خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهم‌ترین وصیت امام حسین به فرزندش و یادکرد فرازی از زندگی هاشمی رفسنجانی

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

«عن أبي جعفر (ع) قال: لما حضر علي بن الحسين ع الوفاة ضمني إلى صدره ثم قال يا بني أوصيك بما أوصاني به أبي (ع) حين حضرته الوفاة و بما ذكر أن أباه أوصاه به؛ قال يا بني إياك و ظلم من لا يجد عليك ناصرا إلا الله‏»(کافی 2/331)

امام باقر(ع) فرمود: هنگامی که لحظات آخر عمر پدرم و لحظه وفاتش فرارسید، مرا به سینه چسباند و فرمود: فرزندم تو را به چیزی وصیت می‌کنم که پدرم امام شهید مرا هنگام رسیدن لحظه وداعش از دنیا، بدان وصیت کرد و گفت که پدرش علی بن ابی‌طالب او را به آن وصیت کرده است و آن این که: «بر حذر باش از ظلم به کسی که جز خدا بر تو دادخواهی نیابد!»

مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و با وجود این که در دور اول رأی او از آقای احمدی‌نژاد بیشتر بود، به جهت دخالت‌هایی شکست خورد. مسأله‌ی مهم این بود که این شخصیت عالی نظام که همان زمان ریاست مجمع تشخیص مصلحت و نایب رئیسی مجلس خبرگان بود، نسبت به دادخواهی اطمینان نداشت! از این رو در بیانیه رسمی به خدا شکایت برد و اعلام کرد:

«بنا ندارم که در مورد انتخابات شکایت به داورانی که نشان دادند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند کاری بکنند، ببرم و شکایت خود را همانند مورد قبل، فقط در دادگاه عدل الهی مطرح می‌کنم. مطمئن بودم که اگر شکایت کنم، نتیجه درستی از آن به دست نمی‌آید. چون آنهایی که باید به شکایت رسیدگی کنند، خودشان مقصرند و در تخلفات شریک بودند که بحث جداگانه‌ای است».

مسئولان و نهادهای ذی‌ربط هم رسیدگی به ادعاهای او را وظیفه خود تشخیص ندادند و خود را موظف ندانستند تا مظلومیت احتمالی او را بررسی کرده و در صورت اثبات عدم ظلم به او، این عدم مظلومیت را برای مردم آشکار کنند و در صورت ظلم به او، از وی دادخواهی کنند.

این خطرناک بلکه خطرناک‌ترین وضعیت است که نه فقط افراد ناشناخته، بی‌پناه، گمنام و بی‌تریبون!؛ که حتی مقامات عالی و تریبون‌دار هم اگر گمان کنند مظلوم واقع شده‌اند، نسبت به دادخواهی از خودشان اطمینان نداشته و نه به مراجع رسمی که به خدا شکایت ببرند و دادخواهی عادلانه از آنان به خود آنان و به مردم اثبات نشود!

تأکید می‌کنم «گمان مظلومیت»، نه مظلومیت واقعی؛ چون مظلومیت واقعی را فقط خدا می‌داند ولی مسئولان باید به افراد و جامعه این اطمینان را بدهند که دادخواهی عادلانه و بی‌طرف وجود دارد و همگان یا عموم و اکثریت قابل اعتنای مردم به این دادخواهی عادلانه در همه امور باور داشته باشند. سخن از نبود این باور نه در افراد بی‌پناه و ناشناخته و نه در عموم مردم که حتی در مقامات عالی است و عدم اعتنا به نبود این باور!

در این ماه عزای حسین بن علی امید است مسئولان به این وصیت مهم و تهدیدآمیز امام علی، امام حسین و امام سجاد به فرزندان دلبندشان در هنگام رحلت توجه کنند و بترسند که مبادا به تهدید موجود در این وصیت گرفتار شده باشند یا گرفتار شوند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا