خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو راه حل برای مقابله با آنچه چین و روسیه انجام دادند | یادداشت حسین علایی

حسین علایی طی یادداشتی در خبرآنلاین نوشت:

اقدام غیردوستانه روسیه علیه ایران در پی سفر رئیس جمهور چین به عربستان در اواسط آذرماه 1401 و همراهی وی با مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی ایران، صورت می گیرد.

حضور وزیر خارجه روسیه در اجلاس مشترک وزرای امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و حمایت روسیه از مواضع امارات در باره جزائر سه گانه ایرانی، حاکی از آنست که ایران باید موضوع حاکمیت بر این جزائر را جدی تر بگیرد به طوری که امارات و کشورهای حامی وی را از طرح مداوم این مسئله نا امید کند. اقدام غیردوستانه روسیه علیه ایران در پی سفر رئیس جمهور چین به عربستان در اواسط آذرماه 1401 و همراهی وی با مواضع کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در همه حوزه ها علیه جمهوری اسلامی ایران، صورت می گیرد. اقدام روسیه علیه ایران بار دیگر موضوع اهمیت جزائر سه گانه ایرانی در خلیج فارس و مسئله تمامیت ارضی ایران را در افکار عمومی مطرح کرده است و مردم را نسبت به نیت روسیه به شدت مشکوک کرده است.

به نظر می رسد که خوبست تا دولت جمهوری اسلامی ایران، دو اقدام اساسی را برای حفاظت از این جزائر در دستور کار دائمی خود قرار دهد. یکی اقدام سیاسی و آن اینکه وزارت امور خارجه مأمور شود تا قبل از سفر مقامات کشورهای مختلف به منطقه خاورمیانه، همه آنها را نسبت به حساسیت ایران در باره حفظ تمامیت ارضی خود توجیه کند و به آنها هشدار دهد که مراقبت کنند تا در دام برنامه های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ایران نیفتند.

باید به کشورهای مختلف یادآور شد صدام حسین یکی از بهانه ها و دلایلی را که برای شروع جنگ خود با ایران اعلام کرده است این بوده که به ایران فشار نظامی وارد کند تا این سه جزیره مهم در خلیج فارس به اعراب واگذار شود. اما جمهوری اسلامی ایران با 8 سال مقاومت در برابر تجاوز ارتش متجاوز بعثی که با حمایت همین کشورهای عربی از صدام انجام شد، قادسیه صدام حسین بعثی را ناکام گذاشت.

دوم اینکه ایران هرچه سریعتر برنامه ای را برای تبدیل این سه جزیره به سه قطب گردشگری و تفریحی و اقتصادی، برنامه ریزی کند.

همانطور که بارها پیشنهاد کرده ام سه شهر بزرگ «فردوسی»، «حافظ» و «سعدی» را در این سه جزیره با احداث حداقل پنجاه برج بلند بیش از یکصد طبقه در دستور کار قرار دهد تا با سرمایه گذاری همه ایران دوستان، این سه جزیره تبدیل به سه قطب بزرگ رفت و آمد ایرانیان برای ورزش های دریایی، گردشگری و تفریحی در منطقه میانی خلیج فارس شوند. اگر چنین کاری صورت گیرد می توان انتظار داشت که حدود یکصد هزار ایرانی و گردشگر به طور شبانه روزی در این جزائر اسکان یابند و ایرانیان به جای رفتن به دبی و ترکیه برای سرمایه گذاری و تفریح به این جزائر بروند. آنگاه با رفت و آمد شبانه روزی گردشگران به این جزائر طبیعتاً چشم طمعِ خارجی ها از آنها دور خواهد شد.به هر حال باید توجه کرد که سیاست نامتوازن خارجی و اعتماد بیش از حد به روسیه و چین و دور افتادن از شعار انقلابی «نه شرقی نه غربی» حاصلی جز رفتارهای شگفت انگیز روسیه و چین علیه ایران ندارد.

*فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بردار علایی
    فرضا در این سه جزیره برجهای صد طبقه ساختم و تمام امکانات گردشگری و تفریحات دریایی و….را فراهم کردیم .فقط یک سوال
    با قوانین ج.ا.ا این سه جزیره ، برای حضور خارجیان و ایرانیان فعال خواهد شد،؟
    و اصلا سرمایه گذاران خارجی و ایرانی با این قوانین و شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می توانند وامکان سرمایه‌گذاری دارند؟
    عزیز برادر
    اول اصلاح قوانین ج.ا.ا بعدا سخن از حضور سرمایه‌گذاران و توریست های خارجی و ایرانی
    ایابا توریست های مذهبی و تاریخی و….امکان فعال کردن این سه جزیره امکان پذیر است؟

  2. از آنجائیکه ایرانیان تعصب خاصی نسبت به آب و خاک دارد و الحمدالله ملت ایران امروز هر چند از نظر اقتصادی ریاضت کشیدند ولی از جایگاه عالی نظامی و اقتدار ملی پیشنهاد جناب علائی اگر مطالعه و عملیاتی شود سرمایه‌گذاران ایرانی در اقصی نقاط دنیا با کمترین زمان ممکن در ساخت و ساز از کشورهای حاشیه خلیج فارس قطعآ سبقت خواهد گرفت و نه تنها عربده کشیهای اعراب را در نطفه خفه خواهد کرد بلکه حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و مدعی مالکیت بحرین را که رژیم پهلوی بدون نظر خواهی ملت ایران عیر قانونی بخشيد باز پس گرفت و کم کم زمینه پيوستن قسمت‌هایی از وطن که توسط عهدنامه های ننگین گلستان و…را مد نظر داشت بخصوص ولایتهای افغانستان امروزی وپایان دادن به کری خوانیهای طالبان به شرط آشتی ملی با سیاست تامین و مدارا وجذب با شعار اخوت،برابری،برادری و اتحاد ملی جمیع ایرانیان در اقصی نقاط دنیا با هر گرایش به دامن ایران اسلامی، خواست توانستن است انشاالله

  3. آقای حسین علایی مردم دیگر آگاه شده اند و ترفندهای شما به اصطلاح اصلاح طلبان را می‌فهمند. گذشت آنزمان که دوستان شما طرح می‌دادند که افرادی با عنوان مامور حاکمیت دست آستین کوتاه ها را رنگ بزنن و گیس بانوان را از پشت سر قیچی میکردن . و همه این هزینه ها را بحساب ج ا گذاشتید و اکنون با حمایت از ولنگاری و بی حجابی خودتان مطالبه گری میکنید که چرا حجاب اجباری .
    آقای علایی طرح شما خیلی خوب هست بشرطی که بعد از شروع و اجرای طرح دوستان اصلاح طلب شما رسانه های زنجیره ای آنها یه سفره نون و یه کوزه آب بر ندارن و توی جامعه جار بزنن که وای مردم ببینید دولت ج ا در این وانفسای گرانی و تورم دارن در جزایر …. کاخ درست میکنن . و همین را تا مدتی سوژه رغیب هراسی جناح خود کنید .

  4. پیشنهاد ارزشمند و هوشمندانه ای است ولی

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من

    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است ! ….آن هم در این دولت که که هیچ خردمندی نه از برآمدنش و نه از برنامه هایش سردرنمی آورد و نخواهد آورد !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا