خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه دو تشکل دانشجویی مشهد و تهران درباره ی یاشار سلطانی

انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و کانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه امیرکبیر در باره ی بازداشت «یاشار سلطانی»، مدیر مسوول سایت معماری نیوز، منتشر کننده ی نامه ی سازمان بازرسی درباره ی املاک نجومی، بیانیه ای مشترک صادر کردند.

به گزارش انصاف نیوز، متن کامل این بیانیه در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم. در ماه های اخیر فضای سیاسی کشور شاهد موج افشاگری برخی مفاسد در پرداخت های دولتی از سمت رسانه ها بود اتفاقی کم نظیر و مبارک که با برخورد مناسب دولت و نظام همراه بود اما با فاصله چند ماه از آن مردم شاهد افشاگری های در مورد وجود مفاسد در شهرداری تهران بودند. اما این بار برخلاف گذشته که انتظار می رفت با برخورد مسوولانه و پاسخگویی در این مورد از طرف مسئولین شهرداری تهران مواجه شود متاسفانه برخورد با رسانه های منتشر کننده این موضوع مشاهده شد. در حالی که پیش از این و در مساله حقوق های نجومی شاهد تقدیر از رسانه های افشاگر فساد بودیم.

اوج این برخورد؛ در بازداشت آقای یاشار سلطانی مدیر مسوول سایت معماری نیوز تحت ادعای شکایت خصوصی متبلور است وضعیتی که شائبه ی برخورد سیاسی با این ماجرا را پیش آورد. همچنین عدم قبول وثیقه تعیین شده برای ایشان این حدس را تقویت نمود که برخورد با فساد تنها یک ژست سیاسی برای حذف مخالفان است تا اراده ای راستین برای تزکیه نظام.

شکایت های به اصطلاح خصوصی برای فشار بر رسانه ها و خبرنگاران مستقل رویه ناصوابی است که منجر به تضیع حقوق افراد و از بین رفتن حق گردش آزاد اطلاعات می شود. انصاف آن است که از رفتار دولت در مواجهه با رسانه های افشاگر فیش های نجومی تشکر کرد که نه از راه شکایت از رسانه ها بلکه از راه مقابله با متخلفین
با فساد حقوق های نجومی برخورد کرد.

همه می دانیم امروزه مفاسد اقتصادی و سیاسی اصلی ترین خطرات و چالش ها برای نظام اسلامی هستند که کارآیی و مشروعیت نظام را زیرسوال میبرند با این حال برخورد سیاسی با مفاسد نیز اعتماد مردم را از بین می برد و سرمایه اجتماعی لازم برای مبارزه با مفاسد و بقای نظام را می سوزاند.

در همین راستا:

1- از قوه قضاییه می خواهیم که اولا با تمامی متخلفین در زمینه فساد برخوردی قاطعانه و مطابق با موازین کیفری داشته باشد زیرا که نشان داده شده است که برخورد قاطع و بدون در نظر گرفتن سمت و جناح متخلفین تاثیر شایانی در اعمال جنبه بازدارنگی قوانین کیفری در سطح جامعه و میان مردم دارد و ثانیا این قوه در برخورد با متهمین از جمله آقای یاشار سلطانی اصول و مقررات کیفری را به طور یکسان و مطابق با قوانین کیفری اعمال نماید

2- واضح است که یکی از رسالت های رسانه های جمعی بحث روشن ساختن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات و دانش مردم است. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با اصلاح قانون مطبوعات در جهت حمایت از حقوق اساسی فعالین رسانه های جمعی گامی موثر بردارند.

به امید پیروزی نهایی همه مستضعفین جهان…..

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هرچند جنبش های دانشجویی درسال های اخیر دچار رکود و رخوت شده اند اما باز هم این اندک صداهای جوانان فهیم مایه دلگرمیست
    درود بر جنبش دانشجویی مستقل و ازاداندیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا