خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرسنجی: نیمی از آمریکایی ها از پیروزی ترامپ می ترسند

نتایج نظرسنجی ها از آمریکایی ها نشان می دهد، بیش از نیمی از آنها(56 درصد) از پیروزی ‘دونالد ترامپ’ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هراس دارند.

به گزارش گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی این خبرگزاری و موسسه ‘جی اف کی’ نشان از دشواری راه پیش روی ترامپ برای پیروز شدن بر ‘هیلاری کلینتون’ نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

طبق نتایج این نظرسنجی، 29 درصد رای دهندگان گفتند که از پیروزی ترامپ در انتخابات هیجانزده می شوند و تنها 24 درصد این رای دهندگان نیز گفتند که پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر مایه مباهات است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که تنها یک نفر از چهار رای دهنده(30 درصد) گفت که ترامپ تا حدی متمدن است و صلاحیت رئیس جمهوری شدن را دارد.

نتایج این نظرسنجی درباره کلینتون نیز چندان خوشایند نیست. تنها 39 درصد رای دهندگان دیدگاهی مثبت درباره او دارند و 56 درصد نظر مثبتی راجع به او ندارد. کمتر از یک سوم رای دهندگان گفتند که راه یافتن کلینتون به کاخ سفید مایه هیجان و مباهات آنهاست.

طبق نتایج این نظرسنجی، 44 درصد رای دهندگان گفتند که رئیس جمهوری شدن کلینتون مایه هراس آنهاست و 56 درصد نیز گفتند که راه یافتن ترامپ به کاخ سفید باعث ترس و هراس آنهاست.

سه چهارم رای دهندگان گفتند که علت اصلی شرکت در انتخابات، جلوگیری از انتخاب یک نامزد و نه انتخاب یکی از آنهاست.

نیمی از رای دهندگان معتقدند، کلینتون تا حدی صلاحیت راه یافتن به کاخ سفید را دارد.

این نتایج حاصل نظرسنجی آنلاین از یکهزار و 694 آمریکایی، از جمله یکهزار و 476 رای دهنده ثبت نام شده، در 15 تا 19 سپتامبر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا