خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احضار و تفهيم اتهام 3 دانشجوي دانشگاه علامه

اعتماد نوشت: دانشگاه علامه طباطبايي باز هم شاهد احضار و تفهيم اتهام به سه تن از دانشجويانش بود.  بنا بر گزارش رسانه‌ها، هستي اميري، فرشته طوسي و ضيا نبوي، سه دانشجوي دانشگاه علامه هستند كه دو روز پيش با مراجعه به دادسراي امنيت، درباره تبليغ عليه نظام تفهيم اتهام شدند. طبق اين گزارش‌ها براي اين سه دانشجو قرار كفالت صادر شده است.
اين سه دانشجو در پي «اعتراض دانشجويان به مسموميت سريالي دانش‌آموزان مدارس» و «برخورد خشونت‌آميز حراست با دانشجويان» احضار و تفهيم اتهام شده‌اند.
در چند ماهه اخير برخوردهاي فرادانشگاهي با دانشجويان اوج گرفته است. اين برخوردها به ويژه پس از آغاز اعتراضات پاييز 1401 تشديد شد. اين اعتراضات پس از آن شروع شد كه مهسا اميني دختر 22 ساله در جريان بازداشت و حضورش در پايگاه پليس امنيت اخلاقي جان باخت.
همين دو روز پيش هم رييس دانشگاه علامه طباطبايي از تشكيل پرونده انضباطي براي ۲۰ دانشجوي اين دانشگاه در اتفاقات اخير خبر داد و گفت: در اين كميته ۴ يا ۵ دانشجو از تحصيل در دانشگاه محروم شدند. عبدالله معتمدي گفت: ما طي يك‌سال گذشته شاهد حركت‌هايي در سطح دانشگاه‌هاي كشور بوديم كه اين شرايط در دانشگاه علامه طباطبايي هم ايجاد شد. در دانشگاه با نسل جواني مواجه هستيم كه آينده‌ساز كشور هستند و ممكن است تحت تاثير شرايط مسائلي در ذهن‌شان شكل گرفته باشد، قرار بگيرند.
معتمدي با تاكيد بر اينكه هيچ دانشجويي در اتفاقات اخير به دليل فعاليت درون دانشگاهي زنداني نشد، ادامه داد: از ابتدا تعدادي از دانشجويان ما در اغتشاشات بيرون از دانشگاه شركت كرده و بازداشت شده بودند كه خوشبختانه با همكاري و واسطه‌گري دانشگاه با مسوولان قوه قضاييه و غيره تمامي آنها آزاد شده و به دانشگاه برگشتند.
وي از تشكيل پرونده انضباطي براي حدود ۲۰ دانشجوي دانشگاه علامه طباطبايي در اتفاقات اخير خبر داد و افزود: براي تعدادي از دانشجويان كه شرايط خاصي داشتند پرونده انضباطي تشكيل شد كه برخي از اين دانشجويان تذكر كتبي دريافت كردند و برخي نيز تعليق شدند. در ماه‌هاي اخير برخي دانشگاه‌هاي ديگر نيز شاهد چنين برخوردهايي بوده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا