خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرکت آب سازه: تولید کننده انواع سپتیک تانک فاضلاب با راندمان بالا

رپورتاژآگهی

سپتیک تانک فاضلاب با راندمان بالا یکی از محصولات تولید شده در شرکت آب سازه است که در ظرفیت های مختلف با مواد پلی اتیلنی استاندارد طراحی و ساخته میشوند. مخزن سپتیک یا گند انبار آبسازه در محیط های متعددی به منظور جمع آوری و تصفیه فاضلاب کاربرد داشته و اغلب آنها به صورت دفنی درون زمین نصب میشوند. به همین دلیل از انتشار بوی بد فاضلاب جلوگیری می کنند.

تولید کننده انواع سپتیک تانک فاضلاب راندمان بالا

سپتیک تانک فاضلاب چیست؟

سپتیک تانک یا مخزن سپتیک که با نام گند انبار نیز شناخته شده است، مخزنی استوانه ای با ساختار عمودی و افقی است که وظیفه اصلی آن جمع آوری فاضلاب است. این مخازن درون زمین دفن شده و در بخش های مختلف آن شرایط برای تصفیه فاضلاب و تجزیه ذرات جامد درون آنها قبل از ورود به شبکه فاضلاب شهری یا چاه های جذبی انجام میشود. در واقع فاضلاب های حاوی ذرات جامد وارد این مخازن شده و فرایندهای تصفیه فیزیکی و بیولوژیکی بر روی آنها انجام شده و سپس به فاضلاب شهری یا چاه های جذبی تخلیه میشوند.

سپتیک تانک آب سازه دارای راندمان بسیار بالایی بوده و به دلیل نحوه طراحی، در بازه زمانی کوتاه تصفیه و تجزیه ذرات جامد موجود در فاضلاب را انجام می دهد.

انواع سپتیک تانک آب سازه

سپتیک تانک ها علاوه بر تفاوت هایی که از نظر ظرفیت دارند، بر اساس متریال به کار رفته در مخزن نیز متنوع هستند. از رایج ترین انواع مخزن سپتیک که در تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد می توان به سپتیک تانک های بتنی و پلی اتیلنی اشاره کرد. نوع بتنی این مخازن در اغلب مواقع به صورت پیش ساخته در کارگاه ها تولید و سپس در محل نصب میشود. در برخی از مواقع نیز با بتن ریزی درجا در محل ساخت مخزن انجام میشود. به دلیل مشکلاتی که این نوع سپتیک تانک از نظر آب بندی دارند، آب سازه بیشتر به طراحی و تولید مدل های پلی اتیلنی تاکید دارد.

سپتیک تانک پلی اتیلنی

در طراحی و ساخت سپتیک تانک، عایق بودن بدنه و آب بندی کامل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. مواد پلی اتیلنی مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته و به هیچ عنوان نم و رطوبت از آنها عبور نمی کند. به همین دلیل در تولید بسیاری از تجهیزات تصفیه فاضلاب از این متریال استفاده میشود. سپتیک تانک پلی اتیلنی آب سازه از جمله محصولات استاندارد این مجموعه است که در ظرفیت های مختلف به صورت پیش ساخته تولید و در محل نصب میشوند.

مقاومت بدنه این مخازن در تماس با مواد شیمیایی و خورنده موجود در فاضلاب بسیار بالا بوده و دچار خوردگی نمیشوند. به همین دلیل با نصب سپتیک تانک به صورت دفنی مقاومت و استحکام و طول عمر و راندمان بالای آن تضمین شده است.

یکی از ویژگی های بسیار مهم در این مخازن، ظرفیت آنها است. سپتیک تانک آب سازه در ظرفیت های متنوع و متناسب با دبی فاضلاب ورودی طراحی و تولید میشود. به طوریکه می توان متناسب با شرایط محیط انواع ظرفیت های 2 مترمکعب تا 100 متر مکعب این مخزن ها را خریداری کرد. در ظرفیت های بالاتر چند عدد از این مخازن به صورت مدولار اجرا میشوند.

سپتیک تانک فاضلاب آب سازه

اجزای سپتیک تانک فاضلاب

ذرات جامد موجود در فاضلاب اگر در زمان مناسب تجزیه نشوند، باعث گرفتگی دهانه چاه و لوله ها میشوند. به همین دلیل در محیط هایی که دارای چاه جذبی بوده یا ویلا و مجتمع های مسکونی که مستقیم به فاضلاب شهری متصل نیستند، از این مخازن برای حل مشکل استفاده می کنند. در سپتیک تانک فاضلاب اجزا و بخش های مختلفی پیاده سازی شده است که عبارتند از:

  • لوله و بافل های ورودی مخزن برای انتقال فاضلاب به درون سپتیک تانک
  • بخش ابتدایی مخزن برای تصفیه فاضلاب
  • بخش ثانویه مخزن برای انتقال فاضلاب تصفیه شده از مخزن اولیه
  • لوله و بافل برای تخلیه فاضلاب

نحوه کار سپتیک تانک آبسازه

تمام سپتیک تانک های تولید شده در آب سازه روند و نحوه کار یکسانی دارند. بعد از نصب این مخازن و اتصال لوله ها و ورودی فاضلاب روند تصفیه به صورت زیر طی میشود:

  • فاضلاب حاوی ذرات جامد توسط لوله و بافل ها وارد مخزن اولیه میشود.
  • ذرات جامد موجود در فاضلاب توسط میکروارگانیسم ها و باکتری های هوازی و بی هوازی تجزیه میشوند.
  • ذرات چربی موجود در فاضلاب روی سطح انباشته میشود.
  • با گذشت زمان به مرور ذرات تجزیه شده در کف مخزن انباشته شده و تشکیل لجن می دهند.
  • فاضلاب بدون ذرات جامد و لجن انباشته شده و ذرات چربی روی آن وارد مخزن ثانویه میشود.
  • در مخزن ثانویه با گذشته زمان کوتاهی زلال سازی انجام میشود.
  • بیوگازهای تولید شده در مرحله تجزیه ذرات جامد درون فاضلاب به بیرون از مخزن انتقال داده میشوند.
  • فاضلاب تصفیه شده و عاری از ذرات جامد توسط لوله های تخلیه وارد چاه جذبی یا فاضلاب شهری میشود.
  • بخشی از لجن انباشته شده کف مخزن از سپتیک تانک تخلیه شده و مابقی برای بهبود روند تصفیه در آن باقی خواهد ماند.
سپتیک تانک پلی اتیلنی آب سازه

ویژگی های سپتیک تانک فاضلاب آبسازه

سپتیک تانک های تولید شده در آب سازه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که قبل از خرید بهتر است به آنها توجه داشته باشید از قبیل:

  • طراحی و تولید و ساخت سپتیک تانک آب سازه به صورت سفارشی و بعد از بررسی محیط و اندازه گیری دبی فاضلاب انجام میشود.
  • متریال به کار رفته در بدنه این مخازن مواد پلی اتیلنی استاندارد و باکیفیت هستند.
  • به دلیل کیفیت و مقاومت بالای مواد پلی اتیلنی، این سپتیک تانک ها وزن بسیار سبکی دارند.
  • تصفیه فاضلاب در این مخازن بدون انتشار بو و در مخازنی کاملا سرپوشیده انجام میشود.
  • طراحی و ساخت سپتیک تانک در این مجموعه بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام میشود.

کاربرد سپتیک تانک فاضلاب

با توجه به ویژگی ها و مزایای این مخازن، سپتیک تانک ها دارای کاربردهای گسترده ای هستند. برخی از موارد کاربرد این مخازن سپتیک عبارتند از:

  • قابل استفاده به عنوان مخزن سازه ای در تصفیه خانه های هوازی و بی هوازی
  • پیش تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی در بیمارستان و مجتمع های مسکونی
  • پیش تصفیه فاضلاب برای کاهش بار آلی فاضلاب ورودی به فاضلاب شهری
  • قابل استفاده به عنوان ایستگاه پمپاژ در طبقات منفی ساختمان ها
  • تصفیه فاضلاب قبل از ورود به چاه های جذبی در مناطقی که فاصله سطح آب از زمین کم است
  • قابل استفاده برای بالانس و پمپاژ فاضلاب در تصفیه خانه ها
  • نصب به عنوان مخزن متعادل ساز در تصفیه خانه ها

طراحی و تولید سپتیک تانک فاضلاب

مهندسان و کارشناسان آب سازه در تمام مراحل طراحی و تولید سپتیک تانک فاضلاب با راندمان بالا استانداردهای جهانی را مد نظر قرار می دهند. به طوریکه قبل از طراحی ابتدا وضعیت و نوع خاک، دبی فاضلاب و مقدار و نوع آلاینده های موجود در فاضلاب و ph را اندازه گیری نموده و بر همین اساس ظرفیت مخزن و جنس و ضخامت بدنه تعیین می گردد. در نهایت با بهترین متریال ساخت مخزن انجام و در نصب آن توسط افراد متخصص انجام میشود.

به دلیل تنوع بسیار زیاد در انواع سپتیک تانک آب سازه و طراحی سفارشی آنها، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام آب سازه را در اینترنت جستجو کنید. کارشناسان آب سازه آماده ارائه مشاوره رایگان قبل از خرید سپتیک تانک پلی اتیلنی راندمان بالا هستند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا