و پروتکل مونترال و اصلاحیه‌های بعدی آن را پذیرفته است، گفت: مجموعاً توانسته‌ایم از سال گذشته 10 هزار و 846 تن مواد مخرب لایه اوزن را حذف کنیم.

وی درخصوص حذف مواد مخرب لایه اوزن ادامه داد: 122 واحد حذف فریون‌ها در بخش یخچال سازی داشته‌ایم.

مدیر طرح ملی پروژه حفاظت از لایه اوزن گفت: حذف 10 درصد از واردات هیدروکلوروفلوروکربن‌ها تا تاریخ 1 ژانویه 2015 میلادی طبق برنامه زمان‌بندی پروتکل مونترال کاهش یافته و میزان واردات این مواد از 4945 تن در سال 2013 میلادی به 4443 تن رسیده است و 15 درصد کاهش داشته است.

حاجی زاده با تاکید بر اجرای کامل تعهدات کشور در قبال ماده 4 پروتکل مونترال و اصلاحیه مونترال و تداوم اجرای صدور مجوز واردات به برنامه‌های اطلاع رسانی و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی طرح نیز اشاره کرد و  گفت: عمل به کلیه تعهدات کشور، انتخاب فناوری‌های سازگار با لایه اوزن، بومی‌سازی فناوری‌های جایگزین و همکاری و تعامل سازنده با سایر نهادها و استفاده از سیستم برخط و همکاری با گمرک ضروری است.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا