خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلایل سفر به جنوب در زمستان

رپورتاژ‌ آگهی

چنانچه در زمستان قصد سفر داشته باشید، مناطق جنوبی کشور، بهترین مقاصد برای تور مسافرتی است. شهرهای جنوب ایران، مناطق گردشگری بسیار پرطرفداری هستند که سالانه جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کنند. به دلیل آب و هوای معتدل‌تر و مناسب‌تر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در فصول سرد سال به جنوب سفر کنند. در این نوشته از سفرمارکت قصد داریم دلایل سفر به جنوب در زمستان را بیشتر توضیح دهیم.

چرا سفر به جنوب؟

سواحل نیلگون خلیج فارس و مناطق اطراف آن دارای زیبایی‌های خاصی هستند که بسیاری علاقه‌مندان به گردشگری را به خود جذب می‌کند. در برخی از شهرهای جنوبی ایران جاذبه‌هایی وجود دارد که نظیر آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید ببینید. برای مثال کوه‌های مریخی سیستان و بلوچستان و شهر سوخته را هرگز نمی‌توانید در نقطه‌ای دیگر از جهان ببینید. همچنین در جزیره منحصر به فردی مثل جزیره کیش شما می‌توانید انواع ورزش‌ها و تفریحات آبی مدرن را انجام دهید. البته برای تجربه ورز‌ش‌های آبی کیش بهتر است که در فصل تابستان به این جزیره مراجعه کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های ویژه جنوب ایران، تجربه تماشای طلوع و غروب خورشید است. شما در هیچ کجای کشور نمی‌توانید این طلوع و غروب زیبا و فوق‌العاده را مشاهده کنید. برای سفر به جزیره های جنوبی مثلا قشم یا هرمز هم می توانید مستقیما با بلیط هواپیما به قشم سفر کنید و هم می توانید با بلیط هواپیما تهران بندرعباس خود را به بندر رسانده و از آنجا با کشتی به مقصد بروید.

بهترین زمان سفر به جنوب

اینکه چه زمانی به جنوب سفر کنید، بیشتر از هرچیز بستگی به ترجیحات و میل خودتان دارد. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که به گرما علاقه داشته باشید و دوست داشته باشید در تابستان به جنوب سفر کنید. آفتاب داغ جنوب و لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی برای برخی از گردشگران مطلوب است. به ویژه جشنواره‌های خاصی در طول ماه‌های گرم سال در برخی از مناطق جنوبی برگزار می‌شود که برای گردشگران جذاب هستند. همچنین برخی تورها و هتل‌ها تخفیفات ویژه‌ای برای سفر به جنوب در ماه‌های گرم سال ارائه می‌دهند که درخور توجه است. بعضی از فروشگاه‌ها نیز در تابستان که سفر به جنوب کاهش می‌یابد، حراج‌هایی خاصی برای فروش اجناس خود ارائه می‌دهند. به این ترتیب چنانچه به دنبال این هستید که سفر ارزان‌تری داشته باشید، بهتر است ماه‌های گرم سال را برای سفر به جنوب انتخاب کنید.

از طرفی دیگر برخی دیگر از گرما و آفتاب داغ تابستان در جنوب فراری هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند در ماه‌های سرد سال که هوای جنوب معتدل‌تر است، به این مناطق سفر کنند. در حقیقت این زمان از سال بهترین زمان سفر به جنوب است و مسافران زیادی در این زمان به جنوب سفر می‌کنند. به ویژه بسیاری از افراد برای رهایی از سرمای شدید در مناطق سردسیر به مناطق جنوبی می‌روند. به این ترتیب از آفتاب مطبوع زمستانی در جنوب لذت بیشتری می‌برند. در حقیقت زمستان در مناطق جنوبی، مانند بهار در سایر مناطق کشور است. بهترین زمان سفر به جنوب و لذت بردن از هوای مطبوع جنوب، از اواخر پاییز آغاز می‌شود و تا اوایل بهار ادامه می‌یابد. اگر می‌خواهید از هوای معتدل جنوب و تماشای جاذبه‌های مناطق جنوبی ایران لذت بیشتری ببرید بهتر است زمستان را برای سفر انتخاب کنید. به ویژه در ایام نوروز و اوایل بهار نیز سفر به جنوب و رزرو هتل کیش یا سایر شهرهای جنوبی رونق بیشتری دارد. چرا که هم تعطیلات فرصت مناسبی برای سفر است و هم هوای جنوب هنوز گرم نشده است.

حال بیایید دلایل سفر به جنوب ایران در زمستان و ماه‌های سرد سال را بررسی کنیم.

چرا بهتر است در زمستان به جنوب سفر کنیم؟

در این بخش می‌خواهیم دلایل سفر به جنوب کشور در زمستان را برشماریم:

۱) لذت بردن از هوای بهاری و مطبوع: یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیشتر گردشگران زمستان را برای سفر به جنوب انتخاب می‌کنند، لذت بردن از هوای مطلوب بهاری در زمستان است. اگر در فصل زمستان به جزایری مثل جزیره هرمز، کیش یا قشم بروید تفاوت را با سفر به جنوب در تابستان احساس خواهید کرد. نسیم بهاری و هوای معتدل را به طور محسوسی می‌توانید در زمستان جنوب تجربه کنید. لذت تماشای جاذبه‌های جنوب ایران در فصل زمستان و آب و هوای عالی چندین برابر بیشتر است.

۲) فرار از سرمای زیاد زمستان: افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند یا کسانی که از سرمای زیاد زمستان فراری هستند، در زمستان سفر به جنوب را انتخاب می‌کنند. افرادی که با سرمای هوا در زمستان مشکل دارند، برای لذت بردن از هوای معتدل جنوب در زمستان، به این مناطق سفر می‌کنند. در ماه‌های سرد سال، هوای جنوب معتدل است و آقتاب مطبوعی بر این مناطق می‌تابد. به همین دلیل گردشگران متعددی از اواخر پاییز تا اوایل بهار به جنوب می‌روند.

۳) تورهای بیشتری در این زمان ارائه می‌شود: انواع تور لحظه آخری کیش، قشم و دیگر مناطق جنوب اکثرا در ماه‌های سرد ارائه می‌شود. از آنجایی که تراکم سفر در این ماه‌های سرد سال و زمستان به جنوب زیاد است، پرواز‌های بیشتری به این مناطق چارتر می‌شوند. همچنین تورهای متعددی برای سفر به جنوب ایران در زمستان به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

۴) زمستان، فصل سفر به جنوب است: هر نقطه از کشور زمان مناسبی برای سفر دارد. برای مثال، برای سفر به منطقه سردسیری مثل اردبیل، بهتر است تابستان را انتخاب کنید. بهترین فصل سفر به مناطق جنوبی ایران نیز که هوای شرجی و گرمسیری دارند، ماه‌های سرد سال و زمستان است. در این بازه زمانی تورها و هتل‌های بیشتری خدمات ارائه می‌دهند. در نتیجه گردشگران زیادی از سراسر کشور و جهان در زمستان به جنوب ایران مراجعه می‌کنند. آن‌ها در این فصل می‌توانند به راحتی به تماشای جاهای دیدنی کیش، قشم، چابهار و سایر مناطق جنوب بروند.

در زمستان به کدام مناطق جنوب سفر کنیم؟

شهرها و مناطقی که در زمستان می‌توانید به آن‌ها سفر کنید شامل مناطق زیر است:

اهواز، دزفول، آبادان، بوشهر، جزیره کیش، جزیره قشم، جزیره هنگام، بندرعباس، جزیره هرمز، و چابهار.

کلام آخر

سفر به جنوب ایران و تماشای مناظر زیبای دریای نیلگون خلیج فارس در جنوب بسیار خاطره‌انگیز و مفرح است. جنوب کشورمان ایران، آن‌قدر جاذبه‌های دیدنی و گوناگون دارد که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. اکثر افراد دوست دارند حتی یک بار هم که شده، به این مناطق شگفت‌انگیز و زیبا سفر کنند. از آنجایی که هوا در ماه‌های گرم سال در جنوب کشور، چندان مطلوب نیست، بسیاری از افراد زمستان را برای سفر انتخاب می‌کنند. همچنین فصل سفر به جنوب و خرید بلیط چارتر جنوب، زمستان است. در این نوشته از سفرمارکت برخی از مهم‌ترین دلایل سفر به جنوب در زمستان را توضیح دادیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا