خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ریشه و دلیل حمله مسلحانه به طلاب را پیدا کنید

یاسمین طالقانی در آرمان ملی نوشت:
‌« آیت‌ا… اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در تماسی با سردار میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم، حادثه پیش آمده برای 2 طلبه را پیگیری کرد. وی در این تماس ضمن اطلاع از حال این 2 طلبه، خواستار بررسی دو حادثه پیش آمده برای آنان و برخورد قانونی با مباشرین و مسببان آن شد. شایان ذکر است که فردی ناشناس سوار بر موتورسیکلت به یک طلبه شلیک کرد و متواری شد.» ابهامی در برخورد قاطعانه با چنین اقدامی وجود ندارد و مسئولان ذیربط برای پایان دادن به این چنین اقداماتی برنامه‌ریزی دارند، اما در این میان یک نماینده مجلس اظهاراتی دارد که قابل تامل است. ذوالنوری، نماینده قم می‌گوید که اعتراضات تمام شده است، اما به این موضوع اشاره نمی‌کند که به‌عنوان نماینده قم چه راهکارهایی برای امنیت این شهر دارد تا یک طلبه چنین مورد حمله قرار نگیرد. 
  وظیفه ذوالنور چیست؟
 او به نقل از دستگاه‌های امنیتی مدعی می‌شود که «اقدامات دستگیرشدگان متاثر از فضای مجازی بود و چون ابهامات و اعتراضاتی داشتند دست به یکسری اقدامات آشوبگرایانه برای تخلیه هیجانات و انتقام زدند و همچنین با القائات رسانه‌های بیگانه و بعضی از لیدرها، با خط‌‌ گیری از سرویس‌های بیگانه، رسانه‌های ضدانقلاب و جریانات مخالف مردم، وارد عرصه شدند»، اما در ادامه راهکار خوبی ارائه می‌دهد: «راه تسکین شرایط فعلی، این است که قوای مختلف به وظیفه خود عمل کنند و عواملی که مردم را عصبانی می‌کند را اصلاح کنند». او به نکته جالبی هم اشاره می‌کند: «در این بین یک عده از مردم معترض هستند و ما به آنها حق می‌دهیم. مشکلات معیشتی، بیکاری، بازار خودرو و مسکن، پرش قیمت ارز و طلا و… همه در زندگی مردم اختلال ایجاد می‌کند و ممکن است ظرف یک شب، عده‌ای از مردم را به خاک‌ سیاه بنشانند و طبیعی است که مردم معترض باشند.» وی اظهارکرد: «راه نشان دادن این اعتراض، تخریب و خشونت نیست و اگر کسی اعتراضی دارد باید از راه درست آن را پیگیری کند؛ اما عده‌ای برای تحریک احساسات مردم کشته‌سازی کردند تا بهانه‌ای برای تحریک اعتراضات مردم جور شود که درست نیست. من در دانشگاهی بودم دانشجویی پرسید چرا شما زمانی‌که انقلاب کردید کشتید و آتش زدید من در جواب او گفتم که انقلابیون، کسی را نکشتند زیرا فتوای امام(ره) این اقدامات را حرام کرده بود.» ذوالنوری به این موضوع اشاره نمی‌کند که وظیفه خودش به‌عنوان نماینده مجلس برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم چیست؟ 
  باید ریشه‌ها درمان شود 
 ذوالنوری ادامه داد: «الان که اعتراضات تمام شده است، نمی‌توان گفت تکرار نخواهد شد زیرا تا زمانی‌که ریشه‌ها وجود داشته باشد، اعتراضات هم تکرارپذیر خواهد بود و تا تاثیر رسانه‌های بیگانه بر نسل جوان وجود دارد، اثرپذیری هم ممکن است وجود داشته باشد. همچنین تا زمانی‌که جوان ما نسبت به آینده احساس یأس داشته باشد ممکن است به هر ندایی پاسخ دهد. تا زمانی‌که فشار بر مردم به‌گونه‌ای باشد که او را به انفجار برساند ممکن است دست به انتحار هم بزند. پس در حقیقت راه تسکین شرایط فعلی، این است که قوای مختلف به وظیفه خود عمل کنند و عواملی که مردم را عصبانی می‌کند را اصلاح کنند؛ زمانی‌که درصد رضایتمندی مردم بالا برود، اعتراضات هم حل خواهد شد». با پذیرش نقش پررنگ رسانه‌های بیگانه در تحریک مردم اما بی‌تردید حل مشکلات آنها راهکار بهتری برای پایان دادن به نارضایتی‌هاست. محکوم کردن رسانه‌های خارجی دردی از مردم دوا نمی‌کند و همانطور که این نماینده اشاره کرد، ریشه درمان نشده  است. 
  گلایه اصولگرایان از ذوالنور
 اظهارت ذوالنور حتی صدای برخی اصولگرایان را درآورده است. او چند روز قبل گفته بود: «ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز گفته است عدم رعایت حجاب جرم است و جرم‌ محسوب می‌شود و گفته است مجازات خاطیان ۷۴ضربه شلاق و دو ماه زندان یا جزای نقدی بدل الحبس است.» پس از آن بود که مسعود فروغی، فعال رسانه‌ای اصولگرا خطاب به او نوشت: « مگر آقای ذوالنوری کوه شبهات جوانان را مشاهده نمی‌کند؟ مگر نمی‌بیند اخبار جعلی رسانه سعودی درباره مرگ دانش‌آموز و… به‌راحتی در جامعه پخش می‌شود؟ یعنی نمی‌داند گفت‌وگو درباره شلاق‌زدن به بدحجاب یعنی تعمیق شکاف فعلی؟»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا