خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند نکته درباره اطلاعیه اداره فرهنگ و ارشاد گیلان

✍امتداد، کانال خبری حزب اتحاد ملت موشن: به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی از شخصی که گفته شده بود مسئول اداره فرهنگ و ارشاد گیلان است، اداره فرهنگ این استان بیانیه ای صادر کرد که درباره آن نکات زیر قابل طرح است:

🔹اول: چگونه این فرد انتخاب شده و در این سالها در مسندی دولتی به جهت ارشاد خلق و امور فرهنگی نشسته است؟ دستکم توئیت هایی وجود دارد که نشان می دهد چند سال قبل در مورد این فرد افشاگری صورت گرفته شده بود.

🔹دوم: اداره فرهنگ گیلان در بیانیه خود ادعا کرده است که «حتی شائبه‌ فساد را هم بر نمی‌تابد». این شائبه درباره این فرد از سالها قبل مطرح بود. اگر شائبه را نمی پذیرفتید، نباید زودتر به موضوع رسیدگی میشد تا رسوایی به بار نیاید؟

🔹سوم: این بیانه هنوز موضوع را نپذیرفته و در مورد آن معتقد است که «پرونده موضوع حاوی ابهامات بسیار است». ابهامات ایشان چیست؟ یعنی هنوز ممکن است ادعا شود فرد داخل فیلم همان مدیر اداره فرهنگ نیست؟ ابهامات دیگرتان چیست؟ فرضا قرار است با بررسی فیلم های مداربسته تازه متوجه ارتباطات دیگر شوید؟

🔹چهارم: آنچه باید از آن نگران باشید این است که فرد دوم آیا هنوز در ایران است یا از ایران خارج شده است؟ در صورت خروج این فرد از ایران اینطور به نظر میرسد که با وجود فیلم هایی که ممکن است وجود داشته باشد، ابعاد ماجرا بسیار فراتر برود.

🔹پنجم: این بیانیه موضوع را نه گناه ناگفتنی که بالاترین مجازات ها را در اسلام دارد، بلکه «شائبه یک خطا» می خواند. با این حد از تخفیف موضوع آیا نباید نگران رسیدگی به این پرونده بود؟

🔹ششم: نیک می دانیم که احتمال تایید این اتفاق و صدور حکم شرعی آن بسیار اندک است. چراکه در آن صورت باید حکمی از شرع اجرا شود که سالهاست اجرایی نشده است.

🔹هفتم: اساسا چرا اداره فرهنگ گیلان به این موضوع پاسخ داده و بیانیه صادر کرده است؟ فردی مسئولی که پای این بیانیه را امضاء نموده خودش به تازگی در این جایگاه قرار گرفته است. چرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا حتی بالاتر از آن رئیس جمهوری و یا بازرسی آن نسبت به موضوع هیچ واکنش و حساسیتی نداشته و ندارند؟ به نظر میرسد مرجعی که باید در این مورد احساس وظیفه کرده و به اتفاقات زیرمجموعه خود رسیدگی کند، مرجعی بالاتر از همان نهادی است که خود درگیر این اتفاقا بوده است.

🔹و در آخر اینکه اگر نگران «تضعیف جبهه فرهنگی پرافتخار» هستید بهتر است بیشترین تلاشتان را برای شفافیت بیشتر برای برخورد صورت دهید تا ماجرا به سرنوشت پرونده [س.ط] منجر نشود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا